Spring naar bijdragen

Need Maintenance/archived


Twinlife

Aanbevolen berichten

Even een kleine bron van ergernis :)

 

Tijdens het cachen kom ik regelmatig een cache tegen die onderhoud nodig heeft, hier maak ik een notitie van in mijn GPS om vervolgens thuis een maintenance logje te maken.

Nu zie ik heel vaak dat er door de eigenaar niks mee word gedaan en het lekker op zijn beloop laat.

 

Ik vraag mij nu dus ook af wat heeft het nog voor zin om zo'n logje te maken, bij mijn weten komt een maintenance logje niet bij de reviewer maar een archived logje wel.

 

Is het misschien beter om een archived logje te plaatsen zodat een reviewer deze cache op disable kan zetten?

Hoe denken jullie daar over?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Ik heb meestal wel wat monsterzakjes en dergelijke bij me, dus als ik de cache vindt en kan eenvoudig even een nieuw zakje doen om het boekje dan doe ik dat. Lukt dit niet stuur zet ik meestal een opmerking in mijn logjes en stuur een pb naar de legger. Negen van de tien keer werkt dit prima. Ik hou er zelf niet zo van als ze bij mijn caches need maintenance zetten. Ik lees de logjes altijd, dus als ik zie dat er wat met de cache aan de hand is ga ik kijken en disable de cache of maak even een logje met write note aan.

 

Vervelender is inderdaad als de CO nergens meer op reageert. Ik heb dat vaker meegemaakt. Enige optie is dan "needs archived" logje te schrijven. Dat is de enige manier dat deze onder de aandacht van de reviewer komt. Eventueel een mailtje naar de reviweer werkt ook wel. Maar dat is dan wel echt een laatste optie als niets anders meer werkt.

 

Ik vind het jammer als een CO zijn cache laat verwaarlozen. Als je stopt met cachen dan bied hem ter adoptie aan of archiveer deze.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ach twinnie jij doet tenminste nog een beetje je best, ik kijk meestal of de cacheiegenaar niet 1 van de vele is die als neuwbee cacher een hoop onzin neerstrooit om er vervolgens na een korte tijd compleet overmand van teleurstellingen door het gebrek aan het FUNFACTOR op de zelfde beroerde cache’s als hij zelf neergestrooid heeft, waardoor hij het geocachen laat voor wat het is en zijn troep niet opruimt.

 

Als dat het geval is schijf ik in mijn log duidelijk wat ik er van vind, en als het heel erg is gaat er nog een meeltje naar toe ook.

 

Erger vind ik dat er geocachers zijn die het nodig vinden om een archived logje plaasten bij en cache die meer dan 1000 kilometer bij hun woonplaats vandaan is, waar ze zelf nooit geweest zijn en dus helemaal onbekend met de omgeving zijn

 

Terwijl het van zelf van die zedenpredikers zijn heb ik deze week tot twee keer toe een meel gestuurt waar ik tot op heden geen enkele reactie heb mogen ontvangen.

 

Tegen dat soort praktijken kan je als cacheeigenaar helemaal niets aan doen, alleen maar afwachten wat er van komt

 

 

 

Barny

bewerkt door 't Hopbelletje
Op verzoek en met overleg Barny linkje verwijderd
Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik zie ook wel eens een meel over het hooft, dus ik weet heel niet waar je aan revereerd, maar help mij graag herineren,

 

jammer dat je geen openheid van zaken wil geven over jou beweegredenen

zie hier het voorbeeld dat de CO wel wil comminiceren maar de logschrijver(ster) om een of andere duistere reden niet

 

Barny

Link naar opmerking
Deel via andere websites

On topic:

Wat mij opvalt is dat het needs maintenance icoontje nog bij een cache staat (rood vakje wit kruis) terwijl terplaatse de cache helemaal top is. De CO heeft dus wel het nodige onderhoud gepleegd maar als je op de icoontjes afgaat lijkt het nog niet in orde te zijn. Zo zijn op papier caches in orde waar je bij het loggen denkt thuis maar eens een mail voor onderhoud sturen en als je op het ergste bent voorbereidt is juist alles oke.

