Spring naar bijdragen

Can Groundspeak Help Us Against Spoiling?


Phoenix-night

Aanbevolen berichten

ReizenReizen

Helder besluit van GroundSpeak:

 

Ok, thank you all for your feedback. I will submit a development request to have the TOU updated with new text. Here is the planned text, based on your suggestions: "By using the services of geocaching.com, you agree not to publish the solutions, hints, spoilers, or any hidden coordinates for any geocache without consent from the cache owner." I believe this sends a clear message and, since we are using the term 'publish, it should encompass all forms of media, but not a simple 'phone a friend' situation. I'll post here once the TOU has been updated. Thanks again.

 

Met nog een aanvulling:

 

 

 

Since this is an important issue for a lot of people, I've requested a hotfix to the site to have this change made asap. I've also modified the language further. The internal development request now reads:

 

Add Section 4(m):

Publish, in any form of media, the solutions, hints, spoilers, or any hidden coordinates for any geocache without consent from the cache owner.

 

Iedereen die op deze feedback gestemd heeft: bedankt!

Het publiek maken van spoilers is niet meer toegestaan!

PN

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Add Section 4(m):

Publish, in any form of media, the solutions, hints, spoilers, or any hidden coordinates for any geocache without consent from the cache owner.

 

Fijn, deze aanvulling. Hiermee is het dus ook officieel verboden om op pad te gaan met een paar maten en elk een paar puzzels te kraken.

"Publish, in any form" houdt namelijk ook in het vertellen aan je maten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Add Section 4(m):

Publish, in any form of media, the solutions, hints, spoilers, or any hidden coordinates for any geocache without consent from the cache owner.

 

Fijn, deze aanvulling. Hiermee is het dus ook officieel verboden om op pad te gaan met een paar maten en elk een paar puzzels te kraken.

"Publish, in any form" houdt namelijk ook in het vertellen aan je maten.

Nee, praten is niet publiceren hè. Lees de tekst van Bryan maar eens goed, hij geeft dat ook duidelijk aan (phone-a-friend valt er bijv. ook niet onder).

Of heb jij soms een soort vast contract met een uitgever dat alles wat je zegt gepubliceerd wordt?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nee, praten is niet publiceren hè. Lees de tekst van Bryan maar eens goed, hij geeft dat ook duidelijk aan (phone-a-friend valt er bijv. ook niet onder).

Of heb jij soms een soort vast contract met een uitgever dat alles wat je zegt gepubliceerd wordt?

Goed lezen is blijkbaar (te) moeilijk. Blauwvinger heeft de phone-a-friend gemist.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

 

Goed lezen is blijkbaar (te) moeilijk. Blauwvinger heeft de phone-a-friend gemist.

 

 

Ach ja, kan gebeuren. Ik hoop dus maar dat je het nu niet meer zo'n slechte aanvulling vindt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Add Section 4(m):

Publish, in any form of media, the solutions, hints, spoilers, or any hidden coordinates for any geocache without consent from the cache owner.

 

Fijn, deze aanvulling. Hiermee is het dus ook officieel verboden om op pad te gaan met een paar maten en elk een paar puzzels te kraken.

"Publish, in any form" houdt namelijk ook in het vertellen aan je maten.

 

Wel compleet citeren: 'publish, in any form of media'. Dus in welke vorm van media dan ook. SMS-bom mag dus niet ;) Iemand een sms'je sturen met de coords mag dan weer wel. DM via twitter ook (is niet publiek), gewoon tweeten niet (wel publiek).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Proficiat PN!

 

Wat ik me nu nog wel afvraag: geldt dit ook met terugwerkende kracht? Met andere woorden: moet het filmpje dat eigenlijk de aanleiding was tot deze actie dus alsnog van youtube worden verwijderd? Het lijkt me lastig, maar wel gepast.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik kijk weer even op het forum en zie deze draad met sinds gister de mededeling dat "Terms Of Agreement sectie 4" is aangepast. Even lezen .... :thumbup:

 

HIER WORD IK HEEEEEEEEEEEEL ERG GELUKKIG EN BLIJ VAN !!!!!!!!!!!!!!!!!!!! EN DAT BEN IK :dribble: !!!!!!

 

Als ik eerder van deze feedback van PN had afgeweten had ik met zekerheid OOK gestemd op JA.

 

Dit MOET het einde van ..... jajajajajaja ... GeoLeaks gaan betekenen!!!

 

Briljant. Daar gaat op gedronken worden kan ik je vertellen. :beerchug:

 

THANKS, Marco.

Het is net of ik een mysterie heb opgelost !!! :lol1:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ze mogen nog steeds met toestemming van de CO puzzels oplossen, hoor. Maar je hebt in ieder geval meer poot om op te staan als je jouw puzzel van gl af wil hebben

Overigens menen ze een gaatje te hebben om toch door te gaan: vrijheid om te spreken. Sorry, hoor, maar dat is volgens mij gewoon argumenten zoeken om je eigen zin door te drijven. Heb dat ook op hun forum gezet. Zal er wel een ban om krijgen, maar ja, zegt heel veel over GL, verder niet

bewerkt door Fotogravinnetje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hulde! Handhaven blijft natuurlijk lastig, maar we hebben in elk geval een poot om op te staan. "Vrijheid van meningsuiting" is iets dat los staat van het hele GC-spelletje, uiteraard, maar als je een spel speelt hoor je je toch aan de regels te houden. Staat niet in de regels, maar valt onder goed fatsoen. Is moeilijk voor de zwakkeren van geest onder ons; die hebben een scheidsrechter nodig om aan de regels gehouden te worden, maar dat betekent niet dat zolang die er niet zijn, alles mag. Nee, je neemt deel aan een spel, en houdt je aan de regels die daar bij horen (en die zijn er nu op dit punt). Als je dat niet wilt is het heel simpel: dan ga je maar een ander spelletje spelen!

 

En het gaat natuurlijk gewoon om de mentaliteit van de Geocacher. Een bergbeklimmer vindt er ook niets aan om met een helikopter op de top gedropt te worden, en roept niet vervolgens trots dat hij de top heeft bereikt. En dat is logisch. In Geocacheland zou het ook gewoon zo moeten zijn dat een log staat voor iets dat je zelf bereikt hebt. Dat is de aard van het spelletje. Eer, voldoening, bloed, zweet en tranen. Heerlijk!

bewerkt door superboppe
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...