Spring naar bijdragen

93X Dubbel 5* Te Loggen


barny

Aanbevolen berichten

Nepcaches??? Daarmee bepalen jij en een groep anderen wat goed en niet goed is. Groundspeak heeft andere guidelines. Dat kun je jammer vinden, maar breng je caches dan ergens anders onder en stel geen nieuwe spelregels op.

Verstikken de database??? Klinkt als "Nederland is vol". Geeft mij een beetje rare bijsmaak, maar als je dat werkelijk vindt dan lijkt het mij dat je zelf (uit het spel) moet vertrekken en niet moet gaan actie voeren om anderen eruit te werken.

 

Zoals ik al aangaf; Prima om een duidelijke mening te hebben en daarover te discussiëren, maar in mijn optiek heb je een ander niet voor te schrijven wat wel of niet het "goede" cachen is (anders dan in de guidelines van dit spel omschreven staat)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Allemaal beweringen die niet te controleren zijn, want wie zegt dat de "aanvragers" van de door Geowolf samengestelde lijst cachers zijn die ook daadwerkelijk op die manier loggen?

Sterker nog dit faciliteren van "neploggen door nepcachers" is dat niet juist verwerpelijk? of valt het allemaal onder het veelgemaakte excuus van wapenhandelaren en drugsdealers, als ik het niet doe dan doet een ander het!

Eén bonk frustratie, zurigheid en teveel vrije tijd op het forum. Ga klagen op je eigen site, of ga verder met het leggen van caches zonder toestemming (omdat dat in de oorsprong zo was).

 

Nieuwe cachers hebben dit gezeur niet nodig, die willen hopelijk weten wat geocachen inhoud, wat ze moeten doen met een coin of tb en komen er vanzelf wel achter wat zij meepikken van deze hobby of dat ze weer afhaken. Extra kokers of niet, want daar kan je op filteren.

  • Top! 2
Link naar opmerking
Deel via andere websites

er zijn zat mensen die vanachter de luie leunstoel niet gevonden cache's als found loggen

mensen die een trial lopen en niet meer weten waar wat of wanneer de cache gevonden is, dus ook die paar die er al niet meer liggen (schrijven ze zelfs in hun log)

mensen die voor het loggen kijken of de door hun niet gevonden cache's die dag nog wel als found zijn gevonden, doen hun dat dan "ook" maar

mensen die de cache niet gevonden hebben, de cache offline is en dan de falende cacheeigenaar gaan smeken om hem toch als found te mogen loggen ( er zijn nagenoeg geen CO's die dat weigeren)

mensen die de cache niet gevonden hebben maar als smoes "cacheonderhoud voor de CO" er maar een kokertje bijplaatsen

mensen die de cache niet vinden maar doen alsof hun neus bloed en gewoon als found loggen ( we zijn toch op de plek geweest mentaliteit)

mensen die hun cache archiveren maar dan nog snel even een found log schrijven

mensen die op het moment van archivering door rip een naderhand een found log schrijven (omdat het toch niet is te controleren)

als je graag logs leest kom je deze uitwassen van mentaliteit regelmatig, en dan heb je nog maar het topje van de ijsberg, de mensen die zich schamen hangen gewoon een OH log op geïnspireerd op de voorgaande 6 logjes van de cache

 

 

Barny

Link naar opmerking
Deel via andere websites

(Ik vond het wel aardig dat de 1 april grap van Groundspeak in die zin ook, al dan niet bedoeld, een kleine boodschap inhield voor de leunstoel cachers)

 

Toevoeging in aanvulling op de actie van Vlindertje en zijn groep: Voor mij is ook eenvoudig dat je een cache maar 1 maal kunt vinden.

 

Als je met die 1 april grap Signal's Time Machine bedoelt, weet dan dat deze briljante 'cache' is bedacht door een geacht forumlid. Voor zover ik weet heeft Catches Her Arm ofwel Hamstercacher de Chrononaut dit zonder medeweten of medewerking van Groundspeak gedaan, maar ik kan mij natuurlijk vergissen. Echter, ere wie ere toekomt.

 

En net als Groundspeak ben ik van mening dat je een cache meerdere malen kunt vinden en als 'found' kunt loggen. Je kunt een cache vaker doen, vanuit diverse richtingen, in verschillende seizoenen, in ander gezelschap. Steeds een nieuw avontuur, dat eindigt met een vondst (of een 'puntje' als je dat graag wilt geloven). En juist omdat het gaat om avonturen en belevenissen en niet om denkbeeldige puntjes kun je een cache zo vaak als 'found' loggen als je wilt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

 

(Ik vond het wel aardig dat de 1 april grap van Groundspeak in die zin ook, al dan niet bedoeld, een kleine boodschap inhield voor de leunstoel cachers)

 

Toevoeging in aanvulling op de actie van Vlindertje en zijn groep: Voor mij is ook eenvoudig dat je een cache maar 1 maal kunt vinden.

