Spring naar bijdragen

Cachen Als Tijdverdrijf (Op Verzoek)


Aanbevolen berichten

@xenos mooi omschreven. We kunnen veel van hen leren, en zij wellicht ook van ons op sommige vlakken. Zo houden we elkaar scherp en bij de (Wijze) les.

 

Zo, vaarwel beste lieden, ik ga me in de Hel van Loon begeven. .. Hopelijk tot ooit :-)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

 

Laat eens weten wanneer. Dan kijk ik of ik ook kan. Lijkt me wel een leuk groepje. Ben normaal niet zo van groepscachen, maar dit wordt toch wel iets bijzonders, denk ik. En wie weet kan TT ook een uitzondering maken. Zou wel gezellig zijn. :)

 

 

TT mag de eerste vier weken helemaal niet eens achter het stuur kruipen en in de folder van het ziekenhuis lees ik dat Flevoland gedurende die periode een no-go area is.... Veel te link voor mensen met hartklachten.... haha. Grapje natuurlijk. Maar het is een prachtige reden om eens flink te onthaasten waar het om geocaching gaat.... Al die hier genoemde caches blijven vast nog wel een tijdje online.... Maar het is inderdaad een leuk draadje geworden, dat ik met plezier volg!

bewerkt door Team Tabak
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vlinder, jij schrijft niet alleen geen logs in welke aard dan ook, maar helemaal NIKS op het moment. Gaat het wel goed of zijn de onderwerpen je wat te gewoontjes?

 

 

Aan het schrijven van logs ontleen ik minstens evenveel plezier als aan het maken en zoeken van caches. Loggen doe ik breedvoerig en dat heeft mij in de loop der jaren een uitgebreide kring penvrienden opgeleverd.

 

Met Diederikus ben ik verwikkeld in een interessante discussie van het soort waar op dit forum geen plaats voor is. De discussie bevat namelijk veel lange zinnen en woorden met méér dan twee lettergrepen, iets waar taalzwakke rapporteurs behoorlijk nerveus van worden. Bijgevolg werd mij vorige week plotseling de mogelijkheid ontnomen te reageren op jouw vragen en die van andere forumleden. In het tijdsbestek van een jaar het derde draadje dat voor mijn ogen werd gesloten op het moment dat ik een bijdrage wilde leveren. Dat vind ik eigenlijk wel genoeg.

 

Maar ... geen man/vrouw overboord. Van @rend heb ik begrepen dat we volgende week samen gaan cachen in het bos waar dit liedje over gaat. Dan zal ik jouw vragen met veel genoegen beantwoorden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

 

 

Laat eens weten wanneer. Dan kijk ik of ik ook kan. Lijkt me wel een leuk groepje. Ben normaal niet zo van groepscachen, maar dit wordt toch wel iets bijzonders, denk ik. En wie weet kan TT ook een uitzondering maken. Zou wel gezellig zijn. :)

 

 

TT mag de eerste vier weken helemaal niet eens achter het stuur kruipen en in de folder van het ziekenhuis lees ik dat Flevoland gedurende die periode een no-go area is.... Veel te link voor mensen met hartklachten.... haha. Grapje natuurlijk. Maar het is een prachtige reden om eens flink te onthaasten waar het om geocaching gaat.... Al die hier genoemde caches blijven vast nog wel een tijdje online.... Maar het is inderdaad een leuk draadje geworden, dat ik met plezier volg!

 

Wie weet kunnen we wel even wachten tot je wel weer als een edelhert over de hindernissen kunt springen (en Ma T als een hertje achter jou aan). Ik heb geen haast, hoor. Van mij mag het tijdens de zomer.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou Vlindertje, ondanks het feit dat we nogal eens botsten begon ik je toch te missen, dus mooi om weer een teken van leven te zien.

Jammer dat het vorige draadje gesloten werd, in mijn ogen zat er namelijk een positieve ontwikkeling in.

