Spring naar bijdragen

Can Groundspeak Help Us Against Spoiling?


Phoenix-night

Aanbevolen berichten

ReizenReizen

@nav2paddy

Niet om het één of ander, maar je weet dat je de regels van GC nu wel overtreed. Ze zullen niet bij je op de stoep staan... maar er zijn ook andere mogelijkheden.

 

Maar je moet natuurlijk gewoon doen wat jij denkt wat het beste is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Uit voorgaande berichtjes begrijp ik dat GS de regels heeft aangepast, maar hebben zij naar alle mensen die geregistreerd staan een berichtje gestuurd met de wijziging van de regels en of zij daar mee akkoord zijn?

Nee, nog niet, dus weet het grootste gedeelte van de geocachers niets van de wijziging en zijn daar ook niet mee akkoord gegaan en heeft GS juridisch geen poot om op te staan en ook de cache legger niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik vind dat als je tegen spoiling bent, dan moet je niet op YouTube en GL gaan zitten kijken en vervolgens gaan zitten zeiken. Wat je ook nog kan doen is je puzzel niet te moeilijk maken zodat hij niet op GL hoeft te komen :-)

 

Bij gl komt je cache er al na een half uur erop te staan of die moeilijk is of niet en o wee als je er wat van zegt dan krijg je als beloning een ban

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mon-Roe

Gepost Vandaag , 20:26

 

Uit voorgaande berichtjes begrijp ik dat GS de regels heeft aangepast, maar hebben zij naar alle mensen die geregistreerd staan een berichtje gestuurd met de wijziging van de regels en of zij daar mee akkoord zijn?

Nee, nog niet, dus weet het grootste gedeelte van de geocachers niets van de wijziging en zijn daar ook niet mee akkoord gegaan en heeft GS juridisch geen poot om op te staan en ook de cache legger niet.

 

Klopt niet, zie term of use, iedere gebruiker wordt geacht de van kracht zijnde "terms of use" van grondspeak te kennen. Door te registreren ben je hier mee akkoord gegaan.

 

14. Changes to this Agreement

Groundspeak reserves the right to revise the terms of this Agreement at any time and from time to time. Each time You use the Site, You are bound by the version of this Agreement that is in effect and posted on the Site at the time of Your use. Please review them.

  • Top! 2
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik vind dat als je tegen spoiling bent, dan moet je niet op YouTube en GL gaan zitten kijken en vervolgens gaan zitten zeiken. Wat je ook nog kan doen is je puzzel niet te moeilijk maken zodat hij niet op GL hoeft te komen :-)

 

Tsja, bij een van onze puzzels staat in de hint een URL. Als je die volgt hoef je alleen nog maar wat dingen in te vullen. Maar ja, hij schijnt wel op GeoLeaks te staan. Ik schrijf "schijnt", want we hebben zelf geen account en hoeven die ook niet. Maar 1 keer klikken en even kijken op die pagina is te moeilijk? En als dit de regel is kunnen we de 3,4 en 5 sterren categorieen wel afschaffen natuurlijk. Overigens maakt het ons voor deze bewuste puzzel niet veel uit, dus erg vinden we het niet echt, maar hij staat niet op GL omdat hij zo moeilijk is. Zo ook de puzzel waar de dijk6jes aan refereren; die was best eenvoudig op te lossen, maar hij stond al een half uur na publicatie op GL.

 

Ik weet van een andere legger dat die er voor gekozen heeft om een (eenvoudige) mystery van de cache te maken omdat de locatie gewoon geen grote aantallen bezoekers kan hebben. Vervolgens werd de oplossing, die door gewoon de pagina te lezen was te vinden, gepubliceerd op GL. Gevolg: te veel bezoek en daardoor archivering. Soms kies je ook voor een mystery om onderhoud te beperken, zeker als een cache wat verder van huis ligt. Meestal is het echt een bewuste keuze om ergens een puzzel van te maken, het is niet "cachertje-pesten" of zo.

