Spring naar bijdragen

Can Groundspeak Help Us Against Spoiling?


Phoenix-night

Aanbevolen berichten

Ik denkt dat het vooral belangrijk is dat GS duidelijk en krachtig aan geeft in de guidelines dat spoileren etc not done is.

Dat neemt al een hoop van de discussie weg. Nu hoor je vaak "waar staat dat het niet mag?"

Tevens zou GS op kunnen nemen in de guide lines voor multies en mistery's dat een logvoorwaarde is niet meer alleen een krabbel in het boekje, maar ook het voltooien van de tocht/puzzel. Dit geeft een CO dan de mogelijkheid om een log af te keuren. Oftewel de cache doen zoals hij bedoeld is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Het ging hierbij over een CO die zijn Traditionals constant geript zag worden en besloten heeft Mysterie caches te maken. Sindsdien worden zijn caches niet meer geript. Maar wat gebeurd er wanneer de coördinaten vrij op internet te vinden zijn?

Coordinaten van traditionals zijn alleen beschikbaar voor mensen die ingelogd zijn op GC.com (cachers dus). Voor een cache als http://www.geocaching.com/seek/cache_details.aspx?guid=3b4695ef-a267-4fea-b179-ed0109cce99b (ik neem met opzet een gearchiveerde cache) Zijn de coordinaten beschikbaar voor iedereen die even de moeite neemt om de puzzel naar http://toni.technetium.be/source/wordsearch.php te copieren.

 

Het rippen heeft in dit geval dus niets te maken met het wel of niet beschikbaar zijn van coordinaten op internet.

 

Tc

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het ging hierbij over een CO die zijn Traditionals constant geript zag worden en besloten heeft Mysterie caches te maken. Sindsdien worden zijn caches niet meer geript. Maar wat gebeurd er wanneer de coördinaten vrij op internet te vinden zijn?

Coordinaten van traditionals zijn alleen beschikbaar voor mensen die ingelogd zijn op GC.com (cachers dus). Voor een cache als http://www.geocaching.com/seek/cache_details.aspx?guid=3b4695ef-a267-4fea-b179-ed0109cce99b (ik neem met opzet een gearchiveerde cache) Zijn de coordinaten beschikbaar voor iedereen die even de moeite neemt om de puzzel naar http://toni.technetium.be/source/wordsearch.php te copieren.

 

Het rippen heeft in dit geval dus niets te maken met het wel of niet beschikbaar zijn van coordinaten op internet.

 

Tc

 

Gelukkig zijn niet alle puzzels zo op te lossen :lol1:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Er is gereageerd door GS:

 

We can certainly take steps to educate people on why spoiling is bad, but we are unclear on what steps can be taken to enforce the anti-spoiling rules. We agree that spoiling is bad on a number of levels. However, when it is done anonymously, enforcement becomes extremely difficult. Please feel free to suggest options for enforcement and we will consider them.

 

Zie: http://bit.ly/gce0tL

 

 

Ik denkt dat het vooral belangrijk is dat GS duidelijk en krachtig aan geeft in de guidelines dat spoileren etc not done is.

Dat neemt al een hoop van de discussie weg. Nu hoor je vaak "waar staat dat het niet mag?"

Tevens zou GS op kunnen nemen in de guide lines voor multies en mistery's dat een logvoorwaarde is niet meer alleen een krabbel in het boekje, maar ook het voltooien van de tocht/puzzel. Dit geeft een CO dan de mogelijkheid om een log af te keuren. Oftewel de cache doen zoals hij bedoeld is.

 

Ik zou zeggen: Bovenstaande suggestie vertalen naar het Engels en zorgen dat GS hem krijgt.

 

groetjes GeoVlinder

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Inderdaad, aangeven maar in het feedback voorstel.

Lijkt mij een goede bijdrage.

Er staat in het voorstel wel al globaal over de manier waarop Groundspeak zich zou kunnen uitspreken.

 

Waar, in deze mail, echter duidelijk om wordt gevraagd is suggesties over de manier waarop Groundspeak aan de geocachers op kan leggen (enforce) dat spoilen niet kan.

Ik noem maar wat: Bemiddelig (al in andere gevallen mogelijk), Sanctie en zo ja, welke, wie gaat dat uitvoeren, uitvoerbaarheid etc.

