Spring naar bijdragen

Cachen Als Tijdverdrijf (Op Verzoek)


Aanbevolen berichten

Haha, FTF! Hier heb ik ooit een themacache over gemaakt, met in ieder WP een fout! Uitdaging was om telkens te bedenken wat de fout was. Fout in het aantal graden, plus en min verwisseld in de berekening, verkeerd geteld, cijfers in plaats van getallen, enz. De meeste bezoekers schreven ook nog dat ze Het Eerste Vinder Gevoel een leuke cache vonden! En het is natuurlijk ook best kicken, wanneer het lukt om een fout uit een cachebeschrijving te halen, en het je daardoor lukt om de cache (al dan niet als eerste) te vinden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Haha, FTF! Hier heb ik ooit een themacache over gemaakt, met in ieder WP een fout! Uitdaging was om telkens te bedenken wat de fout was. Fout in het aantal graden, plus en min verwisseld in de berekening, verkeerd geteld, cijfers in plaats van getallen, enz. De meeste bezoekers schreven ook nog dat ze Het Eerste Vinder Gevoel een leuke cache vonden! En het is natuurlijk ook best kicken, wanneer het lukt om een fout uit een cachebeschrijving te halen, en het je daardoor lukt om de cache (al dan niet als eerste) te vinden.

Dat gevoel had ik dus bij mijn eerste podiumplek :P

Link naar opmerking
Deel via andere websites

NKuizinga jou log op koker Vrijenbroek gaat dus ook totaal niet over de cache, het doel, de bestemming en het eindpunt,
ook ben je als een baby zo blij dat je de cache niet ontmaagt heb, schromelijk te laat was dus, de Joop Zoetemelk plek
bij de Fail koker (dat je die zooi nog bezoekt, heb je geen eigenwaarde?) ra39 was je ook al helemaal blij als je niet te laat was maar zelfs nog later, gaat het over de cache zelf, het doel het eindpunt #Nee
dus wat ik schreef over de schaamstaal loggers ben jij daar het grote bewijs van

die archivering log heb je wel goed gedaan, dat word veels te wijnig gebruikt

 

Barny

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Barny, wat ben je toch ehm... uitgesproken JEZELF vandaag ;-)

 

NKruizinga, hier komt de vertaling. Barny vindt het het allerbelangrijkste dat je in je log de plek, cache en cachebeleving eer aandoet. Liefst ook in die volgorde. En met nadruk op de eerste twee.

 

Hij houdt niet van logs die slechts zijdelings over deze onderwerpen gaan, omdat hij dat niet vindt passen bij het -in zijn ogen- hoofddoel van (geo)cachen: caches bezoeken, liefst op een mooie plek in de natuur of anderszins interessante locatie.

 

Bovendien verdenkt hij mensen die houden van podiumplaatsen of veel caches op een dag bezoeken ervan, dat zij van het cachen een wedstrijd maken (wat natuurlijk geregeld ook zo zal zijn). En dit vindt hij een verachtelijke manier van met deze hobby bezig zijn.

 

Dit is dus Barny's mening, veel forumbezoekers zijn het hier deels mee eens maar vele ook niet. Gek hè, we zijn net mensen. :-)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Barny

 

Nou spijt het me als ik je verkeerd begrepen heb

Maar als ik jou moet geloven zijn er dus bepaalde regels bij het loggen?

In mijn logjes staat gewoon de voor mij hoeveelste cache, de tijd en datum dat ik hem gelogd heb en mijn 'avontuur' (ik dacht dat geocaching daar over ging?)

Inderdaad, wat je zegt over mijn logjes klopt. Toendertijd zat ik nog niet eens aan de honderd (of net wel) en was niet erg bekend in de cachewereld en was nogal een noobie.

Maar volgens jouw post vind jij je blijkbaar goed genoeg om andere cachers te mogen keuren als keurvee.

 

Ik heb gewoon een hobby. Ja, er zijn bepaalde regels waar ik me aan moet houden en daar hou ik me ook aan. Maar er staat nergens op de gehele site iets aangegeven over bepaalde regels kwa logs.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

spijt is nergens voor nodig Nkruizinga, en er zijn geen regels bij het loggen op de pagina, zelfs leeglaten word geaccepteerd (anders verdienen een paar gasten in Amerika een paar miljoentjes minder)
maar het valt me op dat juist bij het schaamstalen de log zelf bijna nooit om de cache zelf gaat zie daarbij ook jou twee voorbeelden
het dé-buggen word al bijna helemaal niet meer gedaan daarom vind ik het schaamstalen zo een armoedde in het gehele spelletje, waarom? zie een paar postjes eerder

Barny

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Triskelle, je hebt volkomen gelijk. Ik weet het niet. Ik vermoed. Omdat ik dat volgens mij inmiddels wel uit Barny's berichten denk te hebben opgemaakt.

Correct me if I'm wrong.

 

Ik zou het alleen zo ontzettend jammer vinden als de boel hier weer verzandt in ruzie en gekijf. Dat leidt zo af van een echt gesprek/discussie.

 

Maar goed, ik denk nu ook: waar bemoei ik me mee. Mijn excuus. Het komt heel betuttelend over misschien en dat is zeker niet de bedoeling. Ik vind het alleen zo jammer als nieuwkomers die leuke nieuwe inbreng hebben, meteen zo worden afgekamd dat ze er wellicht geen zin meer in hebben (dat kan ik me namelijk levendig voorstellen).

 

Maar gelukkig licht Barny nu verder toe wat hij bedoelt. :-) Dank je Barny en sorry allen voor mijn neiging tot wereldvrede :-D. Ik kan begrijpen dat dat bloedirritant kan zijn. Ik bedoel het goed.

bewerkt door MarcoDomi
  • Top! 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

sorry allen voor mijn neiging tot wereldvrede :-D. Ik kan begrijpen dat dat bloedirritant kan zijn. Ik bedoel het goed.

 

De geschiedenis herhaalt zich. History repeats itself. L'histoire se répète. Marco Domi, velen zijn je voorgegaan. Velen zullen hopelijk nog volgen. Iemand moet het doen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...