Spring naar bijdragen

Need Maintenance/archived


Twinlife

Aanbevolen berichten

ReizenReizen

:offtopic:

hi hi hi met dit icoontje mag je alles schrijven dus :) tenminste als het oud motje het ook mag mag ik het ook :)

uiteindelijk heeft dit draatje heeft dus ook een compleete Need Maintenance/archived nodig, nu slaan mijn berichten nergens meer op ,,,,,,,,,,,,,,

als hier bij GC.NL geschiedsvervalsing word goedgekeurt, en daarmee helpt om compleete berichten te laten verdwijnen weet ik niet waar het einde is.

 

Barny

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik wil je best een Need Maintenance/archived geven.

Hoe hete dat ding Gele Bussie ?

 

De meeste actieve forum gangers weten wel te lezen waar het omgaat. Zo niet dan zijn daar ook wegen voor.

Het lijkt me voor vandaag wel weer genoeg getest of het modje onder druk kan functioneren.

 

Lief zijn en weer braaf dromen over caches

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Even een kleine bron van ergernis :)

 

Tijdens het cachen kom ik regelmatig een cache tegen die onderhoud nodig heeft, hier maak ik een notitie van in mijn GPS om vervolgens thuis een maintenance logje te maken.

Nu zie ik heel vaak dat er door de eigenaar niks mee word gedaan en het lekker op zijn beloop laat.

 

Ik vraag mij nu dus ook af wat heeft het nog voor zin om zo'n logje te maken, bij mijn weten komt een maintenance logje niet bij de reviewer maar een archived logje wel.

 

Is het misschien beter om een archived logje te plaatsen zodat een reviewer deze cache op disable kan zetten?

Hoe denken jullie daar over?

Seahopke vindt dat in Nederland een wetgeving moet komen dat het geocachen reguleert. Een wet zou bijvoorbeeld kunnen zijn dat een legger verantwoordelijk blijft voor zijn of haar cache en verplicht is deze te blijven onderhouden - dat is overigens al een regel die in het spelregelement staat maar desondanks blijken er nog al eens caches op een dood spoor uit te lopen vanwege gebrek aan onderhoud.

Overigens: waarom geen PtbvhGC (Partij ter bevordering van het Geocachen) of een ministerie voor Geocaching Nederland ? :lol:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Er zit nog een andere factor bij Twinlife, er zijn heel veel cachers die geen needs maintenance plaatsen. In plaats daarvan loggen ze zonder iets over problemen te melden.

Daar ligt ook een deel van het probleem. Waarom durft de gemiddelde cacher dit niet meer? Of is de ik-eerst-en-de-rest-van-de-wereld-zal-me-een-zorg-zijn mentaliteit hierbij nou juist de oorzaak?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

er zijn heel veel cachers die geen needs maintenance plaatsen. In plaats daarvan loggen ze zonder iets over problemen te melden.

 

 

 

Tja jammer genoeg zijn deze cachers er ook die helemaal niks melden of het melden in hun log of dmv een note.

Kleine moeite is het dan toch om een NA ook te schrijven?

 

Zelf wil ik een hele enkele keer nog wel eens vergeten maar dat is op 1 hand te tellen, zoals ik schreef ik noteer het in de field note dat er onderhoud nodig is.

 

 

 

Een klein voorbeeld is een cache

 

 

 

Inmiddels heb ik hier een NA log van gemaakt.

bewerkt door 't Hopbelletje
Linkje weggehaald
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zou als ongevraagde vertegenwoordiger van de cacheeigenaar willen vragen aan het moderator team op dit forum om alle links wat naar de cachepagina en dus ook naar zijn naam te willen verwijderen,

 

Nu vallen er complete volksstammen over hem heen terwijl dit zeer zeker niet het enigste cache is die er belabberd aan toe is.

 

De cache eigenaar is momenteel door vakantie niet in staat om zelf kordaat te reageren

 

 

Barny

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Reactie op de NA-cache:

 

Ook al is de eigenaar op vakantie, volgens mij krijgt die van de reviewers meestal nog een maand de tijd om er iets mee te doen.

 

Reactie op de discussie hier:

 

Ik ben het wel met Twinlife eens dat sommige eigenaars totaal geen moeite doen, of er zijn eigenaars van een cache die hem wel op disabled zetten, en er vervolgens niks mee doen. Is niet precies hetzelfde, maar dan denk ik ook wanneer doe je nou eens onderhoud aan de cache. Op het moment kan ik daar wel inkomen met vakantieperiodes enzo, maar in mijn omgeving Gouda, staan er ook al langere tijd caches op disabled (gelukkig heb ik een aantal daarvan wel al gevonden) maar wel voor een beetje lange tijd,

zelfs al de CO schrijft: "volgende week ligt die weer op zijn plek", zie de carpoolcaches bij Woerden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik begrijp dat je als cache eigenaar niet gelijk tijd hebt als er melding wordt gemaakt van onderhoud wat nodig is.

