Spring naar bijdragen

93X Dubbel 5* Te Loggen


barny

Aanbevolen berichten

Overigens zijn er inmiddels vele honderden caches in heel Europa (en enkele tientallen daarbuiten) die je vanuit je leunstoel zo vaak als 'found' mag loggen als je wilt. Een lijst wordt toegestuurd als je mailt naar puntenpakken@gmail.com.

 

Dit is GEEN aprilgrap, maar het staat je als puntenjager/koldercacher/kokerkneus uiteraard vrij jezelf voor de gek te houden door daar vanuit te gaan. Net zoals je jezelf voor de gek houdt door te denken dat geocaching een wedstrijd is waarbij een 'found' telt als een 'puntje'.

 

Gisteren uit honderden logjes een vermakelijke maar ook ontluisterende bloemlezing samengesteld. En over 'goeie' grappen gesproken: op 2 april maar eens benadrukken dat het bij bovenstaande quote NIET om een grap gaat. Wel zal duidelijk zijn waarom de lijst niet openbaar is en op aanvraag (deels) wordt toegestuurd.

 

En nee, het laat mij niet koud dat het legioen nepcachers mijn hobby langzaam maar zeker te gronde richt ... Daar heb ik, net als alle authentieke geocachers, tabak van.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Die lijst is bestemd voor idioten, die onze hobby (maar vooral zichzelf ook) inderdaad belachelijk maken. En dat je mijn nickname gebruikt om je ongenoegen te uiten vind ik leuk, maar niet nodig. Als je 5 jaar geleden nog kon genieten van je hobby, dan kun je dat nu ook nog. Er waren toen blijkbaar genoeg caches waar je je mee kon vermaken. Die zijn er nu waarschijnlijk nog. Dus Vlinder, trek net als wij iets warms aan en ga naar buiten! Want daar gaat het allemaal om. Voor ons is geocaching lekker bewegen en een plezierige dag in de buitenlucht. Voor jou is geocaching blijkbaar slechts ergernis.... Ik moet zeggen, je hebt wat dat betreft een merkwaardige hobby voor jezelf uitgezocht.....

bewerkt door Team Tabak
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Die lijst is bestemd voor idioten, die onze hobby (maar vooral zichzelf ook) inderdaad belachelijk maken. En dat je mijn nickname gebruikt om je ongenoegen te uiten vind ik leuk, maar niet nodig. Als je 5 jaar geleden nog kon genieten van je hobby, dan kun je dat nu ook nog. Er waren toen blijkbaar genoeg caches waar je je mee kon vermaken. Die zijn er nu waarschijnlijk nog. Dus Vlinder, trek net als wij iets warms aan en ga naar buiten! Want daar gaat het allemaal om. Voor ons is geocaching lekker bewegen en een plezierige dag in de buitenlucht. Voor jou is geocaching blijkbaar slechts ergernis.... Ik moet zeggen, je hebt wat dat betreft een merkwaardige hobby voor jezelf uitgezocht.....

 

Nepcachers/puntenjagers zijn inderdaad idioten, die onze hobby (maar vooral zichzelf) belachelijk maken. Gisteren hebben ze zich weer eens goed laten kennen. De lijst wordt echter ook geraadpleegd door echte geocachers, die zich inzetten om het spel te verzadigen met puntjes. Let op de oudgedienden, die nooit een statsbanner hebben gebruikt, maar nu demonstratief 'pronken' met hun puntjes. Sommigen hebben hun 'stats' in enkele weken met duizenden puntjes opgevijzeld. Daarbij gaat het beslist niet om idioten, maar om rascachers die soms al 10 jaar genieten van hun hobby en stuk voor stuk in hun kleine teen meer gevoel voor geocaching hebben dan het complete legioen koldercachers tussen de oren.

 

En als oudgediende (zonder statsbanner) vermaak ik mij prima, hoor. Lekker bewegen en een plezierige dag in de buitenlucht. 's Avonds urenlang wandelen met de hond; het kan weer! Samen met oude vrienden/topcachers bouwen aan bijzondere caches. Geocaching slechts ergernis? Integendeel! Ik erger mij uitsluitend aan stupiditeiten die niets met geocachen te maken hebben, zoals de puntenjacht en de daaruit voortvloeiende kokercultuur. Dat irriteert, zoals een groep brallende pubers een mooi concert kan verstoren.

