Spring naar bijdragen

Favorites


Odlaniger

Aanbevolen berichten

ReizenReizen

Het blijft lastig om een goede waardering via een favo te laten zien, daar is het gewoon te zwart/wit voor. Wanneer ik met plezier op pad geweest ben, een leuke wandeling, onverwachte plekjes, netjes verzorgde cache (verder niet bijzonder) dan wil ik daar best een favo voor uitdelen. Gewoon omdat ik het naar mijn zin gehad heb, de co er duidelijk aandacht aan besteed heeft.

 

Tegelijk, wanneer een co een briljante cache behuizing heeft gebouwd, waar duidelijk dagen/weken werk in zit, ook een favo ... De hoeveelheid werk die de co er aan gehad heeft laat zich dus niet vertalen in favo's.

 

In het eerste geval, zou je dan de favo achterwege moeten laten vanuit de gedachte dat een cache per definitie plezier moet opleveren? Dat gaat niet op vanwege de koker-vervuiling (niet bedoeld als startsein voor een verse koker discussie :-)

 

Ik deel ze dus gewoon uit, zolang de co er duidelijk aandacht aan besteed heeft én ik er anderen graag op attendeer.

Als kersverse co merk ik dat logjes inderdaad het verschil maken, veel meer dan favo's. Jammer dat je niet kunt zoeken/filteren op leuke logjes :-)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Martinus1000

Als kersverse co merk ik dat logjes inderdaad het verschil maken, veel meer dan favo's.

 

 

 

Ook dit zegt niet alles want niet iedereen is even kundig met het schrijven van hoe hij/zij deze cache beleefd heeft.

We krijgen regelmatig korte logjes waaruit blijkt dat men het naar hun zin hebben gehad b.v. alleen "maar we hebben genoten bedankt"

maar wel een favo bijgevoegd.

Ik denk de combinatie favo/log de beste filter is

bewerkt door anharu
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat inderdaad vaak gebeurt, denk ik, is dat er een serie gelopen wordt en de bonus krijgt dan "automatisch" een favo.

Dat klopt omdat je dat als beginner dit "beloon gedrag" overal ziet. Ik doe het meestal ook als ik een kleine serie doe, die meestal toch uit kokertjes bestaat behalve de bonus. De serie krijgt een bulklog met een accent per cache en de bonus een uitgebreide log.

Is de serie echter opgebouwd uit allemaal " juweeltjes" dan krijgen die ook individueel een favo van mij, het blijven ten slotte losse tradies

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 6 months later...

Even een oud topic nieuw leven inblazen.

 

Wat doe je als je favo's op zijn?

 

Ik loop tegenwoordig vooral multi's. En bijna alle multi's die ik loop, vind ik, zeker in vergelijking met tradi's, favo-waardig. Maar ik verzamel zo weinig favo's.

Ik hoor wel eens dat mensen van gearchiveerde caches favo's "terugpakken", maar dat voelt niet goed. Een beetje lijkenpikkerij.

En ja, ik laat mijn waardering ook al in mijn log blijken. Maar ik vind een favo toch ook een beetje "reclame" voor een cache, een opsteker voor de owner en die wil ik graag geven.

Een trail gaan doen om weer wat favo's te sparen is een optie. Maar dat is voor mij toch niet echt een reële optie. Ik vind trails niet vaak leuk om te doen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dan zit er niets anders op dan de favo's bij gearchiveerde caches terug te halen.

Op zich is dat te begrijpen, want de favo dient, volgens GS, vooral als aanbeveling.

http://support.groundspeak.com/index.php?pg=kb.page&id=287

Aan dat laatste heeft niemand meer iets na de archivering van een cache.

Ik zou daarom het compliment uitdelen vooral doen in een mooie log, die blijft gewoon ook na archivering staan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Waarom geen favo's weghalen bij caches die je bij nader inzien toch niet zo bijzonder vindt?

Of, en dat is een heel rigoureuze maatregel, zeg je PM op. Dan kun je heerlijk loggen zonder je druk over favo's te maken. Dat bevalt mij al heel lang heel goed! Gewoon achteraf een mooie log schrijven (waar regelmatig een bedankje van de cachelegger op komt), that's all.

  • Top! 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik hoor wel eens dat mensen van gearchiveerde caches favo's "terugpakken", maar dat voelt niet goed. Een beetje lijkenpikkerij.

Een favo bij een gearchiveerde log dient geen enkel doel meer. Die kan dus zonder bijgedachten gerecycled worden.

Ook favo's bij caches van premiummembers die zelf nooit favo's geven kunnen gerecycled worden, die worden klaarblijkelijk toch niet gewaardeerd.

Ga na of al je favo's uit het verleden nog wel terecht zijn met de kennis van nu. Als je er nu geen favo voor zou willen geven kan hij gewoon gerecycled worden.

 

Of leg zelf een echt mooie cache. Dan wordt je vanzelf kritischer op andere caches.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Died, ik ben geenszins van plan om zoiets ingewikkelds, ingenieus en tijdrovends te maken als jij.

 

Iets met schoenmakers en leesten.

 

Kritischer worden gaat ook vanzelf naarmate je meer caches bezoekt.

bewerkt door MarcoDomi
Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 Euro per 10 lijkt me een redelijk bedrag.....

Het lijkt me zelfs meer dan redelijk.

 

Maar is het dan gebruikelijk om favo's "terug te pakken"?

Vast niet. Had ik al verteld dat ik een gen mis voor etiquette?

Als het bij mij zou gebeuren zou het me niets uitmaken.

 

Je geeft een favo zodat je medecacher geholpen is. Die wil je toch niet tekort doen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Simpel ... zoals reeds vermeld favo's weghalen bij gearchiveerde caches. Heb je geen favo's bij gearchiveerde caches, moet je meer caches gaan loggen. Je kan steeds met terugwerkende kracht favo's uitdelen op caches die je reeds hebt gelopen.

Of je gebruikt het GCVote systeem. Dat is ook een manier om een geocache te beoordelen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@ MarcoDomi: GS geeft wel aanwijzingen hoe je dit kunt doen en ik denk ook dat daar gebruik van wordt gemaakt:

"

When a geocache is archived the Favorite Point remains with the geocache. Removing a Favorite Point from an archived geocache and awarding it to a new one is up to you. Visit your Favorites List and look for geocaches with the red strikethrough indicating that they are archived, and then remove the geocache from your Favorites List to free up the Favorite Point. There is nothing wrong with leaving a Favorite Point on an archived geocache if you prefer it."

 

 

 

 

@Team Tabak: Misschien is dit iets voor je? http://forum.geocaching.nl/index.php?showtopic=17530&hl=ebay

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...