Spring naar bijdragen

Cachen Als Tijdverdrijf (Op Verzoek)


Aanbevolen berichten

 

Maar je moet het toch ook met me eens zijn dat de mensen die de filosofie aanhangen die jij beschrijft in bovenstaand citaat, een andere ambitie hebben en dus een ander soort cache leggen dan diegenen voor wie de vorm wel belangrijk is. Diegenen die van hun cache een vermakelijk verhaal willen maken en niet alleen een mooie wandeling.

Ik zou blijer zijn als mijn cache als beste van de onderste 20% te boek zou staan. Omdat mijn prestatie dan meer betekenis zou hebben omdat ik die plek had veroverd op geduchte concurrentie. Maar vooral omdat dit zou betekenen dat er 80% aan caches zijn die nog mooier zouden zijn dan Wijze Lessen. Dat zou toch fantastisch zijn!

 

 

 

Ja, dat ben ik deels met je eens. Maar het is geen wet van Meden en Perzen. Dat hangt toch wel erg af van de individuele cacher. Zeker zeg ik, dat het belangrijk is om te bewegen en dat het "spelletje" geocaching daarbij kan helpen. En natuurlijk zullen er dan mensen zijn, die de weg van louter en alleen de trails volgen en er zullen mensen zijn, die uiteindelijk iets meer willen binnen geocaching, zoals jij. Maar om die mensen nu in een hokje te drukken. Dat gaat m.i. niet lukken, want er zijn ook mensen, die vandaag zin hebben in een trailtje en er morgen op uittrekken voor een interessante multi (waaronder we ook onszelf beschouwen). Tegelijkertijd zeg ik erbij, dat we geen zin hebben om vanuit de Alblasserwaard naar Flevoland te rijden voor één mogelijk interessante multi. Zo ver gaat onze bezetenheid nou ook weer niet. En zouden we het al doen, dan zouden we toch nog onderweg wat tradi's op aardige plekjes meenemen, want stel dat je de multi toch niet tot een goed eind brengt. Dan heb je de smoor erin. En waar plaats je zulke mensen dan? In ieder geval niet zo uitgesproken als jij dat doet.

 

Ik wil er maar mee zeggen, dat geocaching ontzettend veel mogelijkheden biedt om buiten te zijn, maar ook om zélf mooie caches te maken. En daarbij komt weer om de hoek kijken, dat de één wat handiger en creatiever is dan de ander en de één mogelijk wat meer tijd ter beschikking heeft dan een ander.

 

Om al die variaties onder één noemer te gaan brengen gaat niet lukken. Zelf ben je er gelukkig al achtergekomen dat de definitie van puntjesjager niet altijd gelijk op hoeft te lopen met wat sommigen hier op dit forum er van vinden. Gelukkig maar. Ik hoop nu, dat je gedurende de komende tijd ook nog kans ziet om je bevindingen zoals je deze nu in berichtje 1 plaatst wat verder te nuanceren. Het is jou wel toevertrouwd.

 

En misschien kan je dan ook de hopelijk verkeerde en valse indruk bij mij wegnemen, dat je het heel deep down inside ook wel leuk vindt om bij ieder draadje dat door jou gestart wordt de nadruk wordt gelegd op je eigen cache..... Ik gun je succes van harte, maar waak voor overdrijving. Zie eerst maar eens dat er een mooi vervolg komt... Misschien dat wij voor twee leuke multi's door mooie gebieden wél Flevoland intrekken..... Je weet maar nooit. Eerst maar weer eens mijn eigen lijf herontdekken. Daar zitten sinds eergisteren een paar mininano's die de zaak aan de gang moeten houden.... Mijn lotgenoten en ik zijn verdraaide blij met die nano's..... Ik zal die twee stents loggen en twee puntjes bijschrijven! Dank voor je belangstelling overigens! Dat geldt ook voor de goede wensen van alle anderen mede-forumgangers. Daar word je toch wel weer een tikkie warm van!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Zonder er denigrerend over te doen mag je best het ene beter vinden dan het andere. Dat is zelfs heel normaal. Daar is niets mis mee.
Waarom hebben we eigenlijk de behoefte groepen te onderscheiden waar we zelf deel van uit maken? Misschien juist om aan te geven dat we onszelf beter vinden dan die anderen.
Wanneer ik tijdens een wandeling in het bos bijna van de sokken wordt gereden door een bergfietser, dan zeg ik: je hebt fietsers en je hebt fanaten.
Als bergfietser zal ik zeggen: er zijn sportievelingen en er zijn slome figuren.
En als ik het leuk vind 50 kokers op een dag te vinden, dan zeg ik: je hebt mensen die gewoon doen wat ze leuk vinden en je hebt dogmatische figuren.
Maar wanneer ik liever af en toe een mooie aardige multi in het bos loop, dan bestempel ik anderen als gridvullers.

