Spring naar bijdragen

Logjes Van Een Cache Dag. Leuk?


meelhopper

Aanbevolen berichten

ReizenReizen

 

als je een echte cache maakt komen alleen maar echte cachers er op af en heb je ook echte logjes

 

simpel, elke cache verdiende de log die hij verdiend

 

als ik zulks beledigende logs op mijn cache's zou krijgen gaan die het archief in, voor die lui wil ik geen cache's maken/onderhouden

 

Barny

 

 

Mooi, dan hoeft Tjiftjaf deze niet te archiveren...

 

http://coord.info/GLBHK2HV

 

 

sinds ik RVU eens heb aangesproken op zijn asioale rijgedrag op de ringweg van Amersfoort toen hij onderweg was naar schaamstaal vind hij mij niet meer lief, dus zo een log van hem zie ik meer als een compliment van dat heethooftje

 

Barny

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een mooie wandeling door het bos.......tja, wat moet je daar na zoveel 100 wandelingen nog meer over zeggen. We proberen er altijd wel een mooi verhaaltje bij te maken vooral ook als er op de cachepagina zelf moeite is gedaan om er wat leuks van te maken. Een pagina met alleen maar een stukje tekst dat het een leuke wandelroute is nodigt nou ook niet direct uit om een mooie log te schrijven. Wat dat betreft ben ik het er wel mee eens dat een cache een log krijgt die hij verdiend. Helaas is GS tegenwoordig zo commercieel ingesteld dat ze het liefste iedereen met handen die een gps vast kunnen houden caches laten zoeken waardoor je vele van die newbees krijgt die ook even mee willen doen aan die nieuwe hype met weer als gevolg de "leuke wandeling" op je multi van 10 km met waypoints en een cache waar je best wel moeite voor hebt gedaan alsmede een goed aangeklede pagina. We kijken er maar doorheen en genieten van de echte loggers en af en toe sturen we even een mailtje als bedankje voor de "geweldige" log.

Mooi gezegd. Sommige schrijven hier op het forum al meer dan in een logje. haha (Bedoel ik jou niet mee hoor.)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

 

De meeste leggers van een trail lezen alleen de logjes bij de bonus, anders is er voor hen geen beginnen aan. Dus waarom zou je dan bij elke cache een aparte log maken.

 

 

Dat is dan wel weer jammer voor de (paar) vinders die de moeite doen om wél logjes te schrijven bij een trail.

Als zulke loggers zelf ook caches gelegd hebben zijn er dus per definitie ook cache-owners die dit soort logjes vanzelfsprekend vinden of zelfs leuk vinden.

Ja hoor, ooit hebben we een trail gedaan waarbij de owners van te voren aangaven dat ze er vanuit gingen dat er copy/paste logjes kwamen en dat ze daarvan gingen genieten. Weet helaas niet meer zo snel welke dat was.

 

Of dat te maken heeft met een gevoel van efficiëntie - het gevoel dat de autokilometers nuttig zijn besteed - is hierbij de grote vraag.

Voor mij speelt dat wel een beetje mee. Maar een Multi op grote afstand is ook prima, alleen vind ik het dan wel jammer wanneer ik die niet kan vinden. Ik ga dan niet meer zo snel terug om nog eens te proberen. Dat doe ik in eigen omgeving wel, desnoods meerdere weekenden op rij.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Niet iedereen is even creatief met schrijven, dus kan ik me voorstellen dat niet iedereen even goed is in een log schrijven. De algemene ontwikkeling van mijn kids gaat langzaam maar zeker vooruit met het lezen van de beschrijvingen. Als je er iets meer doet met al die beschrijvingen dan alleen maar lezen dan is cachen educatief. En eerlijk is eerlijk; ook ik leer soms wat van die beschrijvingen en dan is erover loggen gemakkelijker!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hmm... ik merk dat ik sinds de afwezigheid van Vlinder steeds meer het oude cachen ga promoten... Niet alleen hier, maar ook in andere topics. Potdikkie.....

Het oude cachen.....onzinnig gedoe .

Net of ze toen wel alleen maar mooie caches legden en altijd lange logs schreven.

Toen was er ook al rommel en prutlogs net als dat er nu door nieuwe cachers ook mooie logs geschreven worden en mooie caches gelegd worden.

Ja, tegenwoordig wordt er veel meer tftc gelogd door de generatie "ik wil meedoen" maar dat sterft ook wel weer uit net als de prutcachepagina's.