En gelukkig zie je dat deze ontwikkeling zich binnen dit draadje voortzet. :-)

Maar door het sluiten, is er nog een vraag onbeantwoord, wellicht wil je er alsnog antwoord opgeven :

Waarom wil jij graag dat er op het eindcoördinaat een behuizing ligt die groter is dan een koker ?

- Omdat dat de definitie is van een geocache ?

- Voor TB's ?

- Voor goodies ?

- Of voor een hele andere reden ?

 

En deze vraag is niet bedoeld om je later met het antwoord om de oren te slaan, maar gewoon omdat ik daar geïnteresseerd in ben.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou Vlindertje, ondanks het feit dat we nogal eens botsten begon ik je toch te missen, dus mooi om weer een teken van leven te zien.

Jammer dat het vorige draadje gesloten werd, in mijn ogen zat er namelijk een positieve ontwikkeling in.

En gelukkig zie je dat deze ontwikkeling zich binnen dit draadje voortzet. :-)

 

Maar door het sluiten, is er nog een vraag onbeantwoord, wellicht wil je er alsnog antwoord opgeven :

 

Waarom wil jij graag dat er op het eindcoördinaat een behuizing ligt die groter is dan een koker ?

- Omdat dat de definitie is van een geocache ?

- Voor TB's ?

- Voor goodies ?

- Of voor een hele andere reden ?

 

En deze vraag is niet bedoeld om je later met het antwoord om de oren te slaan, maar gewoon omdat ik daar geïnteresseerd in ben.

 

Je geeft zelf de juiste antwoorden.

 

Het spel is genoemd naar het object waar alles om draait: de GEOCACHE. En dat is een container met ruilspullen. Doet die container er voor jou niet toe, dan ben je niet geïnteresseerd in geocachen, al hou je nog zo van wandelen en het ontdekken van mooie plekjes.

 

Vergelijk het met boogschieten. Bij darts mik je ook met een pijl op een roos, maar juist de boog maakt boogschieten tot boogschieten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En waar gebruik je hem dan persoonlijk voor ? Voor Goodies, TB's of beide ?

 

Ik gebruik de container als een opbergplaats van:

  1. artikelen om ruilhandel mee te bedrijven
  2. het logboek waarin ruiltransacties worden genoteerd onder vermelding van datum en tijdstip.

Kortom, ik gebruik de geocache om te GEOCACHEN. Een filmkokertje biedt geen gelegenheid om te geocachen, wél om te munzeeën.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

 

Vlinder, jij schrijft niet alleen geen logs in welke aard dan ook, maar helemaal NIKS op het moment. Gaat het wel goed of zijn de onderwerpen je wat te gewoontjes?

 

 

Met Diederikus ben ik verwikkeld in een interessante discussie van het soort waar op dit forum geen plaats voor is. De discussie bevat namelijk veel lange zinnen en woorden met méér dan twee lettergrepen, iets waar taalzwakke rapporteurs behoorlijk nerveus van worden. Bijgevolg werd mij vorige week plotseling de mogelijkheid ontnomen te reageren op jouw vragen en die van andere forumleden. In het tijdsbestek van een jaar het derde draadje dat voor mijn ogen werd gesloten op het moment dat ik een bijdrage wilde leveren. Dat vind ik eigenlijk wel genoeg.

 

Dat is jammer, want ik meen nog steeds woorden van meer dan twee lettergrepen te kunnen ontleden en begrijpen en bovendien druk ik niet op de rapporteerknop. En als ik je zat ben laat ik je dat rechtstreeks weten.... gringrin. Maar goed, omdat ik in datzelfde draadje wat kritiek uitte op de manier van modereren binnen dit forum, ben ik mijn berichtjes ook kwijt.... Dat is ook jammer, want die berichtjes mogen dan weg zijn, mijn gevoelens omtrent de moderatie zijn er nog steeds. Maar ik heb me voorgenomen daar niet meer over te zeuren.... Er blijven nog genoeg positieve zaken binnen dit forum over. Dus Vlinder, try me met 7 lettergrepen! Ik ben er klaar voor en de Grote van Dale ligt onder handbereik voor als ik toch eens de wenkbrauwen moet strekken..... :-) :-)

bewerkt door Team Tabak
Link naar opmerking
Deel via andere websites

 

