Spring naar bijdragen

Can Groundspeak Help Us Against Spoiling?


Phoenix-night

Aanbevolen berichten

Wat een vreugde, wat een vreugde .... om wat?

Er komt een aanpassing en dan? Hoe gaat GS dit handhaven? Wat zijn de sancties? Hoe gaat GS die bewerkstelligen?

Kortom papieren tijger dus. Niks meer, niks minder.

Any media: Gaat GS dan ook de dropboxen opsporen? En de twitteraccounts? En de SMS-jes die rondgaan? Wat te denken van een papiertje met coords/oplossingen die rondgaan? Is het bespreken van caches in een besloten groep (events, verjaardagen, meet&greets, toevallige ontmoetingen) nu ook ineens not-done?

 

GS weet donders goed dat ze sites zoals GL niet kunnen voorkomen. Nu heeft men, om de CO's tegemoet te komen, een aanpassing geschreven en toegevoegd en vervolgens gebeurd er helemaal NIKS.

 

Beetje zoals juichen om een buitenspel doelpunt ....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

laat deze zelfe dooddoener nu toch ook gebruikt worden door mensen die aan de andere kant van je mening staan, wat is het verschil?

Ik geloof niet dat de mensen aan de andere kant het vervelend vinden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat vinden ze niet vervelend? Dat je niet mag spoilen en of dat er caches zijn gearchiveerd door wat de spoilers hebben gedaan? Want als je het laatste bedoeld dan is het helemaal jammer dat er zoveel caches nu gearchiveerd worden. Ik vind het in ieder geval erg jammer...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ach, als je je niet aan de voorwaarden van GC.com houdt kan je account mijnsinziens daar verwijderd worden. Dus pas op als je iets op Geo!#@%$ zet.

 

Het gaat er niet om wat wettelijk mag; je speelt een spel en dient dat volgens de regels te doen. De wetgever verbiedt mij niet een kruiswoordraadsel fout in te vullen, maar het slaat nog steeds nergens op. Als je een spel volgens willekeurige eigen regels speelt gaat de lol er snel af.

 

Kortom, Geo!#@%$ zelf is niets aan te doen: elke dwaas kan een berg stront neerkwakken; het gaat er om wie er vervolgens letters in schrijft. Niet doen dus; ga lekker een ander spelletje spelen dan Geocaching mysteries zoeken, als je dat niet leuk vindt of niet kan.

 

Ik zeg: een cache bestaat bij de gratie van een cache-owner: Respect!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ach, als je je niet aan de voorwaarden van GC.com houdt kan je account mijnsinziens daar verwijderd worden.

Oh ja? Hoe dan?

Simpel, door GC.com zelf. Je hebt de voorwaarden ooit geaccepteerd (inclusief toekomstige wijzigingen), en als je je daar niet aan houdt kan GC.com je gewoon lid-af maken.

Blijft natuurlijk wel lastig om aan te tonen wie zich er niet aan heeft gehouden, maar ja, een bankovervaller wordt ook wel eens na een tip aangehouden. En als ik een feestje houdt, en jij misdraagt je, mag ik je rustig naar buiten zetten. Hoef ik geen 'bewijs' voor aan te leveren; het is mijn feestje onder mijn voorwaarden. Best eng, eigenlijk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ach, als je je niet aan de voorwaarden van GC.com houdt kan je account mijnsinziens daar verwijderd worden.

Oh ja? Hoe dan?

Simpel, door GC.com zelf. Je hebt de voorwaarden ooit geaccepteerd (inclusief toekomstige wijzigingen), en als je je daar niet aan houdt kan GC.com je gewoon lid-af maken.

Blijft natuurlijk wel lastig om aan te tonen wie zich er niet aan heeft gehouden, maar ja, een bankovervaller wordt ook wel eens na een tip aangehouden. En als ik een feestje houdt, en jij misdraagt je, mag ik je rustig naar buiten zetten. Hoef ik geen 'bewijs' voor aan te leveren; het is mijn feestje onder mijn voorwaarden. Best eng, eigenlijk.

 

Vraag ik nogmaals ... hoe dan? HOE gaat GC.com dit bewerkstelligen?

Kijk ... als ik op GL onder dezelfde naam post als mijn GC.com naam is het makkelijk. Al is het dan nog niet gezegd en geschreven dat er 1 persoon achter die usernaam schuilt.

Ik kan, als ik dat zou willen, onder de naam "superboppe" op GL allerlei oplossingen/hints gaan posten. Dan wordt het toch een harde dobber om aan te tonen dat de persoon op GC.com dezelfde persoon is als degene die op GL post. (Neem even voor dit voorbeeld de naam "superbobbe"!)

Volgens mij zal GC.com ten alle tijde het keiharde bewijs moeten leveren dat ze "juiste" persoon te pakken hebben. Anders kan "men" iedereen wel een oor aannaaien.

Wordt dus een onmogelijke zaak, naar mijn mening.

Leuk bedacht door GS, maar in de praktijk onuitvoerbaar.

 

En wat te denken van de mensen die wel op GL meelezen (en dus ook profiteren) van het lekken van info? Ook meteen maar bannen van GC.com? En hoe gaat GS dat dan doen?

 

 

Zit nu al te trillen in m'n tuigje.....

 

Stoer hoor.

 

Is niet stoer. Gewoon een reactie op een statement wat bij jouw quote is weggelaten.

Deze dus

Dus pas op als je iets op Geo!#@%$ zet.

 

Men hoeft helemaal niet op te passen als men iets op GL post, want er zit namelijk helemaal geen consequentie verbonden aan het posten op GL.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Iedere organisatie heeft het recht om eigen regels op te stellen. Deze regels kunnen in het openbare leven in strijd zijn met het wettelijk vastgelegde recht vrijheid van meningsuiting. Intern hoeft dat echter niet het geval te zijn. Zo kan een niet-openbare instelling kledingvoorschriften opstellen waarin staat dat een burka niet mag!

