Spring naar bijdragen

Cache Waarbij Toegang Betaald Moet Worden


montebaldo

Aanbevolen berichten

Hallo cachers

 

Recent heb ik een uitnodiging ontvangen of ik in een kasteeltuin een cache zou willen plaatsen.

De beheerder cq rentmeester heeft dit gedaan omdat een andere cache (van mij) in het bos en de landerijen rondom het kasteel een enorme hit is.

De toegang tot de kasteeltuin is echter € 5,00.

 

Is het nu wel or not done om er een te plaatsen indien er entree betaald moet worden

Bij de attributes is hier wel een icoontje voor.

 

Echter ik heb geen zin om iedere keer in de logjes te moeten lezen dat de men dit niet op prijs stelt.

 

Graag jullie mening/visie

 

Montebaldo

 

NB toestemming eigenaar is dus geen punt in dit geval

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Hmmm, ik kan me een recente discussie herinneren waarin, als ik het bij het rechte eind heb, werd vermeld dat het tegen de regels van GC was als er entree betaald moet worden om toegang tot een cache te kunnen krijgen....

Zoek anders eens op "klimcache" of "klimmen" hier op het forum. Ik dacht dat het daarbij naar voren was gekomen.

En anders even de guidelines er op na lezen.

 

Verder, áls het is toegestaan om daar een cache te plaatsen terwijl er entree betaald moet worden, lijkt het me dat als je dat duidelijk in de beschrijving vermeldt, dat men daar niet moeilijk over kan gaan doen. Men weet het dan van te voren.

 

Overigens, het lijkt me dat het geen probleem zou mogen zijn. Ik weet hier in de buurt een aantal caches die in een gebied liggen waarvoor entree betaald moet worden. Het kan natuurlijk zijn dat dat bij de reviewers niet bekend was toen de caches werden geplaatst óf dat de regels daaromtrent later zijn aangepast.

bewerkt door Pocileh
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dan ook duidelijk vermelden wanneer de tuinen open zijn, dit is maar het halve jaar, dus alleen in de zomer te loggen en niet op de zondag.... ik weet niet of je daar wel zo blij mee moet zijn.

 

 

 

 

Openstelling Tuinen van Twickel

 

De tuinen zijn opengesteld van 1 mei tot 1 november van dinsdag tot en met zaterdag van 11.00 - 17.00 uur.

 

De kassa sluit om 16.00 uur.

 

Zondag, maandag en feestdagen gesloten.

bewerkt door terrano141
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hm, de beheerder zelf heeft je gevraagd er een cache te plaatsen? dat vind ik toch wel behoorlijk op (of zelfs over) het randje. Het is moeilijk om dan niet te denken dat het om een 'commerciële cache' gaat. Een cache die dus expliciet bedoeld is om inkomsten op te schroeven. En commerciële caches mogen dus niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bedankt voor jullie meedenken. eenieder kijkt op zijn manier naar de vraag

Leuk dat ik nu meerdere punten heb die in de overweging mee kan nemen.

Met name die beperkte openstelling en zondag gesloten (goed gezien Rimawo, je snapt al waar het om gaat)

 

of Groundspeak en/of de reviewer het goedkeurt weet ik niet maar ze hebben er wel een attribute voor:

 

 

fee-yes.gif Access or Parking Fee

 

dus betaalde toegang kun je aanvinken

.

gr Montebaldo

bewerkt door montebaldo
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Die ligt er al van voor de regels dat commerciële caches niet mogen.

Tegenwoordig mag je niet zomaar meer een cache leggen waar entree voor betaald moet worden.

Precies! Ik had laatst ook een leuk idee (maisdoolhof met kleine toegangsprijs), maar viel onder de "guidelines" commercial caches (4.2.1.) volgens onze reviewer. Ik ga dan niet kinderachtig mijn zin doordrijven bij Groundspeak, het is graag of niet uiteindelijk.

Het attribute fee-yes.gif en de reeds bestaande betaalde caches zijn "uit de oude doos". Telkens duikt dierenpark Amerfoort op bij deze reeds vaker gevoerde discussie.....niet doen dus!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hm, de beheerder zelf heeft je gevraagd er een cache te plaatsen? dat vind ik toch wel behoorlijk op (of zelfs over) het randje.

komt op mij over alsof de beheerder op deze manier zijn bezoekers aantallen wil opkrikken

Maar misschien wil de beheerder mensen in het bezit van een uitdraai van de cache en een GPS wel gratis toegang geven tot het park....:thumbup::beerchug::thumbup:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mijn favoriete cache die ik heb gedaan is La baleine blanche waarvoor entree betaald moest worden. Ik had vanaf een rots een schitterend uitzicht over beluga's, dolfijnen en dobberende zeehondjes. Er was een rancher die uitleg gaf en verrekijkers en telescopen beschikbaar had. Dat was bovendien gelegen in een mooi natuurgebied.

De cache gaf net het extra duwtje om de entree te betalen en naar binnen te gaan. Ik had een heerlijke middag.

 

Kortom: als je het maar vermeldt lijkt me niets aan de hand.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De regels wat betreft commerciële caches:

 

Commercial caches are disallowed. As a general rule, reviewers will not publish cache pages that seem commercial. A commercial cache has one or more of the following characteristics:

 

1) It requires the finder to go inside a business, interact with employees and/or purchase a product or service.

2) It has overtones of advertising, marketing or promotion.

3) It contains links to businesses, commercial advertisers, charities, political agendas or social agendas.

4) It contains the logo of a business or organization, including non-profit organizations.

5) The name of a business or commercial product is on the cache page.

6) On very rare occasions, Groundspeak makes an exception for a commercial cache. Arrangements are made before placement. If your cache is commercial in any way, please contact Groundspeak for clarification about how to comply with cache listing guidelines.

 

Lijkt me een typisch voorbeeld van regel 1. Dus ik denk dat het antwoord van de reviewers Nee zal zijn, maar proberen kan altijd.

bewerkt door GerardM86
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...