Spring naar bijdragen

Need Maintenance/archived


Twinlife

Aanbevolen berichten

Ik zou daarom willen zeggen:

- Meld alleen iets wanneer je dat ook daadwerkelijk in het veld constateert.

- Beoordeel de zaken wat in verhouding en schrijf bijvoorbeeld geen needs archived log wanneer er een logrol vochtig is.

- Meld het altijd in je log wanneer er iets niet in orde is.

- Zie je meerdere van dit soort logs, druk dan op de needs maintenance knop.

- Zie je een of meerdere needs maintanance log(s), druk dan op de needs archived knop.

 

Dit verhelpt het probleem van niet reagerende CO's nog niet, maar dan is het voor de CO soms wel wat duidelijker dat hij/zij moet gaan reageren.

 

Prima werkwijze.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Ik zou als ongevraagde vertegenwoordiger van de cacheeigenaar willen vragen aan het moderator team op dit forum om alle links wat naar de cachepagina en dus ook naar zijn naam te willen verwijderen,

 

Nu vallen er complete volksstammen over hem heen terwijl dit zeer zeker niet het enigste cache is die er belabberd aan toe is.

 

De cache eigenaar is momenteel door vakantie niet in staat om zelf kordaat te reageren

 

 

Barny

 

Blijf het toch raar vinden dat de ongevraagde vertegenwoordiger van de cache eigenaar zo zeker weet dat de eigenaar op vakantie is en niet in staat is kordaat te reageren terwijl hij toch wel even dagelijks op gc.com komt kijken.

 

Dus eigenlijk slaat deze link ook dan nergens op :-)

bewerkt door 't Hopbelletje
Link weer weg
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Blijf het toch raar vinden dat de ongevraagde vertegenwoordiger van de cache eigenaar zo zeker weet dat de eigenaar op vakantie is en niet in staat is kordaat te reageren terwijl hij toch wel even dagelijks op gc.com komt kijken.

 

Op vakantie lees ik dit forum wel eens via mijn mobiel, dat lukt wel, maar reageren op zo'n klein scherm is best lastig. En dan heb ik natuurlijk ook nog een scriptje dat er voor zorgt dat mijn naam weleens in het lijstje van bezoekers komt.

 

Tc

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ach, ik reageer minstens net zo veel op het forum via mijn mobiel als via een pc, zoals nu uit Denemarken. ;-)

 

Echter bedoeld werd een actie op gc.com, want alleen daar kun je een cache disablen. En volgens mij is dat dan wel weer lastiger op een mobiel. De volledige pagina's zullen in ieder geval redelijk wat data verstoken en ik dacht dat je via de mobiele gc.com site een cache niet kunt disablen...

 

Jan, die dadelijk uiteraard gaat cachen in Denemarken

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik lees al een tijdje dit draadje aandachtig mee. Ik ben het voor het grote deel dan ook eens dat een cache na lange tijd niet onderhouden te zijn het archief in mag. Maar er is ook een keerzijde. Onze cache is een multi waar we veel zorg en aandacht aan hebben besteed. Zo nu en dan is er cacheonderhoud nodig en dat doen we dan ook meestal vrij snel, zodat niemand het opmerkt.

Echter lijkt pech ons getroffen te hebben: een van de waypoints wordt structureel weggenomen. Door wie? Geen idee! We balen als een stekker, ook omdat het steeds kosten met zich meebrengt.

Inmiddels is de cache tijdelijk disabled, want na de vroige keer duurde het slechts twee dagen voordat hij er weer uit lag. :( ondertussen trotse papa geworden van ons tweede kind en dus weinig tijd gehad voor het cachen. Nu balen sommigen natuurlijk dat hij zo lang offline is, maar kom op... Er is meer dan cachen op deze wereld.

 

We zitten nu in een spagaat, want lang een cache offline is niet leuk, anderzijds... De betreffende waypoint moet echt een andere plek krijgen, want anders is al het werk vast weer voor niets. Dit kost ook weer tijd, want het heeft concequenties voor de andere waypoints. Mischien is het dan beter en misschien zelfs leuker om in het gebied een nieuwe cache te plaatsen? Naja.. We zien wel.

 

Geen idee waar ik met dit verhaal heen wil maar:

 

Kortom: soms duurt het gewoon lang...

 

Ik lees al een tijdje dit draadje aandachtig mee. Ik ben het voor het grote deel dan ook eens dat een cache na lange tijd niet onderhouden te zijn het archief in mag. Maar er is ook een keerzijde. Onze cache is een multi waar we veel zorg en aandacht aan hebben besteed. Zo nu en dan is er cacheonderhoud nodig en dat doen we dan ook meestal vrij snel, zodat niemand het opmerkt.

Echter lijkt pech ons getroffen te hebben: een van de waypoints wordt structureel weggenomen. Door wie? Geen idee! We balen als een stekker, ook omdat het steeds kosten met zich meebrengt.

Inmiddels is de cache tijdelijk disabled, want na de vroige keer duurde het slechts twee dagen voordat hij er weer uit lag. :( ondertussen trotse papa geworden van ons tweede kind en dus weinig tijd gehad voor het cachen. Nu balen sommigen natuurlijk dat hij zo lang offline is, maar kom op... Er is meer dan cachen op deze wereld.

