Spring naar bijdragen

Cachen Als Tijdverdrijf (Op Verzoek)


Aanbevolen berichten

Hmmm, bij mij is het percentage misschien wel omgekeerd. Hoewel, misschien is 55-45 een betere benadering. Of 70-30. Of 99-1. Ligt maar net aan mijn stemming ;-)

 

Dus wees gerust, ik waak er wel voor om jouw bijdragen al te serieus te nemen. Tenminste, ik filter de serieuze ondertoon en nuttige info er ook wel uit. Ter leering..En de rest is gewoon: ende ter vermaeck. ;-)

Ps Ik ben dol op vrijwel alle soorten, bedreigd of onbedreigd.

 

Behalve op teken.

 

Pps mijn naam is ook een beetje een bedreigde soort. Er worden steeds meer stukjes van geamputeerd :-)

 

Mag wel hoor. Het heeft wel wat, zo'n forumnaam. Gelukkig weet in elk geval Barny nog hoe ik écht heet :-D

bewerkt door MarcoDomi
Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Dom, jij zegt wat ik wilde schrijven, maar niet deed. Mijn bijdragen hebben vrijwel altijd een serieuze ondertoon.

Overigens heet ik Odlaniger, maar mijn koosnaam is inmiddels Od geworden. Weet niet meer wie deze naam koos, ik geloof Ant.

 

On topic (de scorelijst van Died).

Wanneer ik denk aan de mooiste/leukste caches die ik heb gelopen, dan denk ik o.a. aan de volgende (ik doe het even uit mijn hoofd, dus ik zal er enkele vergeten):

 

Raiders of the lost Ark van Dukkie, vanwege technische hoogstandjes en het verhaal wordt vertaald naar de speurtocht in het bos.

Avatar van Dukkie, vanwege een schitterend slot.

De stille kern van vfranneman, een simpele cache die mij echter brengt in een uniek natuurgebied waar ik anders misschien nooit zou zijn gekomen.

Dieven maken grote buit in lab van Josvstaalduinen, leuke opgaven en mooie wandeling.

 

En dan zou ik nog een cache kunnen noemen, maar ik realiseer me dat er nog andere factoren zijn die een cachedag tot een succes kunnen maken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Odla, je speelt met vuur.

 

*Nacht van Ninox. Om de schitterende wp's, het leuke verhaal, steeds weer een nieuw verrassingseffect. http://www.geocaching.com/seek/log.aspx?LUID=5708041f-2533-4f4d-afff-1dc3af753413

 

*Bedevaartcache deel 1. Originaliteit, prachtig gebied, uitdaging. http://www.geocaching.com/seek/log.aspx?LUID=323abfe2-0432-4d75-adcb-f26a24663c45

 

*Brauselay. Onze kilocache. Praaaaaaaaaaaaaaachtige omgeving. http://www.geocaching.com/seek/log.aspx?LUID=6ee4d305-41b9-4b67-bc37-c1d6ef14eab4

 

* Lunaa Bonus deel 1. Odla, hier ligt het eindpunt 3,5 km van het begin. http://www.geocaching.com/seek/log.aspx?LUID=5a8d2e37-38fe-4119-81eb-e83f971d1914

 

* Serie Solterheide Baatsbeekvallei. Heeeeeeeeeeeel veel originele dingen gezien. http://www.geocaching.com/geocache/GC45BBJ_solterheide-baatsbeekvallei-bonus?guid=1d2ce5bd-ffc2-48c2-b17b-438eecf6ff62

 

* Pietje gaat op visite, en eigenlijk alle Pietje caches. http://www.geocaching.com/seek/log.aspx?LUID=4ab8499a-18ff-4464-a91e-4e86be8ffa1e

 

* En zo kan ik nog wel even doorgaan, dat doe ik straks misschien nog wel. 10 grootste Franse steden nog niet eens genoemd, helaas ligt die serie eruit op het moment.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou lees ik dit en nu heb ik het gevoel dat er iets mist.