 

Als je met die 1 april grap Signal's Time Machine bedoelt, weet dan dat deze briljante 'cache' is bedacht door een geacht forumlid. Voor zover ik weet heeft Catches Her Arm ofwel Hamstercacher de Chrononaut dit zonder medeweten of medewerking van Groundspeak gedaan, maar ik kan mij natuurlijk vergissen. Echter, ere wie ere toekomt.

 

En net als Groundspeak ben ik van mening dat je een cache meerdere malen kunt vinden en als 'found' kunt loggen. Je kunt een cache vaker doen, vanuit diverse richtingen, in verschillende seizoenen, in ander gezelschap. Steeds een nieuw avontuur, dat eindigt met een vondst (of een 'puntje' als je dat graag wilt geloven). En juist omdat het gaat om avonturen en belevenissen en niet om denkbeeldige puntjes kun je een cache zo vaak als 'found' loggen als je wilt.

 

 

Dank voor de correctie aangaande de 1 april grap. Inderdaad ere wie ere toekomt.

 

Overigens denk ik dat de uitspraak dat Groundspeak van mening is dat je best een cache meerdere malen kunt vinden en als "found" kunt loggen niet juist is gezien het volgende:

"It is considered "bad form" to log a find on your own cache, no matter when you do it.

The same is true if you re-visit a cache (for example to place or retrieve a travel bug).

Use the "post a note" log option to record your visit in these circumstances.

In either case, you're not "finding" a cache because you already know where it is.

Save the smiley face for use when you've truly discovered a hidden cache."

 

Bron: http://support.groundspeak.com/index.php?pg=kb.page&id=80

 

Een duidelijke uitspraak lijkt me, ondanks het gegeven dat het in de praktijk mogelijk is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

begin eerst een found als een found te noemen ipv puntje.... (puntjes wordt ik zo moet van onderhand, doet me teveel aan leren op school denken van vroeger terwijl ik liever buiten was). Lijkt me een strak plan en als je een mooie multi op de plek van de micro's wilt leggen: vraag aan deze CO's en maak een mooie multi (op die manier kun je heel veel kokertjes archiveren en mooie multi's uitzetten.

 

Komt ook nog bij dat jullie zogenaamde puntjesjagers die niet gaan doen, dus als er minder tradi's zijn gaan hun ook minder doen en komt alles weer in rustiger vaarwater. Hoeft allemaal niet zo moeilijk. Ipv te ergeren aan iets, 180 graden omdraaien!

bewerkt door jeroen78
Link naar opmerking
Deel via andere websites

er zijn zat mensen die vanachter de luie leunstoel niet gevonden cache's als found loggen (waarna een aantal voorbeelden volgen).

Barny

 

In jouw en mijn ogen absoluut verwerpelijk. Maar doen ze er jou en mij ook pijn mee? Mij in ieder geval niet en jou toch ook niet..? Of wel? Zij nemen slechts zichzelf in de maling. Laat gaan.....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Volgens mij vallen wij allemaal in herhaling en ik doe vrolijk mee.

Vlinder noemt drie argumenten tegen kokergedrag, waarvan ik er één in ieder geval onderschrijf, de slechte naam die geocachen krijgt. Hoe vertel ik het mijn collega's zonder schaamrood? Vorige week zei een collega dat hij had gehoord over geocachen en of iemand daar iets van wist. Dus ik stak mijn vinger op en heb het spel uitgelegd, maar direct met de opmerking dat de helft van de caches niet de moeite waard is en ik betrapte mezelf erop dat ik het ook had over puntjesjagers. Jammer dat ik het nodig vond te waarschuwen voor de bijverschijnselen. Vanwege het luisterend publiek, de zaal stroomde vol, kwam ik een uur later thuis dan normaal. "Ben je weer wezen cachen?" vroeg mijn vrouw. Nee hoor, ik kom van mijn werk.

 

Maar wat ik toch nog erger vind is het in beslag nemen van steeds schaarser wordende ruimte. Eens zal er geen bezoekwaardige plek meer over zijn. Maar daar hebben we een oplossing voor.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Net als bij overvolle begraafplaatsen met overledenen zonder nabestaanden: ruimen.

Ja, dat kan.

Maar dan veeg je alleen je eigen caches.

Die zijn op een gegeven moment voorzien van nabestaanden.

 

Caches van anderen ruimen is vrij lastig (behalve rippen of dergelijke fratsen).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Died, heb je slechte ervaringen als geoloog? Eén van mijn wensen is om ooit iets ouds te vinden, niet te ver van huis. Een fossiel van een verdwaalde apidium of iets van recentere datum, zoals een pot met gouden tientjes, verstopt door Wilhelmina. Die pot ligt misschien wel aan het einde van de regenboog, net voor de horizon.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...