Spring naar bijdragen

Cachen Als Tijdverdrijf (Op Verzoek)


Aanbevolen berichten

Ik kom nog maar net kijken op dit forum en ook in de geo wereld, maar toch ben ik oprecht benieuwd welke (positieve) cache jullie als oude stomp is bijgebleven en waarom.

 

WWW5: De schat van Rohan - gewoon een heel mooie, lange wandeling.

Stevig stappen deel 1, 2 en 3 - nog zo'n mooie lange wandeling.

De Heeren van Geysteren - idem.

Eiland in de Maas - idem.

ET phone home (is helaas gearchiveerd) - aparte toepasselijke puzzel vooraf, WPs die geïnspireerd zijn op ons planetenstelsel, en de cijfers die je daaruit haalt vormen het 06-nummer van ET dat je moet bellen voor de gegevens van de eindcache! En ook nog een mooi gebied natuurlijk, waar je tussen de WPs in meer dan genoeg te kijken hebt.

Aards Paradijs - tja, wel in Vlaams België maar toch redelijk in de buurt. Heel mooi gemaakte WPs in een tot landschapspark omgetoverde mijnafvalberg en omgeving.

 

Edit: Zie ik net in de post hierboven Engineering nature ... mmm, ja, leuke puzzels maar toen ik eenmaal bijna bij het eindpunt was bleek de cache te zijn omgedoopt in een PMO cache. Daar word je dan even niet zo blij van.

bewerkt door Team Aragorn
Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

@Do geweldig hé,we hebben ze nog niet allemaal dus mijn lijstje zal nog wel langer worden.

 

Ik ben het volledig eens met degene die genieten van een mooie wandeling zonder veel denk/puzzelwerk onderweg want dat doen we ook heel graag

Maar eens in de zoveel tijd willen we ook weer een uitdaging aan waarbij je weer op scherp gezet wordt wat het gebruik van je GPS betreft wat we liever doen dan plankjes tellen of telefoon nummers ontcijferen.

Als je echt niet verder kunt na al uren bezig geweest te zijn dan zijn we blij als we weer op weg geholpen kunnen worden door een SMS van de co waarbij het niet zozeer aan de legger ligt maar meer aan ons omdat we ergens finaal overheen kijken of verkeerd interpreteren.


Team Aragorn bedankt voor je aanbevelingen waar we zeker snel gebruik van gaan maken

i

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik wil mijn mening in een eerdere bijdrage toch nuanceren.

D4 in het veld, die bestaat uit een leuke constructie waarbij ik moet denken en het liefst ook nog in de lach schiet, vind ik geweldig.

D4 die bestaat uit een veel te lange wiskundige formule, voegt voor mij niets toe. Net als de opdracht om op internet te speuren voor een antwoord.

 

En die ervaringen hebben er toe geleid dat ik nu kritischer kijk naar mijn tot nu toe gepubliceerde caches. Ondanks de vele TFTC-logjes. Of mede juist daardoor.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Inmiddels heb ik al een hele database met bankjes in Flevoland, zodat ik voor een multi vaak thuis de slotbouten al kan tellen. Dan kan ik het echt niet over mijn hart verkrijgen zoiets in een eigen multi te verwerken. Hetzelfde geldt voor brugplanken, kleuren van paaltjes en een vogelhuisje op het eind. Mijn vrouw is mijn maatstaf. Als die dubbel ligt van het lachen, dan zal zelfs de grootste nurks in het veld een glimlach bij dat waypoint niet kunnen onderdrukken, is mijn uitgangspunt. En voor wat moeilijk te vinden waypoints en moeilijke puzzels betreft: er moet gewoon altijd een work around zijn, naar mijn smaak. Eventueel tegen "betaling" van extra meters. De enigen die je dan nog benadeelt zijn mensen met een slecht puzzeloplossend vermogen, een bril met +10 en die bovendien slecht ter been zijn. Die moeten dan maar een hulplijntje bellen en direct naar het eindcoördinaat lopen. Iedereen blij.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jij hebt mazzel dat je een vrouw hebt met gevoel voor humor.

En mazzel dat je al een dubbel vergrootglas op je neus hebt.

En mazzel dat je goed ter been bent en twee rechterhanden hebt.

 

Aantal bouten tellen? Ik heb het erger meegemaakt. Aantal parkeerplaatsen. Op Googlemaps zag ik dat het er meer dan honderd waren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Binnenkort ga ik Wijze Lessen volgen. Er zijn al geocachers die mee willen, zoals Do, Barny en mijn dochter Larissazillah. En hopelijk Tabak, maar hij heeft geen behoefte aan overdadig gezelschap, als ik het goed heb begrepen. Vlinder is nog een twijfelgeval, aangezien zij m/v/o het vertikt om foundlogs te schrijven.

 

En wanneer iedereen afhaakt, dan ga ik alleen. En dan is een mogelijke found de kers op de Flevotaart.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

O? En als wij meegaan, dan zijn wij met zijn allen de kers?

 

En hoe kom je erbij dat het gezelschap overdadig zou zijn? Dat kàn toch haast niet op mij slaan :-)

 

Vlinder, jij schrijft niet alleen geen logs in welke aard dan ook, maar helemaal NIKS op het moment. Gaat het wel goed of zijn de onderwerpen je wat te gewoontjes?