 

Niet iedere CO schrijft een berichtje om het gepleegde onderhoud te melden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zou het plezierig vinden als Barny en ...... Hun discussie via pm of in een ander draadje willen vervolgen.

Desgewenst kan ik jullie vorige berichten verplaatsen, aanpassen of weghalen hiervoor kan een pm gestuurd worden.

 

Graag weer On Topic verder

bewerkt door 't Hopbelletje
Naam van ..... weggehaald
Link naar opmerking
Deel via andere websites

 

 

Niet iedere CO schrijft een berichtje om het gepleegde onderhoud te melden.

 

Maar het is een kleine moeite om het rode kruis weg te halen lijkt mij?

 

Overigens ben ik van het mailen naar de CO afgestapt omdat hier weinig tot geen reactie op kwam en zelfs geen actie.

 

Een klein voorbeeld is een cache

 

Zeker nu al twee keer een mainterance logje geplaatst maar word niks mee gedaan en dit terwijl het nog wel een actieve cacher is.

Nu werd mij net verteld via telefoon dat de eigenaar van de cache geen zin heeft om naar de cache te gaan hier zou een archf logje dus meer op zijn plaats zijn.

bewerkt door 't Hopbelletje
Linkje weggehaald
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Laat ik het dan anders formuleren, hoeveel waarde moet je geven aan een NA logje van iemand die 1000 kilometer verder op woont , zich regelmatig opwerp als zedenprediker, niet bekent is met de omgeving van de cache, en zijn oordeel laat afhangen van mensen die de cache niet gevonden hebben dus ook helemaal niet weten of de cache klopt?

 

En hoeveel waarde moet je aan de cacher hechten die dus nu laat aan zien pertinent weigert te communiceren over haar geschreven logje.

 

Dat is de andere kant van het verhaal!

 

 

Barny

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het rode kruis bij attributes is toch anders bedoeld of wordt ik gek?

 

Deze is toch bedoeld als vraag naar medecachers om gezamenlijk te helpen de cache in goede staat te houden. Oftewel als je de cache vindt en hij heeft onderhoud nodig en je bent in staat onderhoud te plegen vriendelijk verzoek dit te doen.

 

Anders is toch veel makkelijker om een write note of indien noodzakelijk een temporary disabled log te maken door de CO? Ik let zelf verder weinig op de attributes, dus een rood kruis mis ik gauw.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik weet niet precies hoe ik het makkelijk in een post zet, maar even via een linkje en daarna een quote:

 

Van de website van groundspeak:

http://support.groundspeak.com/index.php?pg=kb.page&id=57

 

De tekst:

Once you have made repairs, post an "Owner Maintenance" log on the cache page. This log removes the Needs Maintenance Icon. Don't let your cache be filtered out in Pocket Queries by forgetting to remove the Needs Maintenance Icon.

 

Hieruit maak ik op dat alleen een logje Maintenance genoeg is om het symbooltje te verwijderen en je dit dus niet handmatig hoeft te doen (maar ja, ik ben niet zo goed in Engels dus ik kan het fout hebben).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het rode kruis kun je uitzetten als je atributes edit.

Voor wat betreft de vraag van Twinlife; Als er al 5 keer of meer een NM log is gezet en de CO heeft hier nog niks mee gedaan plaats ik een NA logje.

Soms helpt het en wordt er eindelijk iets gedaan en anders is het aan de reviewers om er wat mee te doen.

M.i is het een kleine moeite om even te melden wanneer er iets gaat gebeuren en wel zo netjes naar de cachers toe die proberen om jou cache te zoeken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik verkeerde tot voor kort in de veronderstelling dat he "Needs Maintence"-attribuut automatisch verdwijnt als je een cache weer activeert nadat hij een tijd op non-actief heeft gestaan. Dat is dus niet zo.

Het schijnt dat zelfs bij het plaatsen van een "Owner Maintenance"-log het "Needs Maintenance"-attribuut alleen wordt verwijderd als dat attribuut origineel door een "Needs Maintenance"-log is veroorzaakt. Blijkbaar kan het attribuut namelijk ook op andere manieren veroorzaakt worden, bijvoorbeeld door een "Needs Archived"-log.

Wellicht is het een goed idee om je stem op ditfeedback-idee uit te brengen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...