De andere groep krijgt dikwijls een niet al te vriendelijke benaming. Daar doe ik ook wel eens aan mee, maar steeds minder. Af en toe gebruik ik een vriendelijker benaming. Dan noem ik een puntjesjager een pointilist

  • Top! 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Allemaal mooi gesproken heren.

Vind ik.

 

Ikzelf heb de behoefte om in groepjes in te delen niet zo. Tenminste niet op bewust niveau. Onbewust zal ik me daar natuurlijk ook net zo schuldig aan maken. Maar dan misschien eerder op andere vlakken dan op cache-gebied. Want daar plaats ik mezelf in geen enkel hokje, of misschien juist in vele hokjes tegelijk. Wie zal het zeggen.

 

 

Wat is toch dat grid-gedoe? Die tabel met D en T waardes?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Klopt. Omgekeerd cachen. Je kijkt in de tabel welk vakje nog moet worden gevuld en je zoekt een cache met die waardes. Vervelend is echter dat er cache-eigenaren zijn die hun D/T aanpassen. Dus wanneer je de grid vol hebt, kun je het beste direct een printscreen maken als bewijs.

 

En je had het over vogelhuisjes? De cachebehuizingen die ik het meeste tegenkom zijn diepvriesdozen, ammoboxen en vogelhuisjes. Allemaal goed bruikbaar.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vraagje: wat krijg je als je je hele grid D/T van 0,5 t/m 5 hebt gevuld? Een sticker? Laat ik het maar op een goed gevoel houden. Onze herinneringen aan onze FTF zijn ook nog steeds mooi. Misschien hebben we die avond zelfs nog een extra koekje bij de koffie genomen. Volgens mij komt wijsheid gewoon met de jaren...

Team Tabak: snel beter worden hoor, want we hebben je wijsheid nog lang nodig.

 

Liefs van Kikker (die óók de wijze lessen van Died al heeft gevolgd). En......het was een geweldige dag!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Inderdaad een goed gevoel. Wanneer je de gehele grid vol hebt is het tijd voor de volgende uitdaging.

Iedere dag in een jaar een cache vinden. Het liefst in een schrikkeljaar.

Iedere dag een TB verplaatsen. Dat mag uiteraard steeds dezelfde TB zijn.

 

Ook ik ken persoonlijke uitdagingen.

Ik zorg dat het aantal gelopen multi's groter blijft dan het aantal tradi's. Een goede bescherming tegen gejaagdheid.

En ik zoek nachtcaches altijd overdag, dan zie ik beter en kan meer genieten van de natuur.

En dit is dus serieus.

MacroModi, zijn dit acceptabele afwijkingen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vraagje: wat krijg je als je je hele grid D/T van 0,5 t/m 5 hebt gevuld?

10% belastingverlaging. Het is de inspecteur van belastingen, die de caches legt, waarbij de D/T waarden veranderd worden op het moment dat hij in de gaten krijgt dat het de Staat geld gaat kosten.....

 

Dank je voor je lieve woorden! Doet goed!