 

Ik zou zeggen: laten we in Nederland gewoon blij zijn met de grote hoeveelheid caches van allerlei soorten, van allerlei moeilijkheidsgraden. Zelfs als je alle mysteries op je ignore-list zet dan zijn er per oppervlakte nog steeds veeeeeel meer caches dan in veel andere landen. Waarom is er die dwangmatige neiging om per se alle stipjes weg te moeten werken? Er zijn niet veel T5 caches, maar moeten die dan ook maar weg omdat niet iedereen die kan doen en er dus stipjes op de kaart blijven staan en ze ruimte in nemen? En zo nee, waarom dan wel de 5-sterren puzzels verpesten?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo all,

 

Wie zit er achter Geoleaks??

 

Ik zou dit wel eens heel erg graag willen weten.

 

Gr,

 

Keske27

 

Ene Richard B.

 

Ach, ik weet wel welke naam hij gebruikt, maar of het de echte naam is dat weet je toch niet, en helpt het? Geheel in GL stijl dus van mij niet de hele oplossing, maar wel bijna "Richard B" is goed, en dan: 09 10 12 19 20 18 1 :) Oplossingen publiceren we niet uiteraard.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo all,

 

Wie zit er achter Geoleaks??

 

Ik zou dit wel eens heel erg graag willen weten.

 

Gr,

 

Keske27

 

Ene Richard B.

 

Dijk6jes schreef dit: Bij gl komt je cache er al na een half uur erop te staan of die moeilijk is of niet en o wee als je er wat van zegt dan krijg je als beloning een ban

 

Dan zou ik zeker willen weten wie die Richard B is.

Want als ik een cache zou plaatsen dan bepaal IK of hij op Geoleaks komt en niet

één of andere Richard B!!!!

 

Dus wil de echte Richard B opstaan??

 

Keske27

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ach, ik weet wel welke naam hij gebruikt, maar of het de echte naam is dat weet je toch niet, en helpt het? Geheel in GL stijl dus van mij niet de hele oplossing, maar wel bijna "Richard B" is goed, en dan: 09 10 12 19 20 18 1 :) Oplossingen publiceren we niet uiteraard.

 

Oei, dat is wel een moeilijke puzzel. Zeker 5 sterren waard :thumbup:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo all,

 

Wie zit er achter Geoleaks??

 

Ik zou dit wel eens heel erg graag willen weten.

 

Gr,

 

Keske27

 

Ene Richard B.

 

Uh, volgens mij had ik een andere persoon die mij een mailtje ooit gestuurd had....namelijk R. Bijlstra. Oo o o o o o...verklap ik nou toch de oplossing???

Zouden dat dezelfde personen zijn :ph34r:

bewerkt door De GEO Ridders
Link naar opmerking
Deel via andere websites

.....

En de paar Geo d'Or's en favorieten die ik heb geregen....

Daar haal ik mijn lol uit als CO.

 

En de rest zal mij een zorg zijn..

 

...

 

En wij halen onze lol uit het maken van een puzzel en de mooie reactie die daar op terug komen over de verwarring en frustraties en geinvesteerde tijd om tot de coordinaten te komen, de inspanning en gevoel die de cacher krijgt om hem tot een goed einde te brengen. En niet van die reacties waarin alleen maar staat, "puzzel opgelost en cache gevonden".

 

En dat het al het andere een zorg zal zijn zegt al meer dan genoeg over je alterego. Net als de rest van GLers.

 

Het is goed dat GS deze regel heeft toegevoegd. Zo wordt hopelijk het kaf van de koren gescheiden en kunnen wat ons betreft die GLers het veld ruimen.

 

Zucht, ik blijf me ergeren aan die egoistische gedachten van die GLers.

Heb jij uberhaupt ooit een puzzel gemaakt voor een cache? Vast niet, want je houd er zeker niet van. Laat ze dan liggen, ga waterskieen.

 

Ach, ik weet wel welke naam hij gebruikt, maar of het de echte naam is dat weet je toch niet, en helpt het? Geheel in GL stijl dus van mij niet de hele oplossing, maar wel bijna "Richard B" is goed, en dan: 09 10 12 19 20 18 1 :) Oplossingen publiceren we niet uiteraard.

 

Oei, dat is wel een moeilijke puzzel. Zeker 5 sterren waard :thumbup:

 

Mmmmm. YES ik heb hem goed !!!!!!! Heerlijk gevoel. Waar mag de oplossing heen voor het coordinaat......

O, ik weet het al: CHEZRERAQ

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...