Spring naar bijdragen

Logjes Van Een Cache Dag. Leuk?


meelhopper

Aanbevolen berichten

Steeds vaker komt het voor dat één of meerdere cachers een dagje flink gaan cachen.

Dat resulteert dan in een logje met b.v.

 

leuk dagje wezen cachen met... 30 caches gedaan, alle CO's bedankt.

 

Ik zou zeggen, doe een paar caches minder en besteed de tijd die je over hebt aan een log die wat over de cache zegt.

Dat is het miste wat je voor een CO kunt doen (en voor volgende cachers).

Goed voornemen voor 2014 ??

 

Een goed cache jaar gewenst.

 

  • Top! 3
Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

....een logje met b.v.: leuk dagje wezen cachen met... 30 caches gedaan, alle CO's bedankt.

 

....doe een paar caches minder en besteed de tijd die je over.... Dat is het miste wat je voor een CO kunt doen (en voor volgende cachers)....

Inderdaad.....maar,

 

2 opties: of het waren allemaal oppakkers, of het gaat om de punten ( en is de cache zelf niet meer dan een virtueel puntje ).

Als je zo'n log schrijft, dan lijkt het mij duidelijk. Helaas ( voor jou )....in dit geval is je cache een puntje, niet meer en niet minder.

 

Toch.... "leuk dagje wezen cachen met....", dus ieder zijn meuk?

bewerkt door Linkalovers
Link naar opmerking
Deel via andere websites

als je een echte cache maakt komen alleen maar echte cachers er op af en heb je ook echte logjes

 

simpel, elke cache verdiende de log die hij verdiend

 

als ik zulks beledigende logs op mijn cache's zou krijgen gaan die het archief in, voor die lui wil ik geen cache's maken/onderhouden

 

Barny

  • Top! 2
Link naar opmerking
Deel via andere websites

als je een echte cache maakt komen alleen maar echte cachers er op af en heb je ook echte logjes

 

simpel, elke cache verdiende de log die hij verdiend

 

als ik zulks beledigende logs op mijn cache's zou krijgen gaan die het archief in, voor die lui wil ik geen cache's maken/onderhouden

 

Barny

Kan ik deels met je eens zijn hoor.

Er zitten waarschijnlijk niet eens verkeerde bedoelingen bij vandaar dat ik het eens onder de aandacht wil brengen.

Meer niet. Fijne jaarwisseling Barny :xmas:

meelhopper.nl

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Och, ik heb ook wel eens iemand ontmoet bij mijn cache toen ik onderhoud deed. Hij was heel enthousiast. Ik kreeg ook op 2 caches favo's. Maar de log bestond uit 3 regels.

 

heerlijk dagje wezen cachen met die en die. Het was een mooie route. Alle leggers bedankt..

 

 

Waarmee ik maar wil zeggen dat online logs niets meer en minder zeggen dat dat die persoon bij je cache geweest is. Cachen bestaat voor mij uit het zoeken van een cache. Het loggen is bijzaak. Daar moet of mag je je eigen visitekaartje mee afgeven.

Een 90% mooie log garantie krijg je door een goed uitgewerkte multi, ofeen super mooi of orginele tradi. Dan nog moet die in een gebied met lage cachedichtheid liggen. Hoe meer caches dicht op elkaar, hoe minder kans op je mooie log garantie.

Misery caches maken het minst kans op mooie logs. Slechts de eerste 10 personen schrijven dan een leuke log. De rest heeft eindcoords gekregen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

In een ander draadje heeft deze discussie ook al eens plaatsgevonden.

Iemand die 30 caches op een dag vindt en de tijd niet meer neemt om een log van 5 regels te schrijven en die vervolgens bij iedere cache plakt, houdt meer van punten verzamelen dan van schrijven. Dat mag uiteraard. Het is een hobby, niets moet.

En misschien is hij wel vergeten waar welke cache lag.

 

Ik heb dit jaar 17 geocaches gezocht en gevonden en vind het leuk mijn belevenissen, meestal geromantiseerd, weer te geven. De epiloog van een leuke dag.

 

Wilbertoord: jammer dat je mysteriecaches degradeert tot miserycaches. En jouw stelling dat slechts 10 personen de puzzel hebben opgelost komt in het geheel niet overeen met mijn ervaringen.

En dat leidt dan tot de overweging om een nieuw draadje te starten: Waarom Zijn Brabanders Zo Anders?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als wij meerdere caches op een dag vinden, schrijf ik meestal een begin stukje met uitleg wat ik naar de rest van de caches kopieer. Daarna schrijf ik per cache nog een stukje tekst over het zoeken en vinden van de cache. Al heb ik niet altijd even veel te vertellen....

  • Top! 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Idem hier. Al doen we er 100 op een dag. Als het allemaal van hetzelfde laken een pak is komt er een standaard log. Daar waar nodig aangevuld met een stukje tekst over de betreffende cache.

Helaas ligt er zoveel wat niet echt bijzonder is dat het niet meevalt om overal een leuk stukje bij te bedenken.

  • Top! 2
Link naar opmerking
Deel via andere websites

als je een echte cache maakt komen alleen maar echte cachers er op af en heb je ook echte logjes

 

simpel, elke cache verdiende de log die hij verdiend

 

als ik zulks beledigende logs op mijn cache's zou krijgen gaan die het archief in, voor die lui wil ik geen cache's maken/onderhouden

 

Barny

Als ik zo'n logje zou krijgen dan zou ik dat zien als een slechte grap.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dan vraag ik mij toch af waarom iemand veel caches op één dag doet die niet de moeite waard zijn.

Omdat ze er liggen, ik doe niet aan ignoren of filteren op leuk of niet leuk, als het een cache is wil ik hem vinden.

Ieder speelt het spelletje op zijn manier en ik vind het ook leuk om behalve lekker te wandelen ook wel eens flink puntjes te scoren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ok, Nessa. Dan kunnen we het misschien over één ding eens zijn: wij verschillen veel van elkaar. En dat mag. Uiteraard speel ik ook het spelletje op mijn manier.

Misschien is mijn gebrek dat ik een aversie heb tegen puntjes scoren, statistieken en andere competities. Als mijn favoriete voetbalploeg puntjes scoort, ben ik al blij genoeg.

Jouw eventuele gebrek ken ik niet, ik ben geen psycholoog, althans niet in mijn vrije tijd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...