Spring naar bijdragen

Can Groundspeak Help Us Against Spoiling?


Phoenix-night

Aanbevolen berichten

ReizenReizen

Allen,

 

Natuurlijk direct contact opgenomen met GL met de vraag of ze mijn cache willen verwijderen.

 

Maar GL bepaald zijn eigen regels. Ze berusten zich op "Freedom of Speech" :lol1: .

 

Ik had gehoopt op enige medewerking, maar zoals verwacht zal deze wel nooit verkregen worden :thumbdown:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maar GL bepaald zijn eigen regels. Ze berusten zich op "Freedom of Speech" :lol1: .

 

Freedom of Speech staat ook in de Nederlandse grondwet. Vreemd dat er op GL dan toch bij het minste of geringste tegengeluid een IP-ban wordt uitgedeeld. :huh:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dit MOET het einde van ..... jajajajajaja ... GeoLeaks gaan betekenen!!!

 

Briljant. Daar gaat op gedronken worden kan ik je vertellen. :beerchug:

 

Ik snap dat je blij bent, maar ik moet het denk ik toch een beetje temperen. Er is volgens mij namelijk geen enkele mogelijkheid om Geoleaks ook maar de mond te snoeren. "Je mag niet over mij praten" opnemen is prima, maar geeft je nog niet het recht om iet offline te halen volgens mij. En Geoleaks verwijst volgens mij naar een pagina van Geocaching, dat mag best. Vervolgens wordt er over een cache gesproken en dat mag volgens mij ook. GC is niet in staat om mensen monddood te maken door te zeggen dat in welke vorm van media er niet over gesproken mag worden. Er is altijd nog iets van mediavrijheid, in ieder geval in NL. Daarnaast ben ik ook wel benieuwd hoe waterdicht het 'alleen met toestemming van de CO' te handhaven is....

 

Begrijp me niet verkeerd, ik baal er ook van als ik in een puzzel duik en er blijkt iemand hem 'opgelost' te hebben via Geoleaks. Maar deze 'resolutie' is in mijn ogen niet te handhaven... Just my 2 cents. En ik kan er best naastzitten.. :) Wel erg positief dat GC er actief mee aan de slag is gegaan!

 

Het initiatief geoleaks staat of valt met degenen die de informatie aanleveren. Als je die weet te overtuigen is het klaar met geoleaks.

 

Zo is het exact. Geoleaks faciliteert en doet zelf niks. Faciliteren is niet strafbaar en ook niet te verbieden door GS. De gebruikers zijn de 'rotte appels'. Wat dat betreft net drugs, vechten tegen de bierkaai.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

"Freedom of Speech" is iets heel anders dan Zwart Op Wit.

Laat ze alleen praten! Dat is Speech! GLs zijn wmb gewoon *****.

 

Eens zullen ze ten onder gaan, tenminste in de gelederen van GC-land.

Laat ze achter gesloten deuren maar door gaan. Dat houd je niet tegen.

 

Uiteraard zijn er meerdere spoilers op twitter: GC-mystery en coordservice.

Die moeten ook nog de terms doorkrijgen dat ze fout bezig zijn.

 

De toekomst is weer mooier dan een paar dagen gelee! :thumbup:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gaan nu ook alle mensen die om deze reden caches hebben gearchiveerd ze weer online zetten?? :dribble:

Dat is een goede vraag. Indien een cache uit het archief wordt gehaald was het archiveren niets meer dan een loos dreigement. Indien een cache gearchiveerd blijft heeft het m.i. een hoger doel gediend ..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Idd, met het archiveren zijn er heeeeeeeeeeeeeeel veeeeeeeeeeeel mensen 'gestraft' voor iets wat maar door een aantal mensen wordt gedaan. Ik denk dat die regel die groundspeak nu toevoegd ook wel opgenomen zou zijn in de regels als alles hetzelfde was aangepakt op het archiveren na. Maar goed, iedereen moet natuurlijk doen waar zij zich goed bij voelen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zorg je er wel voor dat alles uit het terrein wordt opgeruimd?

Wat denk je dat ik direct na het archiveren ben gaan doen? Een heerlijke wandeling gemaakt en de cache geruimd .. waarna ik door de kleine (3 jaar) werd geattendeerd dat ik hem weer terug moest leggen :-) Het 'weghalen gedeelte' begreep hij nog niet.

 

Idd, met het archiveren zijn er heeeeeeeeeeeeeeel veeeeeeeeeeeel mensen 'gestraft' voor iets wat maar door een aantal mensen wordt gedaan.

Vervelend maar het zij zo ..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dus GeoLeaks (GeoIncontinentie?) beroept zich op Freedom of Speech (dat bestaat trouwens ook gewoon in het Nederlands hoor, wat is er mis met 'vrijheid van meningsuiting'?). Dit terwijl ze in het kader van hun eigen regels elke bijdrage die niet aan die regels voldoet (bijv. verzoek van een CO tot verwijdering van de oplossing van diens cache) zonder pardon verwijderen. Wat is het nu: alles moet kunnen (vrijheid van meningsuiting) of regels doen ertoe?

Maar goed, om een poging te doen om serieus op het argument 'vrijheid van meningsuiting' in te gaan: prima hoor, je bent namelijk niet verplicht om akkoord te gaan met de gebruiksvoorwaarden van geocaching.com. Ga maar lekker je mening in alle vrijheid uiten, ga niet akkoord met de gebruiksvoorwaarden en blijf dus ook netjes van geocaching.com af.

bewerkt door kdv
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoeveel macht wil je ze geven?

Het heeft bij mij het 'onmacht gevoel' weggehaald en daar voel ik me fijn bij.

 

Ik ga een bevriende cacher bellen voor een hintje .. ;-)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vervelend maar het zij zo ..

 

laat deze zelfe dooddoener nu toch ook gebruikt worden door mensen die aan de andere kant van je mening staan, wat is het verschil?

 

Barny

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...