I

Ook ik ken persoonlijke uitdagingen.

Ik zorg dat het aantal gelopen multi's groter blijft dan het aantal tradi's. Een goede bescherming tegen gejaagdheid.

En ik zoek nachtcaches altijd overdag, dan zie ik beter en kan meer genieten van de natuur.

 

MacroModi, zijn dit acceptabele afwijkingen?

 

In vergelijking met de rest van je afwijkingen kun je dit eigenlijk niet eens een afwijking noemen.... :-) :-) Kortom, ze zijn volkomen acceptabel.....

Tabak; hou je taai en beterschap!

Tijd genoeg om ons van fraaie stukken proza te voorzien, zoals je gewend bent ;-)

Antarctica

 

Dank je.... de verhalen zullen wellicht nog net iets meer relativerend zijn als voorheen..... :-)

bewerkt door Team Tabak
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tabak, de humor heb je niet verloren, een goed teken. De meeste teken zijn niet goed, maar dat is een ander topic.

Ik herinner mij, als ik mij goed herinner want ik word ook een dagje ouder (gelukkig maar), dat ik in een lichtgrijs verleden mijn bedenkingen had tegen jou als veelpleger cacher. Duizenden founds, ik moest er niet aan denken om ook zo´n kokervisie te krijgen. Via mail heb jij toen jouw verhaal verteld en gezegd waarom je cached zoals je cached. Mijn oogkleppen verdwenen en aan het eind van mijn tunnelvisie verscheen een heel brede horizon. Sindsdien ben ik milder geworden in mijn oordeel. Althans wat betreft aantallen founds. Misschien kan jij of iemand anders mij ook milder doen stemmen wat betreft statistiekelingen.

Died, je weet dat ik allergisch ben voor statistieken. De Wilson-score was mij dan ook onbekend. Ik denk te begrijpen dat het gaat om de relatie tussen het percentage favo's en het aantal founds. Maar als je dan bijna in de top 100 staat, dan is dat natuurlijk wel leuk. Ik vond mij zelf terug op plaats 676. Met ruim 28.000 caches in Nederland nog niet zo gek.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Diederikus, jij wil mensen uitdagen om er wat moois van te maken. Helpt het dan om het negatieve te benadrukken?

Oei, dat is het nadeel van een grote mond. Heb ik ergens iets negatiefs gezegd?

 

Eigenlijk zegt dat meer over die andere ruim 27.000 caches dan over mijn cache.

Ja, dat is de strekking van dit draadje :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En misschien kan je dan ook de hopelijk verkeerde en valse indruk bij mij wegnemen, dat je het heel deep down inside ook wel leuk vindt om bij ieder draadje dat door jou gestart wordt de nadruk wordt gelegd op je eigen cache..... Ik gun je succes van harte, maar waak voor overdrijving. Zie eerst maar eens dat er een mooi vervolg komt... Misschien dat wij voor twee leuke multi's door mooie gebieden wél Flevoland intrekken..... Je weet maar nooit.

 

Dat gepraat over mijn eigen cache komt meer door een gebrek aan zelfbeheersing dan dat het nuttig is (waar het hart vol van is. . .). Eigenlijk ben ik al zeer tevreden over de bezoekersaantallen en ik kan daarbij ook nog eens het onderhoud goed bijbenen dus meer is in dit geval misschien niet per se beter. Ik heb met afgrijzen de taferelen gelezen zoals bij het (oorspronkelijke) vogelhuisjespad. Ik moet er niet aan denken dat ze in rotten van tien op bezoek komen!

 

Het feit dat je niet eens genoeg redenen kunt vinden om naar Flevoland te komen is eigenlijk ook de strekking van dit draadje. Is dat niet vreemd eigenlijk?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat wij regelmatig doen:

Enkele dagen weg via Boekvandaag. Een hotelletje voor weinig en je komt steeds op andere plekjes.

 

Binnenkort naar Oostenrijk. Zijn al op diverse plekken in diverse landen geweest. En overal zijn er caches.