Ik geocache vanwege meerdere redenen.

Allereerst, voordat ik geocachde was mijn conditie erg slecht, word nu steeds beter (moet ook steeds verder gaan, haha)

Daarnaast is het een soort adrenaline (dat komt echt opspelen bij kans op een FTF :P ) ook wel het 'cachevirus' genoemd.

Dat laatste miste ik hier nog net.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

omdat het FTF spelletje het ripgevaar vergroot

omdat het FTF spelletje de zoekers juist door die "leuke" stress niet opletten of ze in de gaten gehouden worden

omdat het FTF spelletje logs creëert die nagenoeg nooit over de cache (het einddoel, de bestemming, de reden) gaat maar over hoe de schaamstaal logger voor gekkigheid heb moeten ondergaan om dan ook nog te laat te zijn.

omdat het FTF spelletje alleen maar door sneue mensen gedaan worden omdat ze ook nog eens blij zijn als ze niet de cache hebben kunnen ontmaagden, ik zie logjes dat ze blij zijn met blik (is ook metaal) of zelfs dat ze bij de eerste 10 bezoekers zijn

omdat het FTF sneller begrepen word dan hoe ze met een TB behoren om te gaan

omdat het FTF volk bijna nooit een nieuweling helpt als de coords weer eens niet juist zijn ( wel huili huili doen maar geen juiste coords neerzetten)

omdat het FTF volk ook huilie huilie doen als de (beginnende CO) weer eens wat vout gedaan hebben en zij achter het schaamstaal grijpen (janken als een speenvarken alsof je hun leiflijke parkietje tussen de WCdeur heeft geplet)

 

gelukkig zie je die schandelijke vlek in het geocachen hier niet vaak, moet je echt gaan naar de buren, de verzamelplaats van de verschoppelingen

 

Barny

Link naar opmerking
Deel via andere websites

-GAAP- Barny, wat ben je weer lekker bezig.

 

NKruizinga, van harte welkom hier! Ik heb ook al een paar keer een podiumplaats gehaald en dat vond ik ook kicken, hoor. Inmiddels hoeft het niet meer voor mij, maar ik kan me voorstellen dat je dat leuk vindt.
Barny hier heeft nogal een uitgesproken mening. laat je daardoor niet wegjagen, als je door zijn af en toe (in mijn ogen) zeer botte taal heen leest, heeft hij best wat zinnigs te zeggen.

 

Ik heb heel andere ervaringen met eremetaal en cachers die daar voor gaan. Niet iedereen houdt daarvan, maar dat hoeft ook niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

MarcoDomi bedankt voor de welkom :) (terwijl ik dit schrijf vraag ik me af of het 'de welkom' of 'het welkom' is...)

Ik ben het wel met jou en Barny eens, moet in de toekomst eens opletten dat ik niet zo word.

 

Om dan maar door te gaan over het podiumplek verhaal (het hele topic hier is helemaal veranderd)

Zelf vind ik het prima om eens een podiumplek te halen, maar het is natuurlijk nog leuker om andere cachers te ontmoeten en daar een leuk praatje mee te houden.

 

Barny, ik snap wat je zegt maar ben het er niet geheel mee eens.

De eerste 2 podiumplekken die ik behaalde waren bij de caches Vrijenbroek en ra39 (doen er overigens niet echt toe, maar gewoon om wat meer te informeren :P )

Bij die eerste was er een hoop mis. Geen idee precies wat aangezien de eigenaar het toendertijd al zelf opgelost had. Hierbij was het toen dus niet nodig te helpen bij de cache.

Bij die tweede was er een 30 meter afwijking. Toendertijd was dus de eigenaar van vrijenbroek (die ook voor een podiumplek ging) erbij en die heeft een beter coördinaat berekend.

Dat is nu een jaar geleden, en nog steeds niks veranderd.

Dus als 'FTF volk' had ik niet eens zoveel kunnen doen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...