Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

snoopy, waarom zou je iemand aanspreken als hij alles volgens "de regels" doet, met welke bedoeling?

waarom zouden ze "kwaad" worden? daar hoef je niet in de politiek te zitten om daar antwoorden op te geven

PeeTee als er onjuiste info word gegeven worden er onjuiste conclusies getrokken, maar zover als ik kan zien is de klager juist diegene die het spelletje wat hij graag speelt niet volgens de spelregels voert

Barny

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Voor het loggen van Earthcaches zijn er twee punten van toepassing:

- Een log is geldig als de antwoorden zijn gemaild naar en goedgekeurd door de CO

- Een foto bij de log is altijd optioneel en mag niet verplicht gesteld worden door de CO. Dat heeft te maken met privacy, er zijn mensen die geen foto van zichzelf op internet willen.

Basje, je zal er mee moeten leven dat het recht op privacy belangrijker is dan je behoefte aan foto-bewijs. Het leeuwendeel van de logs zal echt zijn, daar zou ik maar vanuit gaan en daar je plezier uit halen. Je kan het bovendien altijd bij Groundspeak melden als een geocacher overduidelijk nep-logs aan het plaatsen is.

bewerkt door TuuronTour
Link naar opmerking
Deel via andere websites

nou Tuuropreis, ik denk dat Basje dat ook allemaal wel weet, hij zegt immers dat hij wel twee van die wanprestaties on line heeft laten brengen

en dan mag je in alle redlijkheid wel verwachten dat hij eerst goed gekeken heeft naar de do en dont's, en of dit soort wanprestaties wel wat voor hem zijn.

maar onderweg eigenhandig de "spelregels" aanpassen omdat de spelregels waar je zelf meerdere keren mee akkoord ben gegaan, niet naar het zin is, is natuurlijk wel erg ziekelijk, #GroteFoei

Barny

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het doel van de vragen is volgens mij niet om te bewijzen dat je bij de earthcache bent geweest. Sterker nog, dat is die hele earthcache niet eens. Het idee van een earthcache is dat een cacher iets leert over een geografisch/aardkundig verschijnsel. Earthcaches zijn oorspronkelijk geen geocaches, maar door HQ binnengehaald als een leuke aanvulling op het doosjes zoeken. Net als bijvoorbeeld letterboxing en wherigos heeft ook earthcaches een eigen society. De listing en de vragen bij de geocaches hebben de bedoeling dat de cacher laat zien dat hij werkelijk iets heeft geleerd over dat aardkundig verschijnsel en dus laat zien dat de earthcache het educatieve doel heeft bereikt. Dat is ook de eis die een reviewer (tegenwoordig) stelt aan de CO.

Een bewijs dat je iets geleerd hebt is toch wat anders dan een bewijs of je wel of niet op een plek geweest bent.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

oorspronkelijk niet, en nog steeds geen geocache

het is ooit eens binnengehaald door Groundspeak omdat ze bang waren voor concurrentie dus inkomsten verlies

de oorspronkelijke organisatie was van mening dat er in Nederland geen enkele zou kunnen komen,

maar groundspeak wilde hun investering terug en versoepelde de voorwaarden tot een schijntje van wat het ooit eens was

99% van de plaaters die plaatste zo iets alleen zo iets omdat het "leuk" stond op hun profiel,

toen er zelfs nog challangses werden geproduceerd die het bezoeken, zonder te vinden, het vinden zonder dat er wat te vinden was, promoten was het hek van de dam en werd elk watermeter, elk stukje rots in limburg, elk infobord, een aardecache, lekker makkelijk het vergt namelijk geen onderhoud

gelukkig is er nu een speciale reviewer die wel enig benul heeft van de idiotere,

en weet je hoeveel er afgelopen jaar online zijn gekomen, (kijk dat maar eens na!)

geocachen gaat om een cache, en dat ontbreekt er hier nu juist nu aan,

heb je zo een ding dan heb je een bewijs van Geo-onvermogen

Barny

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En daarnaast word er inderdaad veelvuldig vals gelogd, o.a. door personen die trots zijn op hun 34279 caches. Schaamteloos logt men de caches voor elkaar. Maar o zo doorzichtig.

Tja hier in de buurt is ook zo'n stel. Die loggen door heel Nederland continu met 2 dagen verschil, alsof dat minder opvalt. :wistling: Het handschrift in het boekje is voor beide teams natuurlijk wel steeds hetzelfde :-)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tja, en wie hebben ze daarmee? Hooguit henzelf ...

Het lijkt wel een beetje op de toestanden rond de elfstedentocht van 1997 zoals die 20 jaar geleden plaatsvond. Ook toen waren er lui die in de dagen erna een elfstedenkruisje probeerden te bemachtigen om daarmee in hun omgeving te kunnen pronken... En waarom?? :bag:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als het om hetzelfde handschrift gaat, ga ik heel vaak door de mand vallen. Meestal tekent mijn partner voor ons allebei, terwijl ik de foto's maak. [ :(]

En zo zie je maar weer dat niet alles is wat het in eerste instantie lijkt! :wink2:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En daarnaast word er inderdaad veelvuldig vals gelogd, o.a. door personen die trots zijn op hun 34279 caches. Schaamteloos logt men de caches voor elkaar. Maar o zo doorzichtig.

Tja hier in de buurt is ook zo'n stel. Die loggen door heel Nederland continu met 2 dagen verschil, alsof dat minder opvalt. :wistling: Het handschrift in het boekje is voor beide teams natuurlijk wel steeds hetzelfde :-)

Een ding snap ik even niet. Als die mensen samen cachen, dan is er toch niets mis met hun logs? Ook al zou de ander, om welke reden dan ook, pas twee dagen later loggen?

Of wordt er bedoeld dat wanneer meneer alleen op stap is, hij bij een found ook logt voor zijn vrouw?

bewerkt door Barry
  • Top! 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...