Wat opvalt dat er in veel landen relatief weinig multi's zijn in steden. Die doen wij liever dan een multi in een bos.

Mevrouw Dagwacht moet altijd oppassen dat ze zich niet verstapt. Ze wil niet nog eens in een rolstoel terecht komen.

Een wandeling met een aantal traditionals is ook prima. En als het niet anders is nemen we de auto.

 

Helaas, vanwege een evenwichtsstoornis is fietsen niet mogelijk.

Tijdverdrijf? Gewoon genieten van steeds andere omgevingen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

 

Het feit dat je niet eens genoeg redenen kunt vinden om naar Flevoland te komen is eigenlijk ook de strekking van dit draadje. Is dat niet vreemd eigenlijk?

 

 

Nu ik daar over nadenk, geloof ik wel dat je een punt hebt. Flevoland trekt voor buitenstaanders niet écht aan. Waarschijnlijk onterecht, maar dat is een kwestie van beeldvorming. Wij hebben er één dag caches gezocht, toen we eens een aantal dagen in de Malle Jan in Vierhouten waren. We waren er niet heel erg van onder de indruk. Het was toen winter en dan zien de bosjes er sowieso niet uit en in de stedelijke gebieden heb je al helemaal niets te zoeken. Ik zie mezelf nou niet enthousiast naar Lelystad rijden om daar caches te gaan zoeken.... Dan moet de cache dus al heel wat te bieden hebben wil je al die vooroordelen (want dat zijn het natuurlijk ook) overwinnen. Wat dat betreft zet jij jezelf als een soort van ambassadeur van dit gebied wel op de kaart. Net te laat voor het lintje van dit jaar.... Maar volgend jaar???? hahaha. Succes man met je nieuwe cache!!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik herinner mij, als ik mij goed herinner want ik word ook een dagje ouder (gelukkig maar), dat ik in een lichtgrijs verleden mijn bedenkingen had tegen jou als veelpleger cacher. Duizenden founds, ik moest er niet aan denken om ook zo´n kokervisie te krijgen. Via mail heb jij toen jouw verhaal verteld en gezegd waarom je cached zoals je cached. Mijn oogkleppen verdwenen en aan het eind van mijn tunnelvisie verscheen een heel brede horizon. Sindsdien ben ik milder geworden in mijn oordeel. Althans wat betreft aantallen founds. Misschien kan jij of iemand anders mij ook milder doen stemmen wat betreft statistiekelingen.

 

 

Ja het is soms goed even buiten het forum om te babbelen. Kan heel verhelderend werken. Overigens is dat juist de grondgedachte waar ik iedere keer op wijs. Mensen zijn allemaal anders en iedereen heeft zijn eigen vaak hele goede redenen en omstandigheden om te doen wat hij of zij doet. Daar kan en mag een ander niet over oordelen en zeker niet op de manier zoals dat hier vaak gebeurt. Dan gaat mijn adrenalinespiegel omhoog.... Man, denk ik dan, wat l..ul je toch stom (dat geldt niet voor jou Od maar in algemene zin). Hoe kun JIJ (wederom in algemene zin) bepalen wat goed voor een ander zou moeten zijn, alleen vanwege het simpele feit dat JIJ dingen doet, die toevallig bij JOUW levensstijl en omstandigheden passen.... Het zou veel beter zijn, wanneer we daarover in algemene zin met elkaar zouden discussiëren, zodat er wellicht wat accentverplaatsingen (meer hoeft niet) zouden kunnen plaatsvinden in iemands manier van cachen, maar laten we vooral stoppen met elkaar vaak in soms zeer beledigende en niet te pruimen zinnen in hokjes te plaatsen waarbij dan ook nog eens aan onze geestesgesteldheid getwijfeld wordt.... Ik kan daar niet tegen. Gisteren niet, vandaag niet en morgen ook niet.... Amen!

bewerkt door Team Tabak
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...