Spring naar bijdragen

Cachen Als Tijdverdrijf (Op Verzoek)


Aanbevolen berichten

Ik snap wat je bedoelt, Vlinder. Dat snapte ik trouwens altijd al. Vind jij het alleen niet enorm frustrerend dat de naam geocaching gekaapt is door geocaching.com? Dat is net zoiets als die mensen die met de hand pijltjes in een bord duwen hun krachten verenigen op boogschieten.nl. Kun jij je niet hardmaken dat geocaching.nl en geocaching.com hun domeinnaam moeten inleveren? Het klinkt rechtsgeldig en ze maken misbruik van geocaching!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

@Vlindertje, met de ongeschreven regel om een cache aan te vullen, ben ik het met je eens ! Hoewel, ik was het met je eens, aangezien ik de ene kliko na de andere kliko aantref met dennenappels, steentjes, pepermuntje of een hele eurocent, ben ik daar mee gestopt. Dus de reden om kistjes te zoeken voor goodies valt voor mij af, blijft er nog de reden dat het kistje gebruikt kan worden voor TB's. Zelf ben ik geen liefhebber van TB's, diegene die ik had die waren al rap verdwenen in een verzameling waarschijnlijk, en dat is ook het lot van diverse TB's die ik onderweg ben tegen gekomen. Kan me nog een speciale glazen, mystieke TB voor de geest halen , die ik speciaal had meegenomen naar een verlaten klooster in Hongarije. De eerstvolgende die deze cache vond trof geen TB meer aan.... Met peren dus....

Blijkbaar is er weinig respect meer voor goodies en/of TB's, en dat is misschien voor mij ook wel de reden om op zoek te gaan naar kokers. Zolang ik maar op een mooie eindlocatie komt, en ik mijn naam in een logboekje kan zetten, ben ik al meer dan tevreden..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik snap wat je bedoelt, Vlinder. Dat snapte ik trouwens altijd al. Vind jij het alleen niet enorm frustrerend dat de naam geocaching gekaapt is door geocaching.com? Dat is net zoiets als die mensen die met de hand pijltjes in een bord duwen hun krachten verenigen op boogschieten.nl. Kun jij je niet hardmaken dat geocaching.nl en geocaching.com hun domeinnaam moeten inleveren? Het klinkt rechtsgeldig en ze maken misbruik van geocaching!

 

Frustrerend? Welnee. Het staat iedereen vrij een commerciële website naar een sport of spel te noemen. Zie bijvoorbeeld http://www.boogschieten.nl. Je bent echter behoorlijk naïef als je denkt dat www.boogschieten.nl het boogschieten heeft bedacht en de spelregels bepaalt.

 

Geocaching.com is opgericht om geocachingspullen te verkopen en wat klanten onder geocaching verstaan zal gc.com werkelijk worst wezen. Kokerrapen, gridvullen, kitschcoins verzamelen, autostickers fotograferen. Uw hond een TB? Wij verkopen penningen met tracking-codes! De klant is koning en mag zichzelf zo belachelijk maken als hij of zij maar wil, zo lang de kassa maar rinkelt.

 

En kopen doen de klanten volop: van holle nepstenen tot pluche kikkers. Klanten worden zelfs betalend lid van de winkel om deze te steunen en uit dankbaarheid voor wat de winkel allemaal voor hun doet. Frustrerend vind ik het feit dat tegenwoordig alles het etiket 'geocache' krijgt opgeplakt en dat onder de vlag van geocaching een groteske komedie wordt opgevoerd. Want daardoor moet IK steeds uitleggen dat ik weliswaar aan geocaching doe, maar dat ik niet zo'n halvegare clown ben die in vangrails en voortuintjes zoekt naar filmkokertjes.

bewerkt door Vlindertje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Vlindertje, dus naast kokers, kunnen wij jou ook niet blij maken met TB's en coins in een cache ?

Blijven er twee dingen over die voor jou het geocachen tot geocachen maken, namelijk het logboekje en de mogelijkheid om te ruilen.
Aangezien in een koker ook een logboekje zit, is dus feit dat er "iets" te ruilen voor jou van wezenlijk belang.

En daar raak je mij kwijt....

bewerkt door Team Tammo
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Aha Regenboog, dat klinkt goed! Dank voor de gc-code.

Daarnet veilig teruggekeerd uit De Hel, waar ik trouwens ook weer de optie tegenkwam om via een extra punt aan info te komen als je er niet uit komt. Elegante oplossing. Deze keer hebben we er alleen geen gebruik van hoeven te maken :-)

@Barny kun je eens iets meer vertellen over die extra info bij wp's in Rot 13? Bedoel je dan via een fysiek (tussen)wp? Dat klinkt interessant.

@Vlinder kan ik concluderen dat ik de rest vh team ook mee kan slepen? Erg off-topic maar ik kan je niet pb-en.
Weer on-topic (sort of), eigenlijk ook nog een vraag uit een eerder draadje: wat voor goodies vind en plaats jij graag? En dat bewuste gesloten draadje vond volgens mij iedereen vervelend, al waren de bedoelingen van de site owner goed.

bewerkt door Cachetor
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Do-Od-lopend, dus in zekere zin heb je gelijk thex.

