Spring naar bijdragen

Cache Waarbij Toegang Betaald Moet Worden


montebaldo

Aanbevolen berichten

Je moet eens kijken wat de rederijen vragen om bij de caches op de waddeneilanden te komen :D :D

 

 

Zonnig spoor

 

Zuurtje

bewerkt door Zuurtje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Groundspeak doet zelf ook mee aan betaal caches. Sommige caches zijn alleen te loggen met een lidmaatschap van groundspeak. Dan moeten ze die regel ook schrappen en alle caches toegankelijk maken voor iedereen, lid of geen lid!!!

bewerkt door Team-Alf
  • Top! 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Veel beter, alle caches gewoon maken voor betalende leden!

Altijd dat gezeik over die 30 dollar per jaar.

Nergens vind je zo'n wereldwijde hobby die zo goedkoop is en toch moet er steeds weer over gezeurd worden.

Typisch weer Nederlands, voor een dubbeltje, nee, voor niks op de eerste rang willen zitten.

 

Het zijn trouwens de co's die ervoor kiezen om hem pmo te maken en niet groundspeak, die beiden alleen de mogelijkheid.

  • Top! 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Groundspeak doet zelf ook mee aan betaal caches. Sommige caches zijn alleen te loggen met een lidmaatschap van groundspeak. Dan moeten ze die regel ook schrappen en alle caches toegankelijk maken voor iedereen, lid of geen lid!!!

 

Het is geen 'regel', maar een 'richtlijn'. En aangezien het hun site is, kunnen ze zelf bepalen of en wanneer ze daar van afwijken (en of en wanneer ze anderen toestemming geven ervan af te wijken).

Overigens denk ik niet dat 'entreegeld' volgens de richtlijnen per se betekent dat de cache niet mag. Maar goed, die discussie is ook al heel vaak gevoerd (zoekfunctie forum).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sommige caches zijn alleen te loggen met een lidmaatschap van groundspeak.

Dat is niet waar. Premium Member Only caches zijn wel degelijk door iedereen te loggen. Je moet alleen even weten hoe je dat kunt doen (het achterdeurtje is te vinden op het forum). Let wel, ik heb het alleen over het loggen, dus niet over het zien van de volledige listing.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Veel beter, alle caches gewoon maken voor betalende leden!

Altijd dat gezeik over die 30 dollar per jaar.

Nergens vind je zo'n wereldwijde hobby die zo goedkoop is en toch moet er steeds weer over gezeurd worden.

Typisch weer Nederlands, voor een dubbeltje, nee, voor niks op de eerste rang willen zitten.

 

Het zijn trouwens de co's die ervoor kiezen om hem pmo te maken en niet groundspeak, die beiden alleen de mogelijkheid.

Er wordt nergens gezeurd over het betalen van 30 dollar hoor. Ik geef alleen aan dat in mijn ogen ze zelf ook meedoen aan betaalcaches en zoals ik uit een log begrijp niet rechtstreeks maar via een cacheowner omdat die kan bepalen of je wel of geen pm moet zijn om te kunnen loggen. Maar ook daar heb je dus weer achterdeurtjes voor! Overigens ben ik een PM dus die 30 dollar is het probleem niet. Ik reageer op dit topic omdat ikzelf ook met de gedachte loop voor een cache waarvoor entreegeld betaald moet worden. Had al een mail gestuurd met daarin een aanvraag naar de betreffende organisatie maar dat is dus overbodig!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik denk niet dat je het helemaal begrijpt! Het gaat in mijn geval om een cache die in een park komt te liggen waarvoor entree betaald moet worden. Ik verdien helemaal nergens aan en dat is ook niet mijn insteek. Waar het wel om gaat en dat is ook de topic vraag, worden zulke aanvragen wel geaccepteerd door de reviewers.

bewerkt door Team-Alf
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Waar het wel om gaat en dat is ook de topic vraag, worden zulke aanvragen wel geaccepteerd door de reviewers.

Oh ja? Communicatie is altijd lastig, maar ik begrijp uit de post van de topicstarter toch iets anders. Namelijk: "Graag jullie mening/visie". Het woord reviewer komt niet eens voor in die post.

