Spring naar bijdragen

Need Maintenance/archived


Twinlife

Aanbevolen berichten

  • 3 years later...
ReizenReizen

Dit draadje haal ik even naar boven omdat mijns inziens niet iedereen begrijpt dat "Needs Maintnance" bedoeld is om aan te geven dat er iets niet in orde is met de fysieke cache en niet voor onderhoud aan de cahce-pagina.

 

Misschien vergis ik me. Als dat zo is dan zie ik hier graag reacties op zodat ik weer wat kan leren.

 

Omdat ik niet van zwartmaken houdt (maar het toch af en toe doe, al dan niet bewust ) vermeld ik verder niet hoe ik hier bij kom.

 

Mijn moeder zei vroeger al voordat het geocachen bestond; wie zoekt zal vinden :wink2:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Volgens mij kun je het gebruiken voor alle gewenste/vereiste vormen van onderhoud:

Bijv: verdwenen\defecte cache, probleem met een wp, logboekje vol, logboekje nat, werkzaamheden aan de weg waardoor het parkeer coördinaat niet meer toegankelijk is en dus ook problemen op de pagina

 

Want als de cache pagina niet (meer) klopt, dan is er toch ook onderhoud (aan de cache pagina) nodig.

Dus...

Ik zie het probleem niet om een needs mantainance te loggen als de pagina niet klopt.

De functie is namelijk dat het "rode kruis" getoond wordt en dat zowel de CO als toekomstige zoekers op de hoogte zijn van het feit dat er "iets" niet klopt.

En als dan de CO klaar is dan is er gewoon een "performed maintenance"logje

 

en is iedereen weer gelukkig.

 

Uiteraard moet de melder wel even nadenken of de "needs maintenance" wel terecht is....en melden welke maintenance nodig is

  • Top! 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik heb ook al meerdere keren een NM gebruikt voor een pagina die niet meer helemaal ok was. Linkjes naar plaatjes die cruciaal waren voor een puzzel bijvoorbeeld...als die niet meer werken dan is de puzzel niet meer op te lossen (op de manier die de CO bedoeld had). Dan heeft de cache (de listing is daar onderdeel van) toch echt onderhoud nodig.

 

Het levert soms ook wel wat onvriendelijke mails op als je een NM plaatst om die reden, maar tja, in mijn ogen is het niet anders dan een logrolletje dat nat is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

aangezien voortuin/achtertuin caches toch altijd een heet discussie-item is...(Sommigen willen absoluut NOOIT een tuincache doen omdat dat niks meer met geocachen te maken heeft volgens hen, of omdat ze zich ongemakkelijk voelen in iemand anders zijn tuin), zou ik die zeker wel plaatsen indien van toepassing. (Sterker nog, dat heb ik ook gedaan bij mijn eigen achtertuincache ;) )

 

Dus ja, het ontbreken van dat icoontje lijkt me wel een NM waard...het kan wat frustratie voorkomen.

Het is ook 1 van de icoontjes waar eigenlijk nooit twijfel over is of hij nu wel of niet van toepassing is.

 

Maar ik gok dus dat iemand een NM heeft geplaatst bij een cache van jou of een bevriende cacher vanwege dit ontbrekende icoontje...als het echt een tuincache is, is het toch een kleine moeite om dit icoontje toe te voegen (die icoontjes zijn er niet voor niks..hoe meer duidelijkheid je schept hoe beter lijkt me), en een owner mainenance te plaatsen om de vriendelijke NM plaatser te bedanken omdat je (of je bevriende cacher) het icoontje vergeten was?

 

Een NM wordt (onterecht) vaak als aanval gezien, terwijl het gewoon een tool is om een achterstallig onderhoud of ander probleem onder de aandacht te brengen. (toegegeven er zijn ook mensen die de NM wel als persoonlijke aanval gebruiken...maar tja, dat is dan vooral hun probleem...)

Voordeel van een NM boven een note of prive bericht is daarbij ook dat als de CO helemaal niet reageert, hij na verloop van tijd ook bij de reviewers onder de aandacht komt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik weet waarvan de vraag vandaan komt namelijk deze cache http://coord.info/GC5V1P2

bij het uitkomen van die cache stond een heel duidelijk in de listing (inmiddels al 3 keer verandert) dat het een achtertuin cache was kleine klaagzang dat de co besefte dat mensen niet van tuin prullen houden, en dat die echte geocachers de cache dan maar niet moesten bezoeken

allemaal goed en wel, maar toen stond er geen icoontje bij, mijn needs maintenance was bedoeld om daat icoontje er bij te zetten zodat je voortuinprullen kan wegfilteren bij je PQ

als de CO niet wil dat serieuze geocachers zijn cache bezoekt dan is juist dat icoontje het symbool om dat duidelijk te maken

de co had eerst die betreffende zin weggehaald maar ik zie nu dat eindelijk de wijsheid in de CO is geslopen en dat hij het icoontje er bij geplaatst heeft,

ook al bevind de cache zich in een verwaarloost steegje op anderhalve meter van een achtertuin, zie foto

 

CHEE2krWoAA_LnJ.jpg

 

Barny

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bij een tradi vind ik het niet zo erg als het icoontje ontbreekt, want dan zie je wel op de kaart dat je daar niet wilt wezen. Bij een mystery of een multi is het echter heel vervelend als het icoontje ontbreekt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat Heracross zegt. Over een ten onrechte geplaatst sneeuwscooter attribuut zal in Nederland waarschijnlijk niemand vallen, maar anders is het bij een ten onrechte geplaatst rolstoel attribuut.

 

Dan kun je ook een flink pak van al die 1-ster terrain ratings op Needs Maintenance zetten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...