 

Nogmaals Diederikus, wat heb jij tegen vogelhuisjes?? (Gevoelig onderwerp ;-))

Niet iedereen is gezegend met de knutselgave, zeker niet waar het houtbewerking betreft.

bewerkt door MarcoDomi
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Binnenkort ga ik Wijze Lessen volgen. Er zijn al geocachers die mee willen, zoals Do, Barny en mijn dochter Larissazillah. En hopelijk Tabak, maar hij heeft geen behoefte aan overdadig gezelschap, als ik het goed heb begrepen. Vlinder is nog een twijfelgeval, aangezien zij m/v/o het vertikt om foundlogs te schrijven.

 

En wanneer iedereen afhaakt, dan ga ik alleen. En dan is een mogelijke found de kers op de Flevotaart.

Laat eens weten wanneer. Dan kijk ik of ik ook kan. Lijkt me wel een leuk groepje. Ben normaal niet zo van groepscachen, maar dit wordt toch wel iets bijzonders, denk ik. En wie weet kan TT ook een uitzondering maken. Zou wel gezellig zijn. :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

od, dank voor je uitnodiging maar ik volg de wijze lessen al op mijn eigen tempo

 

domi, als een van de laatste overgeblevenen van het werkelijke cachen heeft Vlinder jarenlang een voortrekkersrol gespeeld in de hoop dat mensen gingen nadenken met waar ze me bezig waren, en juist dat nadenken willen een heel hoop mensen niet, nadenken over eigen falen al helemaal niet.

ik heb dan ook zwaar respect over zijn tomeloze inzet om maar vooral weer die (grijze) plaat af te draaien, meestal tegen Oost-Indisch doof publiek, als men maar vaak genoeg blijft inhakken op de enigste overgebleven grootste boom in het bos komt er een moment dat die geveld word

zo zie ik het hier ook, of het nu zo ver is weet ik niet maar de aangestuurde jarenlange hetze tegen 1 persoon door een bepaalde groep en verschrikkelijk veel meelopers word je als "slachtoffer" wel eens zat denk ik te geloven

net als in de echte wereld blijven "de aanstichters" buiten beeld, hun slaafjes doen het werk wel voor hun, daar is dit forum ook medeplichtig aan

 

Barny

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zonder er denigrerend over te doen mag je best het ene beter vinden dan het andere. Dat is zelfs heel normaal. Daar is niets mis mee.

Waarom hebben we eigenlijk de behoefte groepen te onderscheiden waar we zelf deel van uit maken? Misschien juist om aan te geven dat we onszelf beter vinden dan die anderen.

Wanneer ik tijdens een wandeling in het bos bijna van de sokken wordt gereden door een bergfietser, dan zeg ik: je hebt fietsers en je hebt fanaten.

Als bergfietser zal ik zeggen: er zijn sportievelingen en er zijn slome figuren.

En als ik het leuk vind 50 kokers op een dag te vinden, dan zeg ik: je hebt mensen die gewoon doen wat ze leuk vinden en je hebt dogmatische figuren.

Maar wanneer ik liever af en toe een mooie aardige multi in het bos loop, dan bestempel ik anderen als gridvullers.

 

De andere groep krijgt dikwijls een niet al te vriendelijke benaming. Daar doe ik ook wel eens aan mee, maar steeds minder. Af en toe gebruik ik een vriendelijker benaming. Dan noem ik een puntjesjager een pointilist

 

Helemaal mee eens, dit geeft een heel duidelijke omschrijving

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Barny, ik meen het serieus dat ik Vlinders aanwezigheid en bijdragen op dit forum mis! En ik denk wel meer mensen. Hij is een prima filosoof en debater, al sta ik niet altijd achter zijn woordkeus en benadering (maar dat hoeft ook niet) en ik denk niet dat hij zomaar de handdoek in de ring gooit. Volgens mij is er de laatste tijd met respect over en naar iedereen gesproken over het algemeen. Dat van die grijze plaat was dus ook ABSOLUUT niet als sneer in zijn (of jouw) richting bedoeld, maar als zelfspot!

 

En even voor de duidelijkheid, er waren nog niet echt plannen voor Wijze Lessen, het was meer als grap van Od geloof ik, maar ik vind het een oprecht leuk idee!

 

@Krimpenees, ook ik zie de Wijze lessen in de post van Od. Ik denk (en hoop) eigenlijk dat ik er niet zo aan meedoe.

 

Ik merk wel dat er de laatste tijd bij mij veel meer begrip is gekomen voor ieders standpunt, mede door dit forum.

bewerkt door MarcoDomi
Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Do ook ik ben anders(positiever) naar de posters gaan kijken waar het vroeger altijd eindigde in een modder gevecht krijg ik nu begrip voor de standpunten van zowel Barny als vlinder,od en al de andere die dit forum interessant maken.

Ook moet ik zeggen dat ik ook leer van deze oude rotten. Zoals dat ik nu na enige tijd als de kinderziektes uit mijn neergelegde bedenksels zijn deze member maak, en nog meer puntjes waar je over na gaat denken als je de draadjes blijft volgen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...