Maar als je inderdaad binnen een maand geen actie onderneemt op serieuse meldigen. Door bijvoorbeeld disablen of liever nog onderhoud te plegen, denk ik dat je jezelf moet afvragen als eigenaar of je je cache niet moet archiveren.

 

Bij mij in de omgeving heb ik eigenlijk niet echt last van caches die online blijven terwijl er al lang duidelijk is dat er onderhoud nodig is.

 

Verder snap ik ook wel dat het erg vervelend is als iemand in een vlaag een paar traditionals plaatst en dat er na een paar maanden het nieuwe er wel vanaf is en vervolgens de caches verwaarloosd. Ik denk dat een NA wel op zijn plaats is.

 

Verder merk dat het voor iedereen een hobby is en sommige mensen zijn gewoon beperkter in hun tijd. Wat betekend dat je gewoon geduld moet hebben als cacher en owner. Ten slotte zijn er genoeg caches te doen en die ene die onderhoud nodig heeft gebeurd in de loop van de tijd vanzelf wat mee.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Blijkbaar heeft heeft het "bleren" wel geholpen op de pagina en hier op het forum, ook al is de bewuste cacher op vakantie maar wel on-line kan zijn op gc.com staat hij inmiddels door off-line door de reviewer.

 

Ik haalde deze cache overigens alleen aan als voorbeeld en niet om de cacher te schaden in zijn naam oid.

Er zijn diverse voorbeelden te vinden in ons cache landje maar er zijn ook genoeg cachers die direct actie ondernemen bij een NM logje, zelf kijk ik ze vaak nog even na of er wel degelijk actie is ondernomen en ik denk dat ik in het vervolg dan na verloop van tijd gewoon een NA logje maak op de pagina, een soort reaper zeg maar waar VRIEND barny het over had in een ander draadje!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Misschien zou groundspeak een functie kunnen inbouwen dat als er achtereenvolgend bijvoorbeeld 6 NM logjes binnen zijn gekomen en daar door de CO binnen een redelijke termijn geen reactie op volgt de cache automatisch op zwart gaat. Tevens dan een needs clearing status zodat een cacher de boel mag ruimen en de eer heeft als laatste de cache te loggen.

Denk dat op deze manier het leuk blijft en het een hoop "troep" gaat schelen.

 

Ben bang dat vele voor de lol een cache neerleggen tegenwoordig en als de lol er vanaf is of het meer tijd kost dan gedacht men het laat verzwakken.

Als ik soms in profielen zie dat men meer dan 20 caches heeft krab ik me ook wel eens achter mijn oren (de goede daargelaten natuurlijk) maar het lijkt mij onmogelijk om daar goed onderhoud op te plegen. Als je een cache legt behoor je te weten welke "verplichting" je aangaat.

 

Als iemand zich geroepen voelt om dit voor te stellen bij groundspeak, mijn stem heb je, maar de tijd om het zelf uit te werken heb ik niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik vind het voorstel van Cernunnos een goed idee.

Het voorstel om een cache-reaper voor Nederland te vragen eveneens.

 

Echter, het zou al een stuk helpen wanneer we met z'n allen wat consequenter met de verschillende logtypes omgaan.

Ik zie cache-pagina's en caches waar in een log melding wordt gemaakt van iets dat kapot of weg is tot zelfs broedende vogels die verstoord worden toe.

Vervolgens rustig zo'n vijf logs geen enkele melding en in de zesde log weer wel.

Soms zelfs in een zeer kort tijdsbestek.

Dan vraag ik mij af: Was er in de tussentijd niets aan de hand dan of hoe serieus zijn nu die twee logs die wel wat melden?

Ik krijg ook de indruk dat er een stuk sneller van de juiste logtypes gebruik wordt gemaakt wanneer de cache door een mankement of hindernis niet meer te vinden/bereiken is.

 

In diverse eerdere topics hierover heb ik wel eens postjes gelezen van mensen die bang waren of geen zin hadden in de boosheid van de CO.

Ook van CO's die last hadden van cachers die needs archived logjes schreven om een natte logrol en

van een reviewer die needs archived logjes o.a. geen voorrang gaf vanwege de cachers die op een avond vanuit de leunstoel tientallen malen needs archived logjes schreven, die ook nog vaak niet terecht waren.

 

 

Ik zou daarom willen zeggen:

- Meld alleen iets wanneer je dat ook daadwerkelijk in het veld constateert.

- Beoordeel de zaken wat in verhouding en schrijf bijvoorbeeld geen needs archived log wanneer er een logrol vochtig is.

- Meld het altijd in je log wanneer er iets niet in orde is.

- Zie je meerdere van dit soort logs, druk dan op de needs maintenance knop.

- Zie je een of meerdere needs maintanance log(s), druk dan op de needs archived knop.

 

Dit verhelpt het probleem van niet reagerende CO's nog niet, maar dan is het voor de CO soms wel wat duidelijker dat hij/zij moet gaan reageren.

bewerkt door Sivota
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...