 

En als ik toch aan het posten ben, mijn idee over dit geheel: op zich vind ik het niet erg om, als het zo nu en dan eens zo uitkomt, een kleine entreeprijs te betalen voor een cache. Een goed voorbeeld zijn inderdaad kasteeltuinen waarbij de toegang meestal nodig is om het onderhoud van te betalen. Er is dus geen winstoogmerk en je weet dat de omgeving in elk geval goed onderhouden is wat meestal een zeer leuke ervaring is. Uiteraard heb je dat ook in gebieden waarvoor je niet hoeft te betalen, maar dat terzijde. Uit de logs kun je meestal wel beoordelen hoe leuk het is en of je die paar euro er voor over hebt.

 

Het voorstel van montebaldo komt echter heel anders op mij over: de beheerder wil een cache (laten) plaatsen omdat dit veel bezoekers trekt. Dat lijkt me absoluut niet de bedoeling en klinkt voor mij als een commercieel iets, namelijk het leggen van een cache om inkomsten te genereren! Uiteraard kan het nog steeds een leuke cache zijn, maar de insteek past niet in mijn idee van geocachen, en vermoedelijk ook niet in het idee van Groundspeak.

 

Een goede oplossing lijkt mij: een cacheroute uitzetten, maar niet op Geocaching.com publiceren. De beschrijving kan dan gewoon bij de kassa gratis meegenomen worden waardoor er een leuke wandeling ontstaat. Mensen die de tuinen willen bezoeken en een gps hebben kunnen dan die wandeling doen als ze daar zin in hebben, en er is geen gezeur online met het al dan niet toestaan van een commerciele cache. Het enige wat je dan mist zijn de 'online logs', maar dat wordt hopelijk goed gemaakt door de leuke logs in het fysieke logboek.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wij waren vorige week in Wenen Oostenrijk.

Daar hebben we Schloss Schönbrunn bezocht en ook daar in het park zijn meerdere traditionels geplaatst.

Met een mininum entree van €16,50 om ook in de tuinen en de Gloriette te komen, is het schijnbaar voor de Oostenrijkse reviewers geen probleem.

Heb er trouwens niets over gelezen in de desbetreffende cache-listings.

Kan dus ter plekke een nare verrassing zijn.

Maar als het duidelijk in de listing wordt vermeld, kan eenieder zelf bepalen of hij gaat of niet.

 

Groet, Peer-Gynt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wij waren vorige week in Wenen Oostenrijk.

Daar hebben we Schloss Schönbrunn bezocht en ook daar in het park zijn meerdere traditionels geplaatst.

Met een mininum entree van €16,50 om ook in de tuinen en de Gloriette te komen, is het schijnbaar voor de Oostenrijkse reviewers geen probleem.

Heb er trouwens niets over gelezen in de desbetreffende cache-listings.

Kan dus ter plekke een nare verrassing zijn.

Maar als het duidelijk in de listing wordt vermeld, kan eenieder zelf bepalen of hij gaat of niet.

 

Groet, Peer-Gynt.

Blijkbaar heeft niemand er moeite mee, want er zijn meer dan 1600 bezoekers bij die caches geweest in anderhalf jaar :eek:. Maar misschien is er wel een achterdeurtje in dat park!

Onze reviewers houden zich aan de guidelines, wil je afwijken dan zal je naar Groundspeak zelf moeten.

bewerkt door Team Professor X
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wij waren vorige week in Wenen Oostenrijk.

Daar hebben we Schloss Schönbrunn bezocht en ook daar in het park zijn meerdere traditionels geplaatst.

Met een mininum entree van €16,50 om ook in de tuinen en de Gloriette te komen, is het schijnbaar voor de Oostenrijkse reviewers geen probleem.

Heb er trouwens niets over gelezen in de desbetreffende cache-listings.

Kan dus ter plekke een nare verrassing zijn.

Maar als het duidelijk in de listing wordt vermeld, kan eenieder zelf bepalen of hij gaat of niet.

 

Groet, Peer-Gynt.

Blijkbaar heeft niemand er moeite mee, want er zijn meer dan 1600 bezoekers bij die caches geweest in anderhalf jaar :eek:. Maar misschien is er wel een achterdeurtje in dat park!

Onze reviewers houden zich aan de guidelines, wil je afwijken dan zal je naar Groundspeak zelf moeten.

 

Je kan gewoon dat park in hoor, alleen het betreden van de gebouwen kost geld :) Wij waren er vorig week ook ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...