Het lijkt me dat binnen GS/GC de nieuwe regel niet in strijd is met de vrijdheid van meningsuiting!

 

In de auteurswet, die in het nabije verleden aangepast is aan nieuwe digitale ontwikkelingen, zijn regels vastgelegd betreffende het intellectuele eigendomsrecht. Daarin staat o.a. geregeld het recht van gebruik door derden.

Als ik een cache op een orginele wijze in elkaar zet is m.i. het eigendomsrecht van toepassing! Een puzzel oplossen door Jan en alleman als deze openbaar op een website staat gepubliceerd lijkt mij niet tegen te houden. Maar wat nu als ik besluit om als premiummember deze cache alleen beschikbaar te maken voor andere premiums met een verwijzing naar de regels over spoiling?

Kan GL zich dan nog beroepen op vrijheid van meningsuiting? Kan GL zich dan nog beroepen op het feit dat ze alleen nog maar een forum ter beschikking stellen? (dat laatste is bij ### door Brein onderuit gehaald)

bewerkt door Diafragma
  • Top! 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Beetje zoals juichen om een buitenspel doelpunt ....

Wel een goede vergelijking. Ook buitenspel is een regel.

Maar het is dan net andersom.

Een buitenspel doelpunt zou immers niet moeten meetellen, ook als de scheidsrechter het niet heeft gezien.

 

De nieuwe regel zegt dat er niet meer mag worden gespoilerd.

Je kan nog steeds punten scoren via geoleaks, of andere media.

Maar dat is tegen de regels. Om zo'n punt kan je juichen zoals om een doelpunt wat niet telt.

 

Op heel veel plaatsen zijn regels. En er zijn lang niet altijd concequenties als je ze overtreedt.

Soms omdat de scheidsrechter het niet heeft gezien, of kan zien.

Soms ook omdat er geen concequenties zijn afgesproken.

Dan nog is het gewoon een regel. Een fatsoensregel in dit geval.

 

Groundspeak heeft een duidelijke uitspraak gedaan.

Het heeft geen zin meer om te zeggen 'het staat nergens'.

 

Wat mij betreft is deze strijd gestreden.

Het zal niet lukken om echt op te gaan treden maar degenen die op deze manier cachen plaatsen zich sinds de nieuwe regel buiten spel.

 

Het juichen in dit draadje heeft niets te maken met buitenspel.

Er is gevraagd om een statement van groundspeak. En dat heeft groundspeak ook gegeven.

Volkomen begrijpelijk dat meerdere cachers daar tevreden over zijn.

 

Ik ga verder met cachen, met inachtneming van de daarvoor gestelde regels.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ook wij zijn blij met de nieuwe regel. GL blijkbaar niet. Vanmiddag onderstaande gepost en in no time was mijn account daar verwijderd. Het leek me een net berichtje, maar ach...

 

N.a.v. de nieuwe regel geef ik bij deze expliciet aan dat ik geen toestemming geef om caches van solletjes hier te bespreken. Ik weet dat ik dat niet hoef te doen, want jullie moeten om toestemming vragen, maar ik houd van duidelijkheid. Ik verzoek dus de admin vriendelijk om de beteffende topics te verwijderen.

 

Ik ben geen jurist en ik heb geen verstand van handhaving etc. Wat ik wel weet is dat iedereen die gebruik maakt van geocaching.com nu openlijk verklaart dat hij geen hints e.d. zal publiceren. Bij deze dus een persoonlijk beroep op alle geocaching.com gebruikers van dit forum om de daad bij het woord te voegen.

 

Alvast bedankt voor de medewerking, en iedereen die een hint nodig heeft bij een van onze caches, die hoeft ons maar te mailen. Want we blijven toch graag dit spelletje met z'n allen spelen :)

 

In principe is het nu gewoon zo dat elke geocaching.com gebruiker die spoilert, officieel een valsspeler is. Lijkt me een mooie morele overwinning voor de CO's. En al kan dit valsspelen niet worden bestraft, het zal de valsspelers toch geen lekker gevoel geven neem ik aan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

 

 

Zit nu al te trillen in m'n tuigje.....

 

Stoer hoor.

 

Is niet stoer. Gewoon een reactie op een statement wat bij jouw quote is weggelaten.

Deze dus

Dus pas op als je iets op Geo!#@%$ zet.

 

Het leek mij niet nodig dat allemaal aan te halen, omdat het erboven al goed te lezen was voor iedereen. Wat ik wel geciteerd heb, heb ik geciteerd om aan te geven waar ik precies op reageerde.

 

Maar goed, ik denk dat niemand de illusie heeft dat mensen gedwongen kunnen worden zich aan de regels te houden. Dat geldt voor deze regels zoals ook voor anderen (mensen 'dwingen' de boel op te ruimen als ze een cache archiveren, mensen dwingen tot trade up/trade even, om maar een paar voorbeelden te noemen). Mar ze kunnen nu in ieder geval niet meer zeggen dat nergens staat dat het niet mag. Dus als je dan zo nodig je extra puntje moet scoren door vals te spelen en jezelf dan heel stoer vindt, dan mag dat van mij. Want ik stel me dan zo voor dat je, zo'n zielig figuur zijn,de al veel misloopt in het leven. Dus geniet dan maar lekker van dat met valsspelen verdiende puntje en roep maar heel hard: lekker puh, ze kunnen me toch niet tegenhouden. Maar dus niet meer: het mag wel hoor, want er staat nergens dat het niet mag.

bewerkt door kdv
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...