Spring naar bijdragen

Need Maintenance/archived


Twinlife

Aanbevolen berichten

Blijbkaar is hij er 3 jaar later (en 3 jaar ouder en wijzer) achter dat het toch wel een leuk spelletje is en is hij nog even enthousiast over die plek.

 

Volgens mij draait het hier helemaal om.

 

Het lijkt mij heel normaal dat een beginnend geocacher het eerst geïntrigeerd raakt door het feit dat er blijkbaar een spelletje bestaat waarbij mensen iets verstoppen dat vervolgens door anderen met behulp van een gps gezocht en gevonden kan worden. Kortom, in het begin draait het vooral om de techniek van het spelletje.

Als je dan als beginnend cacher al vrij vlot denkt van "Laat ik er ook eens eentje plaatsen, misschien gaan ze die ook wel zoeken ...", dan ben je nog niet heel erg met originaliteit en kwaliteit bezig. Dat komt pas later als je merkt dat je toch wel wat lauwe reacties in de logjes terugkrijgt. Pas daarna ga je bekijken of je de cache niet wat kunt opleuken met het een of ander. Je weet dan inmiddels ook beter wat je zelf leuk bent gaan vinden. En dan gaat dus de kwaliteit van de cache omhoog.

Dat geldt natuurlijk niet voor iedere nieuwe cacheplaatser: want waar de een ook op langere termijn voor het spelletje blijft gaan, daar is een andere cacher meteen al met kwaliteit bezig. Waarbij smaak en voorkeur natuurlijk ook een belangrijke rol blijft spelen.

 

Waar ik eigenlijk naar toe wil (het verhaal wordt al weer te lang) is: Laat nieuwe cachers zelf ontdekken wat door collega-cachers als leuk en kwaliteit wordt gezien, zonder ze meteen boven op hun nek te springen. Ze komen daar (over het algemeen) zelf wel achter. Dat betekent niet dat je in je logjes geen opmerkingen mag maken, maar "C'est le ton qui fait la musique": de manier waarop maakt een groot verschil.

bewerkt door Peetee
  • Top! 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

nieuwe, en ook oudere plaatsers hebben meestal geen flauw benul dat ze zooi als zijnde geocache hebben

de meeste loggers loggen zo een prul als 1 van de velen te loggen prullen op zo een dag en als non geocacher word natuurlijk nooit elke prul afzonderlijk gelogd omdat simpelweg het prullen zijn waar dan ook helemaal niets over te vertellen valt

en elke log van een prutser (ook die van de grootste prullen) eindigt ook nog eens met een TFTC

als ik dan eens zo een prutser aanspreek met een wel eerlijke log over zijn wanprestatie krijg ik ook nog wel eens een hoogst verontwaardigde reactie dat hij het niet snapt omdat iedere andere bezoeker hem toch bedankt voor de cache,

tja leg dat dan maar eens uit dat hij niet bedankt word voor zijn prul wat een cache zou moeten voorstellen maar bedankt voor het "puntje" wat hij de bezoeker heeft gebracht, het gaat die gasten allang niet meer om de geocache,

 

als een (nieuwe) plaatser door de loggers moet ontdekken dat hij een prul geplaatst heeft zal hij dat dus nooit ontdekken

 

Barny

  • Top! 2
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ken in elk geval één logger die wat dat aangaat heel duidelijk is, en er zo zijn er ongetwijfeld meer die hun mening kenbaar maken. Daarnaast denk ik dat het favo-systeem om die reden door .com ingevoerd is.

 

Maar verder heb je gelijk. Niet iedereen pikt het signaal op en doet er wat mee. Of ze dat ook zouden móéten doen, daar kun je van mening over verschillen.

bewerkt door Peetee
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Iedereen mag een koker of geocache plaatsen, ongeacht welke ervaring hij heeft.
Iedere koker of geocache wordt gepubliceerd door de reviewer wanneer het door de 161 meter-test komt.
Iedere puntjesjager zegt TFTC.
De FTF geeft dikwijls een favo, maar aan wie?

Genoeg ingrediënten voor een belabberde maaltijd.
Fast food, fast caching.

Zoals Wikipedia zegt:

"Fastfood of gemaksvoedsel is een verzamelnaam voor voedsel dat snel bereid en geserveerd wordt en relatief goedkoop is.
De fastfoodindustrie is een zeer grote, lucratieve industrie, die groeit doordat mensen steeds minder tijd nemen om zelf te koken.

De veronderstelde overeenkomsten met het eveneens Amerikaanse bedrijf Groundspeak gaan maar tot op zekere hoogte op, alhoewel gemakzucht wel degelijk een rol speelt."

  • Top! 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...