Tot die tijd log ik zoveel mogelijk met een niet korte log met kritiek indien nodig, en die kritiek kan wel eens hard aankomen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben gisteren op pad geweest en heb 20 caches gevonden. Vanwege mijn bezigheden pas zojuist kunnen loggen. Ik probeer dan iedere cache te herinneren: Wat heb ik daar meegemaakt, zit er een verhaal achter. Ik begin met een algemene zin want uiteindelijk is de cache die je vind onderdeel van je dagavontuur. Ik eindig altijd met TFTC want een bedankje is voor iedere cache wel op zijn plek. Is er dan iets mis mee dat ik een afkorting gebruik? zeg het dan AlstUBlieft / S'il vous plaît :wistling:

 

En als je dan bezig bent met loggen kom je erachter dat je voor die prutsnano bij een italiaans restaurant waar je dan luncht toch een verhaal hebt maar over een fotorolcontainer op een industrieterrein gewoonweg niks te melden hebt.

Een tuincache waar iemand werk gemaakt heeft van de cache waardeer je maar dat iemand een grote aluminium blik onder een tegel stopt... lekker boeiend!

 

Wel is het zo nu ik bezig ben met nadenken over een eigen cache dat je zoiets hebt van "wat zouden mensen in mijn log gaan schrijven". Hierdoor word je ook bewuster van wat je bij anderen opschrijft. Zelfs een carpoolcache wordt onderhouden door iemand en kan lol beleven aan het feit dat jij er een verhaaltje van maakt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

TFTC logs worden in 2014 direct bij mijn geocache verwijderd! Ik wens iedereen een wat creatiever jaar met wat meer (typ)inzet en oog voor kwaliteitscaches! Puntjesjagers zijn zo 2013...

En dan krijg je dus braaf van GS op je kop omdat je een legitieme log weg mikt.

 

Zoals Hoedinie (en enkele anderen) al zeiden:

Beginzinnetje (of twee, drie...) over het dagavontuur.

Dan nog in 10-20 regeltjes (veelal met een vrolijke noot) over de cache en de beleving ervan.

Tradi's misschien iets minder, multies iets meer.

En eindigen met "Bedankt!" (of het moet echt een huilgevalletje zijn), het liefst geen TFTC (behalve in't buitenland)

 

Over het algemeen probeer ik mijn logjes zo te maken zoals ik ze zelf ook graag zou ontvangen.

Dan kom je ook weer terug op de eerder gehouden discussie: Wat moet er in een log?

Iets met beleving, conditie van de cache, vindbaarheid.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als je die tftc logjes niet leuk vind moet je gewoon die loggers een mailtje sturen en ze hartelijk bedanken voor de geweldige log.

Als cacheowner wordt je helemaal vrolijk van al die waardering die ze in hun log hebben gezet en het geeft je zin om nog meer moeite te doen om mooie caches weg te leggen om nog maar meer van die prachtige logs te krijgen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

 

En dan krijg je dus braaf van GS op je kop omdat je een legitieme log weg mikt.

 

En eindigen met "Bedankt!" (of het moet echt een huilgevalletje zijn), het liefst geen TFTC (behalve in't buitenland)

 

 

Dus TFTC gebruiken in NL is not done maar in FR op BE wel?

En alle andere afkortingen zijn wel ok zoals TB, CO, etc etc

 

beetje raar imho maar goed...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Helaas is GS tegenwoordig zo commercieel ingesteld dat ze het liefste iedereen met handen die een gps vast kunnen houden caches laten zoeken waardoor je vele van die newbees krijgt die ook even mee willen doen aan die nieuwe hype met weer als gevolg de "leuke wandeling" op je multi van 10 km met waypoints en een cache waar je best wel moeite voor hebt gedaan alsmede een goed aangeklede pagina.

 

Waarom is GS commercieel? En hoe verdient GS aan newbies met een GPS die geen PM lidmaatschap hebben?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

TFTC logjes verwijderen bedoelde ik ook met een knipoog. Iedereen doet maar lekker, maar ik snap die TFTC "reaktie" alleen niet. Het zal wel met deze tijd te maken hebben, alles snel, oppervlakkigheid, weinig kwaliteit en de communicatie laat te wensen over... Gevoelens worden vervangen door emoticons... Ok, ik zal ophouden ("knipoog").

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Helemaal mee eens Barry, maar ieder vogeltje zingt zoals het gebekt is.

Ik hou niet zo van afk.
Mijn laatste vier bedankjes:

- Team Horn, bedankt voor de goed doordachte cache, zoals ik van je ben gewend en ook voor de mooie wandeling.

- Met dank aan:
Diederikus (ook voor zijn prachtige telescoopspiegel)
Antarctica (ook voor zijn supermagneten)
Nescafé
The Amazing Stroopwafels
Jos van Roestvrijstaalduinen (alhoewel WP4 erg roestig is)

Detective Jos v. S. te A. wordt door het Cockteel Trio beloond met een favo!

- Dank voor het aangenaam verpozen.

- Niets te danken, graag gedaan.

  • Top! 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...