Vooral wanneer degene die aan het spoilen is anoniem c.q. geocache identiteit niet te achterhalen is, ziet Groundspeak hier een probleem.

Voor dat deel van de vragen, in het feedback voorstel, vragen zij suggesties.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Loggen terwijl je de puzzel niet opgelost hebt, maar meeloopt met iemand die 'm wel opgelost heeft, vind ik persoonlijk niet zo erg.

Iemand die een oplossing of eindcoords doorgeeft aan een vriend: ook niet zo'n probleem (hou je ook niet tegen).

Het plaatsen van eindcoords of films of fotos op voor iedereen toegankelijke plaatsen: daar zit mijns inziens het probleem.

De bedoeling van het betreffende feedback op GS is een regel opnemen in de guidelines dat het plaatsen van welk soort spoilers dan ook op publieke sites not done is.

(Plus eventueel te nemen stappen hiertegen).

PN

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Loggen terwijl je de puzzel niet opgelost hebt, maar meeloopt met iemand die 'm wel opgelost heeft, vind ik persoonlijk niet zo erg.

Iemand die een oplossing of eindcoords doorgeeft aan een vriend: ook niet zo'n probleem (hou je ook niet tegen).

Het plaatsen van eindcoords of films of fotos op voor iedereen toegankelijke plaatsen: daar zit mijns inziens het probleem.

De bedoeling van het betreffende feedback op GS is een regel opnemen in de guidelines dat het plaatsen van welk soort spoilers dan ook op publieke sites not done is.

(Plus eventueel te nemen stappen hiertegen).

PN

 

in wat voor een stappen zit je te denken? en hoe weet je zeker wie die iemand op en andere site ook diegene is die hij zegt dat hij is, zodat je zeker kan zijn dat je niet de verkerde benadeeld?

 

zomaar wat vragen warmee ik worstel?

 

Barny,

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mijn inziens zit er een groot probleem in het wedstrijdelement wat overal opduikt.

FTF, STF TTF, Ranking zus ranking zo, kilocacher, hoeveel kan ik er op een dag?

 

Misschien moeten we eens naar een mogelijkheid zoeken om het wedstrijdelement, wat erop gebaseerd is om prestatie te leveren, te verminderen of te laten verdwijnen. Ik heb zo'n gevoel dat je dan een groep wegstoot en dat het vooral de groep is die het niet doen omdat de puzzel of de route zo leuk is maar om zoveel mogelijk puntjes te verzamelen. Maakt niet uit hoe.

 

Je zag deze trent al enkele jaren geleden inzetten. Opeens werden carpoolcaches heel populair. Wij hebben er op ingesprongen met onze Rondje Bernheze serie. Traditionals op poepveldjes. Eigenlijk allemaal niet zo goed.

Daarnaast denk ik dat je het niet helemaal tegen kunt gaan omdat het ook bij de tand des tijds hoort.

 

Zoals Veendammer eerder schreef werden caches veranderd in mystery's en daardoor minder vaak geript. Daar liggen dus serieuze mogelijkheden om het kaf van het koren te scheiden. Helaas is dat vaak van korte duur.

 

Wij hebben onlangs toch weer drie nieuwe caches geplaatst en we zien wel hoe het daarmee gaat. Maar leuk is anders.

Tot nu toe hebben we leuke cachers op bezoek gehad. Misschien zijn de coördinaten al ergens geplaatst en moeten we halfweg de route ook een logboekje plaatsen.

  • Top! 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Is dan de voortuincache toch de oplossing?

 

En dan ploegendienst bij de deur, als er iemand wil loggen, mag hij eerst aan de deurwaker vertellen wat hij onderweg allemaal heeft gezien en als je zeker weet dat de tocht gelopen is zoals bedoeld geef je de steultel. Niet naar je zin, geen sleutel geven, cache niet te openen en zonder log geen found. ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zag het voorstel van Bryan hier nog niet staan. Dus bij deze:

 

Bryan

Thanks for the additional comments. As far as a clear statement of rules against spoiling, how do you feel about an addition to the Terms Of Use Agreement (http://www.geocaching.com/about/termsofuse.aspx), stating "By using the services of geocaching.com, you agree not to publish the solutions, hints or any hidden coordinates for any geocache without consent from the cache owner."

 

Bron: http://bit.ly/gce0tL

 

Dit lijkt mij een geweldige aanpassing!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...