Spring naar bijdragen

Favorites


Odlaniger

Aanbevolen berichten

Hey TT, leuke bijdrage. Nuttig om te lezen waaróm sommige cachers een favo uitdelen. Eens temeer blijkt dan dat het systeem dus ook hapert wanneer het gaat om het uitzoeken van een cache op grond van aantal favo's.

 

Ergens kan ik het me goed voorstellen, dat je een favo uitreikt voor de gedane moeite. Het is inderdaad heel makkelijk om in een mooie omgeving met veel natuur, een fijne multi uit te zetten. Maar toch ... het ene bos is het andere niet. Een fraaie wandeling is toch wel wat waard, en mag dus aangeprezen worden (zelfs via favo's).

 

Hoe dubbel kan het zijn, ik ben blij dat ik geen favo's kan uitdelen en gebruik ze (onbewust) toch. Wanneer ik wat verder van huis in onbekend gebied op zoek ben naar iets leuks is het enorm makkelijk om via de favo's een eerste schifting te doen. Naar logs kijk ik ook wel, maar toch voornamelijk om te zien of er problemen zijn met WPs onderweg. Je moet van tevoren ook weer niet teveel logs gaan lezen, dan is het verrassende van de cache vaak meteen weg!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Een andere redenering met betrekking tot de favo's: Wij geven eigenlijk elke multi in de omgeving een favo, behalve de 1 WP multi's. Op die manier hopen we de cacheleggers te stimuleren om meer multi's te leggen. Zo'n multi zorgt toch weer voor een gevulde zondagmiddag. Helaas leggen de meeste actieve cacheleggers hier in de regio steeds meer simpele tradi's, 1 traps multi's en stomme puzzeltjes... Nou kun je zeggen, daar doe je ook veel cachers een plezier mee. Maar je ziet dat het aantal loggers bij die caches na de eerste 5 á 10 vinders snel afneemt...

 

Gelukkig heb ik nog meer hobby's :-)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mijn vertwijfeling betrof dus het volstrekte onbegrip bij mij waarom caches die ik bestempel als middelmatig, zoveel favo's kunnen verzamelen.

 

De reacties geven duidelijk aan dat iedereen zijn eigen criteria stelt welke cache favo-waardig is en die criteria zijn heel divers. En allemaal volstrekt acceptabel.

Dat geldt ook voor mijn criteria en bovendien is mijn mening aan verandering onderhevig. De eerste mooie boswandelcaches kwamen al snel in aanmerking voor een favo, maar nu ken ik die gekleurde paaltjes en brugleuningen onderhand wel.

 

En ook lees ik dat de een minder behoefte heeft om favo's uit te delen dat de ander.

 

Maar laat ik stoppen met te herhalen wat jullie hebben geschreven.

Het onbegrip bij mij voor de waardering van sommige caches heeft alles te maken met mijn eigen voorkeuren. Zo zal ik nooit een favo toekennen aan een boomklimcache.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Eerlijk gezegd vind ik zelf dat je, bij het kiezen van caches, beter op een event aan cachers kunt vragen wat zij de moeite waard vinden van de recent gelopen caches.

Dan krijg je er vaak meteen een enthousiast verhaal bij dat nieuwsgierig kan maken.

 

Een alternatief is ook om bij "gelijkgestemde" cachers in het profiel te kijken aan welke caches zij favo's hebben uitgedeeld.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Eerlijk gezegd ben ik na het bezoeken van mijn eerste event niet heel enthousiast geworden over dergelijke bijeenkomsten. Veel gediscover en mensen die in de rij stonden om de nieuw geplaatste cache te loggen.

Maar zoals met alles, dat zegt misschien meer over mij dan over anderen. Ik betwijfel of ik een tweede event ga bezoeken.

 

Ook hoef ik niet bij gelijkgestemden te kijken om te zien welke caches ik wil zoeken. Op basis van cachelist (inclusief de attributes) en een aantal logjes kan ik aardig inschatten of de cache iets voor mij is.

 

Sivota, jouw serieuze bijdragen weet ik altijd op waarde te schatten. Misschien heb ik het genoegen jou nog eens te ontmoeten, al moet ik er voor naar een event. Ga ik jou discoveren. En misschien blijken wij gelijkgestemden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

LOL, tja het ene event is het andere niet en events kun je geen Favo's geven (dan zou je er nog niet uitkomen trouwens)

Ik vind er hele aardige bij, maar ieder z'n ding.

We komen elkaar vast nog wel eens tegen hier of daar, Od...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

TT, maak van de dood geen geneugd.

 

Ben je in de top

Krijg je een koker op je kop

 

Het ultieme tijdverdrijf

Op grote hoogte een takkenwijf

 

Nou ben ik mijn eigen draadje aan het kapen met medewerking van die gozer uit de Alblasserwaard.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Na twee events moet ik tot de conclusie komen dat een event niet echt mijn ding is. Samen met andere mensen dingen doen vind ik heel leuk, maar als dat alleen praten, eten en drinken is dan vind ik dat te mager. Dus dat gaat hem niet worden,

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou....op mijn eerste event kwam ik Sivota tegen en was meteen onder de indruk van haar intregiteit. Dus Od, ik gun je het genoegen!!

 

Wat betreft Favo's ik kijk niet naar hoeveel er uitgedeeld zijn maar geef wel aan mooie multi's een favo en een enkele keer aan een mooie trail alleen al voor het fietsrondje. Ik heb er nog 850 dus dat zegt genoeg.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Voor een mooie multi met een verhaal of een mooie wandeling waar we anders nooit hadden gekomen krijgt van ons een favo maar ook een tradi waar de legger echt zijn best heeft gedaan om er iets van te maken als een soort aanmoediging (schouderklopje).

Hoewel je steeds kritischer wordt als je er meer gezien hebt en toch steeds minder uit gaat delen.

Maar voor ons blijft het aantal favo`s in combinatie met de logjes een leidraad waar we de caches die we echt willen doen uitfilteren.

Dus voor ons hebben de favo`s bij een cache wel een meerwaarde.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...