 

Nu ga ik iets warms aantrekken en naar buiten, want daar gaat het allemaal om!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

 

 

Let op de oudgedienden, die nooit een statsbanner hebben gebruikt, maar nu demonstratief 'pronken' met hun puntjes. Sommigen hebben hun 'stats' in enkele weken met duizenden puntjes opgevijzeld. Daarbij gaat het beslist niet om idioten, maar om rascachers die soms al 10 jaar genieten van hun hobby en stuk voor stuk in hun kleine teen meer gevoel voor geocaching hebben dan het complete legioen koldercachers tussen de oren.

 

 

Je wilt nu toch niet gaan beweren, dat deze zogenaamde oudgedienden in een stadium zijn aanbeland, dat zij met respect moeten worden behandeld? Hoezo? Doen zij iets waarvan de mensheid beter wordt? Willen zij zich meten met zuster Theresa en consorten? Het zijn mensen, die voor hun eigen genoegen (nergens, maar dan ook nergens anders voor) plastic en schroot gaan zoeken op voor hen aantrekkelijke plekjes. Vroeger zouden zij de natuur in gegaan zijn middels een fijne wandeling of een berghuttentocht of een uitdagende rit met een terreinfiets.... nu doen zij hetzelfde met een kekke apparaatje in hun handen, en vinden (als hun bril nog in orde is) aan het eind van die tocht een kistje met een speeltje voor hun kinderen erin of misschien wel een kunstbot voor de hond....

 

En om nu maar vooral te kunnen bewijzen, dat zij zich ver verheven voelen boven de rest van hen die zich geocachers noemen, maar aan deze hobby een iets andere invulling geven, gaan zij 's avonds achter de computer als complete onbenullen duizenden logjes plaatsen op daarvoor door mede-onbenullen geplaatste caches..... Gekker moet het toch werkelijk niet worden.... En jij schrijft hier met droge ogen (althans dat hoop ik) dat deze mensen eigenlijk ons respect verdienen, omdat het geocachen tot in hun kleine tenen is afgedaald... Inderdaad, want dat is hier kennelijk gebeurd, als je zulke dingen doet en dat nog met trots ventileert ook. Als respect onzerzijds in negatieve cijfers zou kunnen worden uitgedrukt, dan vrees ik dat het de - 9 aardig gaat benaderen....

 

Het probleem is, dat jullie groepje het cachen op een podium plaatsen, dat er niet is en dat het ook niet verdient. Geocachen is een vorm van vrijetijdsbesteding, die door iedereen op zijn of haar eigen wijze kan worden ingevuld en heel veel genoegen verschaft, zolang je 's avonds thuiskomt en vaststelt, dat je een fijne dag in de buitenlucht heb doorgebracht, dat je een zekere mate van bevrediging hebt ondervonden aan het vinden van doosjes in welke vorm dan ook en dat je mag vaststellen, dat na zo'n dag van kinderlijk genoegen je vrouw nog steeds bij je is gebleven..... :-) Meer moet je er niet van maken. En dat de jongere generatie wat makkelijker de Ballon d' Alsace op kan lopen dan mijn generatie die al blij is de bij de Lidl in de aanbieding zijnde rollator nog even op zolder te kunnen parkeren, dat is alleen maar fijn voor hun en ik geniet van de verhalen, die hierover op dit forum geschreven zijn! Ik gun ze (en jou ook uiteraard) deze vorm van geocachen van harte!

 

Maar 's avonds 1000 logjes plaatsen uit ergernis over mede-hobbyisten en daarbij ook nog het gedachtengoed hanteren, dat er daardoor ook maar één door hen verafschuwde puntjesjager van onder de indruk is? Dan hoor je tot geen enkele categorie geocacher meer. Dan heb je hulp nodig!...