 

We zitten nu in een spagaat, want lang een cache offline is niet leuk, anderzijds... De betreffende waypoint moet echt een andere plek krijgen, want anders is al het werk vast weer voor niets. Dit kost ook weer tijd, want het heeft concequenties voor de andere waypoints. Mischien is het dan beter en misschien zelfs leuker om in het gebied een nieuwe cache te plaatsen? Naja.. We zien wel.

 

Geen idee waar ik met dit verhaal heen wil maar:

 

Kortom: soms duurt het gewoon lang...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een rood kruis komt automatisch als een cacher (niet de CO) een needs maintainance log plaatst.

Dit is dus een teken aan volgende cachers dat er onderhoud nodig is.

 

Hij verdwijnt weer met een maintainance logje van de CO.

 

 

Vanmorgen ben ik er achter gekomen dat dit idd waar is.

Het was dus nieuw voor mij [:)]

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 5 months later...

Nu vond ik dit draadje en ik heb geen idee of er recentere draadjes over dit onderwerp zijn, maar ik ben toch benieuwd naar de mening van anderen.

 

Dit draadje begon met het uiten van ergernis over caches die al tijden op 'Needs maintenance' staan, maar waar een CO niet op lijkt te reageren.

Het zou me niks verbazen als dit er uiteindelijk toe geleid heeft dat de reviewers van Nederland maanden geleden begonnen zijn met een grote opschoonactie. Regelmatig kom ik tegenwoordig caches tegen die er prima bij liggen, maar die nu waarschuwings-notes krijgen van de reviewers dat er maintenance gepleegd moet worden, omdat het icoontje op de betreffende cache aanstaat en dat bij geen reactie de cache gearchiveerd wordt.

Op zich natuurlijk goed dat hier aandacht aan gegeven wordt, maar nu zie ik ook dat er weinig onderscheid wordt gemaakt tussen caches waar die echt onderhoud nodig hebben en caches waar alles oke mee is. En zo staan ook een heel aantal klassieke caches van 2001 en 2002 op deze lijst "dreigt gearchiveerd te worden'.

En de meesten daarvan doen het nog prima, maar sommige eigenaren zijn al lang afgehaakt of reageren niet op deze logjes om wat voor reden dan ook.

 

Ik zou het als oude caches jager:rolleyes: enorm zonde vinden als deze caches alleen om een administratieve reden het archief in gaan. Zelfs de oudste cache van Nederland Amsterdam Urban 1 http://coord.info/GC198 staat op de tocht.

Ik heb zelf de reviewer al gemaild en ik kreeg als antwoord dat er wellicht een overweging gemaakt kan worden en dat er eventueel een 'community maintenance' toegestaan zou kunnen worden en of ik bereid was om het onderhoud van de cache op me te nemen.

 

Nu kan ik dat natuurlijk op me nemen en daartoe ben ik ook bereid, maar ik vroeg me af of er meer mensen zo over denken en of we misschien kunnen samen werken om dit soort caches te behouden?

 

Ik hoor het graag!

vriendelijke groet, Melisesue

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Waarom eigenlijk, op is op en ik denk dat de cache eigenaar al lang niet meer actief is. En dan lijkt het mij zinvol dat dit plekje vrij komt, zodat een actief lid er iets mee kan doen.

 

 

Omdat die oude caches een speciale charme hebben. Ze liggen vaak op onwaarschijnlijke plekken, de cachebeschrijvingen zijn soms heel vaag, de metingen wat onnauwkeurig, je moet er soms erg ver de bosjes voor in, toestemming was toen nog niet nodig. Het is natuurlijk een kwestie van smaak, maar ik vind ze echt leuk om te doen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

[...]

 

Ik hoop dat de nederlandse cache gemeenschap net zo actief zal zijn om deze caches te behouden als dat ze een tijdje geleden waren voor een roestig busje.

 

Belangrijk verschil: de eigenaar van dat roestige busje is nog steeds actief binnen de de geo-gemeenschap terwijl eigenaren van caches die lange tijd gesierd worden met het needs maintenance icoontje dat waarschijnlijk niet meer zijn.

 

[…]

 

Omdat die oude caches een speciale charme hebben. [...] Het is natuurlijk een kwestie van smaak, maar ik vind ze echt leuk om te doen.

 

Zoals je zelf al zegt is het tamelijk subjectief allemaal, maar het idee van community maintenance snijdt hout en is wellicht de moeite van het uitwerken waard (ik zie al een soort cachemonumentenzorgschildje opkomen). Daartegenover staat dan wel natuurlijk dat we niet moeten sputteren als een cache waar niemand voor wil zorgen het archief in wordt gedonderd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maar waarom zou je een cache in het archief gooien die gewoon prima in orde is, regelmatig gevonden wordt, puur en alleen omdat er ooit iemand is geweest die een needs maintenance icoon heeft geactiveerd? Dat is toch ook onnodig?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Barny wordt van alle kanten de hand boven het hoofd gehouden, hij is immers mister Bobo hier. Dat hij een verkapte logvoorwaarden gebruikt voor zijn Gele Bussie wordt niet bestraft, maar als een andere CO dat doet dan is het gelijk archief in met de cache. Zo zie je maar, je kunt de reviewers in je zak hebben. Objectiviteit is dus ook daar nu ver te zoeken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...