Een filmkokertje biedt geen gelegenheid om te geocachen

Je standpunt ten aanzien van de in mijn ogen zeer ondergewaardeerde filmkoker, is mij duidelijk. Ik was meer benieuwd of jij de cache gebruikte voor TB's of Goodies.

Uiteraard is het geheel volgens de regels om ze voor beide te gebruiken, alleen denk ik dat het tijdperk van "Goodies" achter ons ligt, en ik was nieuwsgierig hoe jij daar mee omgaat.

Misschien komt het door de manier van cachen die ik eerder bezigde, maar ik kan mij niet herinneren wanneer ik nog een cache heb gevonden met een beetje fatsoenlijke goodies, de laatste goody was een kauwgommetje vastgeplakt op een kassabon...

 

Dit jaar ga ik dus selectiever cachen, ben benieuwd of dit terug te zien is in de goodies, hoewel het mij toch nog altijd meer om het eindcoordinaat gaat.

bewerkt door Team Tammo
Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Team Tammo ,ik denk dat je gelijk hebt dat het tijdperk van leuke goodies voorbij is en daarmee ook misschien wel het tijdperk van de grote munitie kisten.

Wij proberen onze caches gevuld te houden met leuke dingen maar wat we eruit halen (als er iets uit te halen is) zijn kapotte of reklame prullen, ook plakkerige snoepjes behoren tot de inboedel.

Ook de grotere formaten caches die we vinden zijn of leeg of ook met deze inhoud.

misschien beter een doorreis station voor TB`s hier van maken dan waarvoor een GEOcache in opzet bedoeld was zoals Vlindertje terrecht beschrijft.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

 

 

Een filmkokertje biedt geen gelegenheid om te geocachen

 

Je standpunt ten aanzien van de in mijn ogen zeer ondergewaardeerde filmkoker, is mij duidelijk. Ik was meer benieuwd of jij de cache gebruikte voor TB's of Goodies.

Uiteraard is het geheel volgens de regels om ze voor beide te gebruiken, alleen denk ik dat het tijdperk van "Goodies" achter ons ligt, en ik was nieuwsgierig hoe jij daar mee omgaat.

 

 

'Goodies' zijn ruilartikelen. TB's vind ik niet interessant. En het spel kent maar één regel: ruil en noteer in het logboek wat je hebt geruild.

 

Die enige spelregel wordt door alle geocaching-organisaties erkend en gehanteerd. Daarnaast hebben de verschillende geocaching-sites RICHTLIJNEN voor het gebruik van hun faciliteiten opgesteld. Dat zijn de 'huisregels' van de site en NIET de regels van het spel geocaching.

 

Het tijdperk van de 'goodies' is niet voorbij, net zo min als bij boogschieten het tijdperk van de boog voorbij is. Vind je de boog niet interessant en druk je de pijl liever met de hand in de roos omdat je op die manier altijd scoort? Ga je gang, maar vertel niet dat je aan boogschieten doet. Vind je goodies en ruilen niet interessant? Prima, maar dan doe je niet aan geocachen.

 

Als ik een lege of verwaarloosde cache aantref knap ik deze op (voor zover mogelijk) en vul ik deze aan met nieuwe goodies. Zorgen dat er voor je medespelers iets te ruilen valt hoort ook bij het spel. En dat is een ONGESCHREVEN regel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En ik altijd maar denken dan goodies ruilen een manier was om de kinderen er bij te betrekken.

 

Maar de volgende keer zal ik mijn happymeal speelgoed hier omruilen voor ander happymeal speelgoed

 

I'm loving it

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...