 

Gelukkig lees ik, dat er wat jou betreft nog redding is.... :-) Ook vandaag heb je je dikke jas aangetrokken en bent lekker op pad gegaan. Met of zonder vrouw of hond, met of zonder vondst van plastic of oud ijzer.. Je hebt je waarschijnlijk heerlijk gevoeld in de buitenlucht..... Maar het was wel koud hè.... Zeker op onze vouwfietsen..... Allemachtig, wat een wind... En dat nog wel in het door jou geliefde Brabant, waar Guus zo mooi over kan zingen en waar wij een aantal zeer leuke caches in de Pietjes serie bij Kaatsheuvel hebben gevonden! Als ik dan toch waardering moet hebben voor mede-hobbygenoten, dan voor deze legger die uren aan vrije tijd heeft opgeofferd om ons met een vette glimlach door het heerlijke Brabantse land te laten struinen. En gelukkig zijn er nog genoeg van deze mensen!!! Hulde aan hen....

 

Maar du moment, dat ik 1000 logjes moet gaan plaatsen voor caches, waar ik nooit geweest bent, alleen om uiting te geven aan mijn sjachrijn ga ik de rollator toch maar oppoetsen voor een wandeltocht naar Rome om de zegen te vragen aan Franciscus de eerste.... Want dat is dan hard, ja heel hard nodig!!!

  • Top! 8
Link naar opmerking
Deel via andere websites

als elke cache was zoals die pietjes cache's zal je zelfs de grootste sjaggerijn hier een vrolijk liedje horen fluiten.

helaas is er zo veel bagger om de ommetelijke vraatzucht van de puntjes graaiers te voldoen dat zulke cache's als de pietje serie en vele andere er onder lijden.

ik lees met grote regelmaat dat hele mooie cache's tenonder gaan van de "log volgt" en "TFTC 13:21 uur" cache loggers die niet het gedult hebben om een echte cache naar zijn waarde te behandelen

als het geocachen nu eens stopt een westrijd in aantellen te worden zal een hoop bagger verdwijnen en mooie caches naar waarde worden gelogt

 

 

Barny

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jammer dat post #51 geen log is, want wat mij betreft kan het zo meedoen met een logwedstrijd :thumbsup:

Het was trouwens best wel moeilijk om dit met droge ogen te blijven lezen hoor Team Tabak.

 

Even een foutje verbeterd.

bewerkt door de kikkers
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ben ik nog op tijd om jullie een warme dag te wensen Team Tabak? Het is perfect weer om buiten te genieten :)

 

Nee, je was net even te laat, maar blijkbaar hebben we de wens toch meegekregen, want we hadden een fantastische dag in een mooie omgeving (rondom de Efteling). Met name de caches van Pietje verschaften ons veel plezier.... En met 22 puntjes (Vlindertje zal zich omdraaien achter zijn bord met kapucijners..) en een hele natte neus (koud met die Noordoosten wind..) weer op huis aan gegaan, waar we dankzij een goede borrel weer snel op temperatuur kwamen..... Heerlijk!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Biefstuk met champignons. Een mooi verhaal, Team Tabak, maar helaas geen punt van discussie omdat het is gebaseerd op de veronderstelling dat ik oudgedienden als een elite beschouw, die zich ver verheven voelt boven de rest. Dat is natuurlijk kolder, en dat weet je zelf ook. Er is geen 'groepje' dat het cachen op een podium plaatst en waarvan ik woordvoerder ben.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maar waarom nou juist deze actie tegen het puntjesjagen?

Als ik even mag recapituleren:

  • Puntjesjagers willen van geocaching een wedstrijd maken.
  • Dit betekent dat er regels moeten komen, anders wordt er vals gespeeld. De puntjes verliezen anders hun waarde.
  • Jullie moedigen iedereen aan vals te spelen.

 

Dan kan dat uiteindelijk toch maar tot één resultaat leiden?: Een versnelde roep om regels.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Puntjesjagers beschouwen geocaching als een wedstrijd, maar voor geocachers en geocaching.com bestaat er geen wedstrijd, zijn er geen puntjes, kan er ook niet vals worden gespeeld en bestaat er dus ook geen behoefte aan spelregels.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Puntjesjagers beschouwen geocaching als een wedstrijd, maar voor geocachers en geocaching.com bestaat er geen wedstrijd, zijn er geen puntjes, kan er ook niet vals worden gespeeld en bestaat er dus ook geen behoefte aan spelregels.

En dus is zo'n actie contraproductief.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...