Dagwacht Geplaatst 2 mei 2013 Share Geplaatst 2 mei 2013 Ik stel voor een onderzoekscommissie in het leven te roepen. De conclusies zijn bindend. Wel onbezoldigd, graag. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Odlaniger Geplaatst 2 mei 2013 Share Geplaatst 2 mei 2013 Over een aantal zaken zijn we het dus niet met zijn allen eens, maar laat ik voor mijzelf spreken en me niet verschuilen achter “heel veel mensen denken er zo over”. Dat is onduidelijke achterklap waar ik niets mee kan. Hooguit iedere vorm van humor achterwege laten. Of nog beter, mij niet meer mengen in discussies. Het geruzie zal er echter niet minder om worden. Dus:- de ontsporing is niet veroorzaakt door Thex, hij ventileerde zijn gevoelens t.o.v. Vlinder en was weer weg;- de ontsporing is niet veroorzaakt door de cafégangers, in casu Kikker en ondergetekende. Er barstte een strijd los tussen Wilbertoord en Vlinder en Diederikus zag zijn goede bedoelingen verdwijnen als sneeuw voor de zon. Net als Vlinder lijdt ook Tabak blijkbaar aan een geocafégangersyndroom. Ik wist niet dat ik jullie zo overstuur kon maken, was niet mijn bedoeling. En Tabak, je moet een vlinder geen veer in de kont steken, dat is dierenmishandeling (alweer zo'n flauwe opmerking). 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Diederikus Geplaatst 2 mei 2013 Auteur Share Geplaatst 2 mei 2013 Ik hoor het wel wanneer iemand het weer over geocaching wil hebben. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
antarctica Geplaatst 2 mei 2013 Share Geplaatst 2 mei 2013 Ik hoor het wel wanneer iemand het weer over geocaching wil hebben. Graag! Antarctica Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
@Wilbertoord Geplaatst 2 mei 2013 Share Geplaatst 2 mei 2013 Ik was eens in de grote stad in een grand cafe. Je weet wel. Zo'n cafe met van die hele grote ramen. Lichte muren, en bediening die totaal geen verstand hebben van een goed getapt pilsje. het bleek dat dit cafe nog niet zo lang voor mijn bezoek nog een prachtig bruin cafe was. Vele stamgasten wisten hun weg te vinden naar deze kroeg. De waardin had haar cafe goed kunnen verkopen aan een jong stel. Die waren hip en enthousiast. Ze haalden echter met hun verbouwing alle sfeer uit de kroeg. Zij mikten op een hoger geschoolde clientèle. Nu kwam ik daar met enkele studiegenoten. Aan de tap stonden twee groepen. De ene groep was duidelijk op hoog niveau een discussie aan het voeren waarbij aangetoond werd dat alle managers psychoten waren. De andere groep was een samengesteld groepje. Ze roepten maar wat, het ging over voetbal, vrouwen en bier. Na even geluisterd te hebben werd het me duidelijk dat dit stamgasten waren van het voormalige cafe. Zij hebben zich niet aangepast aan het hogere niveau wat de nieuwe eigenaars wensten. de verhalen over ranzige vrouwen vlogen de tap over. Het bier werd vlotjes erdoor gegoten. En de discussie over de samenwerking van PSV en Eindhoven werd vol overtuiging gevoerd. Hier en daar een harde boer om een stelling te onderschrijven. En wanneer dit niet hielp werden ook chemische middelen zoals scheten e.d. gebruik om kracht bij te zetten. In de andere groep werd nogal meewarig gedaan gedaan over de stamgasten. Hun gebral werd als storend ervaren. Enkelen van onze groep hoogopgeleiden ging echter gewoon door met discussiëren. Het ging ondertussen over politiek. Wat dronken boeren uit het stamgastengroepje bemoeiden zich ermee. Mijn studiegenoot liet zich meeslepen en ging met de dronken boeren in discussie. Al snel werd hij ook bedolven onder scheten en boeren. De dame achter de bar riep effe wat tegen de boertjes, en als slag bij heldere hemel vertrokken ze weer naar hun eigen groepje. Wat er vervolgens gebeurde was nog typischer. Een derde groepje kwam binnen. Dames van leeftijd. De viva werd besproken, net als de magriet, de libelle en de stand van zaken omtrent de overgang. En toen was daar ineens de dorpsgek. Hij kwam binnen en werd door de stamgasten meteen herkend. Luid roepen en enthousiast werd hij van bier voorzien. Ze lieten hem een dansje doen op de tafel en hadden de grootste lol. De dorpsgek begon daarna de drie groepjes af te lopen. Overal verkondigde hij het geloof. Hij prevelde psalmen, gaf ons genade en was weer verder naar het andere groepje. De dames waren er duidelijk niet van gediend. maar och, het is de dorpsgek maar. Dat werd hen ook snel duidelijk gemaakt. En het vreemde was. Toen de dorpsgek er was, leek het ineens weer op het oude cafe van vroeger. De dame achter de bar had niets meer te zeggen. De muziek werd hard gezet, en er was feest. Weg discussie, bier in de man, is wijsheid in de kan. Dus dronken maar voldaan verliet ik die avond de kroeg. Mooi verhaal. Of het overigens iets te maken heeft met dit topic durf ik te betwijfelen. Maar gezien het cafegehalte in de posts hierboven kon ik jullie deze anekdote niet onthouden. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Dagwacht Geplaatst 2 mei 2013 Share Geplaatst 2 mei 2013 Zoals Diederikus al eerder aangaf zijn cachers onder te verdelen in een aantal categorieën. Sinds wij zelf caches hebben gemaakt, zijn we ook anders gaan kijken naar collegacaches. We waarderen de opzet van de cachepagina en de uitvoering van de cache al naar gelang de mate waarin wij verrast zijn of bewondering en beleving voelen. Wij geven ook graag favo's weg aan de caches die ons hebben verrast. Ik, met name, heb me diverse keren geërgerd aan cachers die alle caches over een kam scheren en logjes schrijven die voor alle caches hetzelfde zijn. Ik noem dat de eenheidsworst. Ook traditionals waarvan alleen de coördinaten worden opgeslagen en zonder de beschrijving te lezen worden gezocht, maakt mij niet echt vrolijk. Sommige cachers worden dan ook nog pissig als ze de cache niet kunnen vinden. Ik heb een van onze caches in het begin premium-only gehad, maar dat biedt weinig soelaas. Degenen die alleen voor de puntjes gaan, zijn zeker niet altijd beter dan gewone leden. Mevrouw Dagwacht is beter in het relativeren.van de logs die sommigen schrijven. Ik merk bij mezelf dat naarmate een cache langer online is, ik me ook minder gekwetst voel als er een flutlog wordt geschreven. Over het algemeen zijn de logs leuk en daar doen we het dan maar mee. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Odlaniger Geplaatst 2 mei 2013 Share Geplaatst 2 mei 2013 En dan nu de demande de jambon: hoe heet die dorpsgek? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sivota Geplaatst 2 mei 2013 Share Geplaatst 2 mei 2013 "Dit draadje is een uitnodiging om eens creatief na te denken hoe we deze overlast kunnen voorkomen in plaats van alleen maar een woedende vuist op te heffen en te roepen tegen windmolens." Moeilijk, niet waar? ....... (Dank je wel Dagwacht voor een nieuwe poging) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
@Wilbertoord Geplaatst 2 mei 2013 Share Geplaatst 2 mei 2013 Dit topic raakt echt wel de kern van het cachen. En in al zijn facetten. Want net zoals in dit topic, gaat het bij cachen over wat JIJ belangrijk vind. en waarom je dat vindt. En wat is lastig, en wat is belemmerend. Wat maakt dat jij je opwind over een TFTC, wat maakt dat jij je opwind over een opmerking van iemand die kilometers verder achter een pc zit met een heel ander doel dan jij... Ik lees de laatste berichten boven mijn post. Ze gaan niet over inhoud, maar over wie er wanneer op het forum gekomen is en wat die wel niet gezegd heeft. Daar had ik dus gewoon overheen gescand. Teksten zonder meerwaarde voor het onderwerp boeien niet. Van mij mogen ze blijven staan. Ik heb ze waarschijnlijk wel gelezen. maar niets is echt blijven hangen. Is dat relevant. Ja. Want ik kijk zelf waar ik op reageer. Ik draag mijn eigen waarden en normen uit. Maar ik verplicht anderen niet hetzelfde te doen. Gisteren kwam er hier in de buurt een trail van 40 caches uit. iedere cache die ik ervan bezocht heb was een plaatje op zich. Dus ik heb er een stuk of 6 gedaan. Ben er 's avonds eens goed voor gaan zitten en heb voor elke cache een eigen log geschreven. Tsja, die springen er natuurlijk wel uit. Want wanneer je een trail van 40 caches maakt die 1 dag te doen zijn, kun je batchlogs verwachten. zelf heb ik ook een trailtje. maar ik maak hem bewust niet te lang. Iedere cache moet een ervaring zijn. En heel simpel. Hoe meer caches je in de buurt legt, hoe korter de logs worden. Is dat een probleem? Nee, geen probleem wat je zelf niet op kunt lossen. Dus als je zoiets een probleem vind, heb je dat zelf in de hand. Zoals je eigenlijk alles zelf in de hand hebt. het enige waar ik me aan stoor is vernielingen van natuur of caches. Maar ik heb me er al lang bij neergelegd dat ik daar weinig invloed op heb. De enige oplossing daarvoor is puur en alleen duidelijk zichtbare potjes in voortuinen neer te gooien. Lijkt mij niet echt de mooiste cachebelevingen op te leveren. Dus cache zoals je zelf wil cachen, doe je ding, hou je aan de regels. Iemand nog problemen? Melden dan! 