Spring naar bijdragen

Favorites


Odlaniger

Aanbevolen berichten

 

@Team Tabak: Misschien is dit iets voor je? http://forum.geocaching.nl/index.php?showtopic=17530&hl=ebay

Haha.... Die discussie was ik alweer vergeten..... Voor 5 Euro 10 caches opleuken met mijn favo? Dat loont niet, maar ik vind het wel een goede grap.... :-) Nee, voor Domi is het heel wat handiger om jouw voorstel om de favo's, die ooit zijn gegeven aan caches, die nu gearchiveerd zijn terug te halen en opnieuw te gebruiken. En voor de rest kan ik slechts de stelling hanteren, dat wanneer je uitsluitend of hoofdzakelijk multi's wilt doen je de consequentie moet accepteren, dat je dan onvoldoende favo's in bezit krijgt om je waardering op deze manier te uiten. Blijft over om een mooi en waarderend logje te schrijven. Daar zal de cache-legger minstens zo blij mee zijn.....

  • Top! 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Voor wat betreft reeds gearchiveerde caches zou ik daar geen gewetensbezwaren over hebben. Die favo's dienen toch geen enkel doel meer? Anders ligt dat bij nog bestaande caches. Daarvan zou ik zeggen als wellicht iets te rechtlijnig figuur.... Eenmaal gegeven is gegeven. Daar moet je niet meer op terugkomen. Daar krijg je zelf een vervelend gevoel bij en het is sneu voor de ontvanger. En anders..... alle principes overboord..... hopsakeetje..... dagje naar Veenendaal op je sleetje..... :-) :-)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

TT ik heb gelukkig niet zoveel principes op cachegebied gelukkig, lijkt alleen maar lastig.

Wel het principe dat ik liever lekker wandel in een mooie omgeving dan dat ik om de 161 meter stil moet staan.

Maar wie weet, ooit :-)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wij hebben vorig jaar onderweg per fiets vanuit de Alblasserwaard naar Ede een paar caches gedaan van het Rondje Veenendaal. We kwamen daar immers langs.... Maar na 85 km trappen konden we het niet meer opbrengen om nog weer een keer af te stappen... We hadden er dus niet eens genoeg gelogd voor één favo...... :-) Je hebt hartstikke gelijk hoor. Er zijn grenzen.... Principes hoeven er niet te zijn, maar voorkeuren mag je zeker hebben! En daar hoeft het rondje Veenendaal niet per se bij te horen.... :-)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik loop tegenwoordig vooral multi's. En bijna alle multi's die ik loop, vind ik, zeker in vergelijking met tradi's, favo-waardig. Maar ik verzamel zo weinig favo's.

Ik hoor wel eens dat mensen van gearchiveerde caches favo's "terugpakken", maar dat voelt niet goed. Een beetje lijkenpikkerij.

 

Ik zie dat niet zo als een bezwaar. Waarom zou je een favo niet weghalen bij een cache die gearchiveerd is? Ik bedoel: die specifieke favo dient zo dan toch geen enkel doel meer? Dus kun je hem net zo goed terughalen. Tenminste, dat vind ik ...

 

Edit: Ik zie nu pas dat TT hiervoor zowat hetzelfde gereageerd heeft. Dat was niet zo de bedoeling, maar kan gebeuren ... :wink2:

bewerkt door Peetee
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik kan me wel voorstellen dat je als co de logjes van een gearchiveerde cache nog eens doorleest. Wat ik me niet kan voorstellen is dat een co kijkt naar de favo's van een gearchiveerde cache. Als hij dat wil moet ie maar een screenshot maken op het moment van archiveren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik moet er nog eens over nadenken.

Ik heb die favo's uitgedeeld met de kennis die ik toen had.

Kan ik het aan mezelf verkopen om favo's van gearchiveerde caches af te pakken en ze vervolgens toe te kennen aan caches die ze meer of evenzeer verdienen?

bewerkt door MarcoDomi
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Persoonlijk zie ik mijn favo's als een lijst met mijn favoriete caches. De top 10% van wat ik heb ervaren als geocacher. Dat is veranderlijk, dus snoep ik af en toe een favo weg bij een oude log.

Dit komt overigens zelden voor, zeker omdat ik tegenwoordig regelmatig op pad ben met een autistische man die de kokertjes wel leuk vindt.

 

Als CO zie ik die teller niet graag omlaag gaan, maar dat betekent alleen maar dat iemand elders meer plezier had. Die favo's zie ik niet als een recht of statisch gegeven. Wie daar wel serieus moeite mee heeft, moet zijn prioriteiten in het leven grondig herzien.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Die favo's zie ik niet als een recht of statisch gegeven. Wie daar wel serieus moeite mee heeft, moet zijn prioriteiten in het leven grondig herzien.

 

Wat lees ik nou op een vroege stralende zaterdagochtend? Is geocaching een bezigheid geworden, waarop of waarmee men prioriteiten "in het leven" grondig moet gaan herzien? Je zult het zo niet helemaal bedoeld hebben, maar als de cacher de rest van zijn leven zou moeten gaan herzien op basis van een wel of niet gegeven cache favo, dan wordt het sowieso de hoogste tijd te trachten de zaken in de bovenkamer weer eens rustig op een rijtje te krijgen.... :-) :-) haha. Maar ik vind wel, dat indien je een favo met je volle verstand aan iemand geeft, omdat je een bepaalde cache leuk vond je deze niet na een maand of twee weer moet terugtrekken, omdat je nooooggg weer iets leukers hebt gezien. Dat vind ik een vorm van inconsequentie, die ik raar en niet passend vind, zélfs niet bij een simpel spelletje als geocaching. Dan maar liever naar Veenendaal met de ogen dicht en rapen maar..... Maar niet vandaag..... We gaan naar Zeeland! Daar liggen er ook nog zat voor de opbouw van een paar favo's..... En als je érgens rustig zittend op je fiets je leven kan overdenken is het daar wel..... En mocht je al peddelend zo verward raken om aan wijziging van prioriteiten in het leven te gaan denken dan is daar atijd wel een helpende hand in de vorm van een windkracht 6 of 7, die al die gedachten weer snel uit je hoofd blaast.... Heerlijk! Wij houden van Zeeland!.... We vinden er vast wel een cache die een favo verdient! Fijne dag vandaag, geniet van het mooie weer!

bewerkt door Team Tabak
  • Top! 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo, de veelposters zijn ook wakker. Kikkers, ik heet geen Gonnie en alleen cachen heb ik nooit gehoeven. Team Tabak, als je als CO het anderen kwalijk neemt dat ze hun favo verhuizen, dan denk ik inderdaad dat je eens rustig moet gaan nadenken over wat dat cijfertje nu eigenlijk waard is. Punt van mijn verhaal is dat mijn favo's mijn favorieten registreren en dat ik ze niet zie als beloning voor anderen.

  • Top! 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen dhr. Oosterhout

 

Het is weekend :) Veel plezier als u plannen heeft om te gaan cachen.

 

Overigens...

Ik wens niet alleen dhr. G. te Oosterhout veel cacheplezier dit weekend, maar ook alle andere forumlezers van .nl

 

Groetjes

Kikker

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...