Ps by the way ben ik ook nog benieuwd naar de links die in het afwijkingsdraadje gevraagd zijn. Zijn die nog te vinden Vlinder? Of niet aangezien GS dan wellicht zichzelf ondergraaft? Tenminste w.b. de huidige wijzigingen in de oorspronkelijke bedoeling van het spel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De titel van dit draadje had ook: 'Forum bezoeken als tijdverdrijf' kunnen zijn.

Veel draadjes lopen uit in off-topic bijdragen, maar zijn daardoor niet minder interessant.

Het is jammer dat off-topic draadjes niet zichtbaar zijn als je de site opent. Ook is het jammer dat er bezoekers zijn die zich ergeren aan de off-topic bijdragen, waardoor draadjes worden gesloten.

bewerkt door Dagwacht
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Domi, nee hoor niet zo moeilijk, ik bedoel gewoon in/bij de beschrijving bij het betreffende WP

 

stel dat het attribuut wat je nodig heeft achter een boom ligt maar je wil de mensen die onterecht vinden dat "geocachen" en "zoeken" een en het zelfde zijn, niet voor het hooft stoten maar tegelijkertijd je verantwoording met de natuur en je afspraak met Groundspeak, die met het maken van de cachepagina nogmaals bevestigt niet opzij gaan

kan je bij de vraag dus ook als hulp neerzetten "nqz nqzuqgipq iuq puf iqqf fq azfouvhqdqz? baef mxe nqiuve qqz nqduotf yqf "hqdpaduq" qd uz"

 

de natuurliefhebbers gaan met liefde de code handmatig of met behulp van een telefoon appie omzetten, terwijl de haastige slopers de boel nodeloos vernielen.

 

PS er staat met iets meer woorden "verdorie kan je dit WP niet te vinden? probeer te zoeken bij een boom met dit "teken"

 

5f43055a-3fdd-4ae1-8c5d-29ca31e5e38e.jpg

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ps by the way ben ik ook nog benieuwd naar de links die in het afwijkingsdraadje gevraagd zijn. Zijn die nog te vinden Vlinder? Of niet aangezien GS dan wellicht zichzelf ondergraaft? Tenminste w.b. de huidige wijzigingen in de oorspronkelijke bedoeling van het spel.

 

Je bedoelt waarschijnlijk het linkje waar Sivota om vraagt naar aanleiding van mijn stelling dat reviewers incompetent zijn en dat zij door hun nalatigheid en onwetendheid de geogemeenschap een slechte dienst bewijzen. Zie mijn bijdrage http://forum.geocaching.nl/index.php?showtopic=21668&p=361418

 

Reviewers maken het spel kapot omdat ze niet begrijpen wat richtlijnen inhouden en deze daarom ten onrechte naar de letter toepassen als spelregels. Om dat te onderbouwen haal ik de volgende passage aan waarin GroundSpeak uitlegt hoe een richtlijn moeten worden geïnterpreteerd:

 

The approvers use a rule of thumb that caches placed within .10 miles (528 feet or 161 meters) of another cache may not be listed on the site. This is an arbitrary distance and is just a guideline, but the ultimate goal is to reduce the number of caches hidden in a particular area and to reduce confusion that might otherwise result when one cache is found while looking for another. On the same note, don't go cache crazy and hide a cache every 600 feet just because you can. If you want to create a series of caches, the site approvers may strongly encourage you to create a multi-cache.

 

Vertaald staat hier:

 

Reviewers hanteren als vuistregel dat caches, die dichter dan 161 meter bij een andere cache worden geplaatst, niet op de site zullen worden gepubliceerd. Dit is een willekeurige afstand en slechts een richtlijn met het doel het aantal caches in een bepaald gebied te beperken en te voorkomen dat caches worden verwisseld. Ga echter niet als een gek om de 161 meter een cache verstoppen gewoon om het kán. Als je een serie caches wilt maken zullen de reviewers je aanmoedigen om een multi te maken.

 

Sivota vraagt waar ik deze uitleg vandaan heb en ik verwijs haar naar een berichtje van Bloodwoosj. Dat is voor Sivota blijkbaar niet voldoende en dus gaat ze zoeken op gc.com. Zou ik overigens ook doen. Daar kan ze de tekst echter niet vinden. Wat IK vervolgens zou doen is de passage voorleggen aan GroundSpeak en vragen of de uitleg nog steeds klopt. Dat geeft immers volstrekte duidelijkheid. Maar DAT doet Sivota niet omdat ze weet dat het antwoord van GroundSpeak haar waanvoorstellingen omtrent regels en richtlijnen en de rol van gc.com zal doen verdampen. In plaats daarvan vraagt ze MIJ om de site door te spitten en met een linkje op de proppen te komen.

 

Ik kom al jaren niet meer op de site van gc.com en als Sivota niet tevreden is met de uitleg van GroundSpeak uit 2005, dan gaat ze zelf maar op zoek naar een tekst waaruit blijkt dat richtlijnen tegenwoordig moeten worden geïnterpreteerd als bindende regels. Ik daag haar uit die tekst te vinden en geef haar hierbij de allerbeste tip: VRAAG HET GROUNDSPEAK. Maar die tip volgt ze vast niet op uit angst wéér een illusie armer te worden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...