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Dagwacht Geplaatst 2 mei 2013 Share Geplaatst 2 mei 2013 (bewerkt) In die zin zijn wij misschien wel in een bevoorrechte positie omdat wij een goed voorbeeld hebben meegekregen van degenen die ons hebben geïntroduceerd. Daarnaast zijn er in onze directe ongeving een aantal cachers die juweeltjes van caches hebben gemaakt, zoals WiGe in Nijmegen en de Wijntjes. Dat heeft ons in ieder geval wel geïnspireerd. Niet al onze caches zijn van hetzelfde hoogstaande niveau, maar we hebben een tijdje geleden wel besloten om in het vervolg alleen voor kwaliteit te gaan. Daarmee diskwalificeren wij niemand. We gaan er van uit dat iedereen zijn best doet om er iets van te maken. Ieder naar zijn eigen mogelijkheden. Om voldoende favo's te verdienen om weg te geven aan hoogstaande caches, moeten er ook simpele caches zijn. Wij hebben ook menigmaal in het buitenland caches gezocht en dan doen we in vergelijking het in Nederland helemaal niet slecht. Enkele dagen geleden werd ik aangesproken door een collegacacher uit Cuijk die ook een idee heeft om een cache te gaan maken. En of wij ze op weg kunnen helpen met het maken van de cachepagina. Nou, met alle plezier. Onze buurt staat niet voor niets bekend als: Goei Volluk. 2 mei 2013 bewerkt door Dagwacht 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Duifjes Geplaatst 2 mei 2013 Share Geplaatst 2 mei 2013 Goh, ik heb lang delen meegelezen. Andere delen overgeslagen. Ik ga maar geen poging doen om mensen te begrijpen. Het enige dat ik kan en wil zeggen: Erger je niet aan anderen, daarmee heb je vooral jezelf. Als iemand zo nodig een TFTC of minder als log wil plaatsen: soit. Wij proberen er altijd iets van te maken. Geen heel erg lange verhalen maar toch iets van de beleving overdragen. En als een cache echt prut was? Dan schrijven we dat in nette woorden op. Ik denk daarbij hartelijk terug aan "Tussen de bedrijven door" in Delft die door ons aller heer Wortel wordt onderhouden. Gelukkig werd ik daar zelfs aangemoedigd om vooral niet te lovend over de cache te schrijven. Wat een opluchting was dat! Het grootse probleem met dit forum is volgens mij de aard van geocaching. Je wordt niet geacht uit te weiden over de oplossing van een puzzel, de tricky zaken in een multi, etc. Dan blijft er over het praten over je GPSr, batterijen en andere tools of zomaar wat gezwets (kroegpraat zo men wil). Over die eerste 2 zijn ook al verhitte discussies geweest volgens mij. Dus lees ik en reageer af en toe. Want als er geen echte reactie gegeven kan worden dan heeft die ook weinig zin. Ik beken dat ik vaak op het punt gestaan heb om "Kinders, kinders!" te roepen. Dat deed men op een ander (beleggers)forum waar ik vroeger vaak kwam als een en ander ontspoorde. Wel/geen gelijk, elkaar afmaken, en niet begrijpen waar insider grappen over gingen. (Insider? Ja, omdat een deel van de mensen elkaar ook echt kende en soms veel van elkaar wist). Groeten van de Doffer. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
keske27 Geplaatst 3 mei 2013 Share Geplaatst 3 mei 2013 Is iedereen uitgegeten?? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Odlaniger Geplaatst 3 mei 2013 Share Geplaatst 3 mei 2013 Inmiddels wel uitgegeten ja, ik heb de buik behoorlijk vol. Na een paar zinnige posts lijkt de storm te zijn geluwd. Er is momenteel geen hoenderhok waar een knuppel in kan worden gegooid. Zal men wel saai vinden. Helaas is alweer een ander draadje aan het ontsporen en dat zonder mijn gelambal: Cache Loggen Voordat Ie Online Komt Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Birdie.NL Geplaatst 3 mei 2013 Share Geplaatst 3 mei 2013 Nog 19,5 uur voordat het hele land 2 minuten stil staat om heel wat ernstiger zaken te overdenken dan geocachen. 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Odlaniger Geplaatst 3 mei 2013 Share Geplaatst 3 mei 2013 Nog 19,5 uur voordat het hele land 2 minuten stil staat om heel wat ernstiger zaken te overdenken dan geocachen. Relativeren is een schone zaak. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden