Spring naar bijdragen

Need Maintenance/archived


Twinlife

Aanbevolen berichten

Bij mij in de buurt ligt ook zo'n cache (moet ik zelf nog vinden) die nog wel gevonden is, maar waarvan de CO ook al een jaar niet meer op de geocaching site is geweest, die de reviewers ook willen archiveren. Denk niet dat de CO de rommel komt opruimen. In dit laatste geval gaat het over de cache http://www.geocaching.com/seek/cache_details.aspx?wp=GCF7CB

 

 

 

In dat geval zou ik de zware taak op me nemen en de cache op ruimen( na archiveren), het betreft hier alleen de eindcache. Toch weer een ammo rijker om een nieuwe leuke cache neer te leggen. :bag:

 

Probleem is dan wel a:) dat ik hem nog niet gevonden heb, kan ik natuurlijk wel aan andere cachers eventueel hulp vragen om die te vinden en b:) zoals ook al ergens op het geocaching.com forum vermeld, is het een soort vorm van diefstal.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Cachebouwers: op het moment dat je rotzooi in het bos rondstrooit (waypoints en een cache) zul je voor het onderhoud moeten zorgen.

Heb je geen tijd (vakantie, ziekte) zorg dan dat iemand anders het doet of meldt het op de cachepagina dat het je even niet lukt om onderhoud te plegen.

Heb je geen zin meer in je cache, haal de zooi weg en archiveer je cache.

Geef je geen gehoor aan oproepen van reviewers: jammer, maar dan maar weg met de cache!

Cachezoekers: als er iets kleins mis is met een cache: zelf even repareren of de maker een mailtje sturen met een duidelijke beschrijving van het probleem.

Gebeurt er niets door de maker: NM logje, na een aantal NM logjes: NA logje.

Al die ouwe, slecht onderhouden troep mag wat mij betreft het bos uit!

Caches dienen goed onderhouden te blijven!

Antarctica

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heb een tijdje terug een mail gestuurd naar 1 van de reviewers met eigenlijk dezelfde vraag welke ik uit dit hele topic filter:

 

Waarom plots al die waarschuwingen op caches waarop eigenlijk niks is aan te merken ? Heb daarbij meteen gemeld dat voor bepaalde caches al onderhoud door "derden" is gepleegd.

 

Antwoord is erg duidelijk! Maar vooral voor de CO !

 

Er is voor de reviewers gewoon geen tijd en ruimte om alle logs te lezen om vervolgens te zien dat anderen wel of niet kunnen loggen. De Reviewers zijn met een flinke schoonmaakactie bezig en deal daar mee! In België is dit ook gedaan en de "CO's" waarom het gaat hebben niet gesputterd, sterker nog je krijgt weer een stukje kwaliteit terug! Anderen krijgen weer ruimte om hun betere best te doen op die plek of een nog mooier plekje in de buurt.

 

Ik heb ook “onderhoud” gepleegd aan NB een nano (nieuw rolletje) op een prachtig plekje in de buurt van "Sint-Job-in-'t-Goor" waar ik zeker 2x per maand in de buurt ben tussen mijn ritje van Utrecht naar Brussel, maar nee de CO reageert niet op mijn verzoek laat staan op de berichten van de reviewers (maar wel actief zijn op geo.com .....) en daar is de actie van de reviewers terecht (mijns inziens).

 

Uiteraard zijn er een aantal caches in NL en BE waarop je misschien een uitzondering kan maken door een "community-maintenance", maar waar ligt de grens?

 

Moet de cache van voor 2002/2003/2004 zijn?

Moet de cache door minimaal ???? gevonden zijn?

Moet de cache op dat ene ??? bijzondere(voor wie) ??? plekje liggen?

Moet de cache aan de huidige eisen voldoen ?

Moet de cache een aantal “sterren” hebben ?

 

Ik denk dat de grens daar ligt waar de CO niks meer doet ongeacht zijn of haar redenen, en ja die kunnen heel normaal zijn of abnormaal (ja ook de tragische redenen) maar wat getreurd? Als de cache er niet meer ligt ondanks prachtige verhalen…….. en “wij” kunnen deze allemaal niet meer vinden, wat dan?

Pech, maar misschien komt er een nog mooiere multi , mysterie of een prachtige traditional van iemand die deze de komende tijd wel onderhoud zoals gevraagd door.com . Alhoewel ik me ook kan voorstellen dat Geocaching.com er alles aan doet om de 1e cache in de lucht te houden ongeacht de eigenaar.

 

Ik zou zeggen maak een lijst van te behouden antieke caches en leg dat voor aan de reviewers en/of .com. Er zijn inmiddels beroemde/beruchte caches in NL en BE welke door eenieder bewierookt zijn en ook die gaan er op een moment uit. En die verdwijnen niet door slecht onderhoud van de CO maar wellicht meer door onachtzaamheid en/of voorzichtigheid van de vinders. Of gewoon omdat de CO het wel weer heeft gehad met zijn/haar creatie.

 

Ohja die rommel die achterblijft........... je kunt met zijn allen loggen en PM’en wat je wil maar als de CO abrupt stopt met dit spelletje om zijn/haar redenen dan is de kans best groot dat de rommel blijft liggen. Mail wordt niet meer opgehaald dus eea valt in de vergetelheid en dan komen de reviewers weer in actie en na verloop van tijd en gaan deze het archief weer in.

 

Niet getreurd de lezers van dit topic hebben misschien wel weer een mogelijkheid om op dat ene mooie plekje die sublieme cache te plaatsen!

 

Greetz AAPJ

  • Top! 2
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Probleem is dan wel a:) dat ik hem nog niet gevonden heb, kan ik natuurlijk wel aan andere cachers eventueel hulp vragen om die te vinden en b:) zoals ook al ergens op het geocaching.com forum vermeld, is het een soort vorm van diefstal.

 

Nou, over puntje b wil ik nog wel een keer een boompje opzetten, want:

 

BW. Artikel 5:18:

De eigendom van een roerende zaak wordt verloren, wanneer de eigenaar het bezit prijsgeeft met het oogmerk om zich van de eigendom te ontdoen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 months later...

Vandaag weer eens op pad geweest, omdat bepaalde medecachers het nodig vonden om een hengst te verkopen op de needs maintenance knop.

2 punten waren volgens hen niet meer aanwezig...

Dit grapje betekende voor mij weer een wandeling van 7 km, en de WP's waren nog gewoon aanwezig...

 

WIE STOPT DIE NEEDS MAINTENANCE MEPPERS. :angry:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tsja, als ik zeker denk te weten dat ik goed zit en ik vind een WP niet dan wil ik ook wel eens een Need maintenance loggen, daar zijn die tenslotte voor.

 

Als een WP wellicht niet voor iedereen duidelijk is, is een hint per wp ook niet verkeerd.

 

Roepen dat een Need Maintenance niet gelogd mag worden is ook wel erg kort door de bocht.

 

Wat ik dan als cacheowner wel eens doe is even wachten en als de cache snel erna wel wordt gevonden, heb de betreffende cachers wellicht slecht gezocht. Even een mailtje naar de laatste vinders met wat vragen en vaak kan de Need Maintenance dan van thuis uit weggehaald worden.

 

Edit: was vandaag trouwens teruggegaan naar een cache waar ik vorige week een needs maintenance had gelogd, maar waar ik wat extra tips had gekregen, echter zonder succes.

 

Jan

bewerkt door Team Gelaen
Link naar opmerking
Deel via andere websites

@de-fam: een mailtje naar de cachers dat een "did not find" meer op z'n plaats is?

Ik wacht na een "needs maintenance" ook meestal even tot een volgende cacher langs geweest is.

Heeft die de cache wel gevonden, dan is er niks aan de hand.

Antarctica

  • Top! 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

@de-fam: een mailtje naar de cachers dat een "did not find" meer op z'n plaats is?

Ik wacht na een "needs maintenance" ook meestal even tot een volgende cacher langs geweest is.

Heeft die de cache wel gevonden, dan is er niks aan de hand.

Antarctica

Precies! Alleen als je zeker weet dat iets weg of kapot is heb je die knop nodig....de rest is allemaal didn't find.

Maar een didn't find log je natuurlijk toch niet? Het probleem ligt toch niet bij jou? Het is de schuld van CO dat je iets niet kunt vinden.....toch? Het zou verboden moeten worden, multi's met lastige waypoints :bag:

........of valt dit onder lamballen?

bewerkt door Team Professor X
  • Top! 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

@de-fam: een mailtje naar de cachers dat een "did not find" meer op z'n plaats is?

Ik wacht na een "needs maintenance" ook meestal even tot een volgende cacher langs geweest is.

Heeft die de cache wel gevonden, dan is er niks aan de hand.

Antarctica

 

De cachers kunnen op wp 1 mijn tel. nummer vinden, en zij hebben mij ook gebeld. Ook is er voor dat wp een hint.. Ik denk dat ze ergens anders gezocht hebben, door een fout getal of zo.

En inderdaad heb ik dit team een mail gestuurd.

Maar zoals gezegd een leuke wandeling gemaakt :yes: En er moest nog iets gebeuren, maar wat dat was is Top secret. :ph34r:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...