Spring naar bijdragen

Cache Feedback/rating System


Le Comte

Aanbevolen berichten

Vandaag kreeg ik een e-mail omdat Jeremy gereageerd had op het idee voor een çache feedback/rating systeem. Jeremy melde het volgende:

 

We will complete our first attempt at a rating system by the end of the month. In lieu of a generic (and IMO unhelpful) 1-5 star rating system we have decided to let people rate a percentage of their finds as their favorites.

 

This favorite count will then be displayed on the cache listing. The beta feature will initially be introduced to Premium Members but will eventually opened up to all users.

 

We will also be exploring other ways to identify the best caches to encourage quality. Quality of the game is one of the major themes for 2011.

 

Mijn vertaling:

 

We zullen onze eerste poging tot het opzetten van een cache-rating systeem aan het eind van de maand klaar hebben. In tegenstelling tot een algemeen (en in mijn opinie niet-behulpzaam) 1-5 sterren waardeingssysteem, hebben we besloten om mensen een percentage van hun aantal gevonden caches te alten aanmerken als favorieten. Het aantal favorietaanduidingen zal weergegeven worden ind e cachelisting. In eerste instantie kunnen premium memebers gebruik maken van deze beta-feature en uiteindelijk openstaan voor alle gebruikers. We blijven ook andere manieren onderzoeken om de beste caches te identificeren om kwaliteit aan te moedigen. Kwaliteit is een van de belangrijke thema's van 2011.

 

Kortom, Groundspeak neemt gewoon 'ons' Geo d'or systeem over. Goede keuze Groundspeak!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Hooguit kan je .com op de hoogte brengen van ons systeem, zodat ze het af kunnen kijken als ze willen. Zou natuurlijk leuk zijn als de Nederlandse Geo d'Or een wereldwijde prijs zou worden, maar ik zou er niet op rekenen. Je kan het proberen natuurlijk....

 

Succes :thumbup:

 

groetjes GeoVlinder

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb als volgt gereageerd op de feedback-site:

I'm very happy with this anouncement and looking forward to this cache rating system. It looks like the one we already use in The Netherlands, and has proven that it works very well.

 

Misschien dat de eigenaar/ontwerper van het geo d'or systeem (ik weet niet wie dat is) zijn geo d'or systeem wil delen met Groundspeak, maar dat is iets wat hij zelf zou moeten doen indien gewenst, vind ik.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het kan zijn dat ze gekeken hebben naar het Nederlandse systeem, aangezien ik weet dat BigFurryMonster hen hierop heeft gewezen.

Maar ik denk niet dat ze het systeem dat ze nu hebben bedacht nog aan gaan/kunnen passen.

De vertalingen worden namelijk al gemaakt, dus alles is al uitgedacht.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het was vriend riviouveur die het NL systeem bij .com gepromoot heeft, dus bedankjes kunnen die kant op. Mijn bedankje zal er niet bij zitten want ik denk dat er betere concepten zijn. Gcvote bijvoorbeeld maar dat wordt dan weer onvoldoende gebruikt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat een goed nieuws, zeg!

 

Het Geo d'Or systeem is qua methodiek helemaal openbaar; het kan dus zo gekopieerd (en eventueel aangepast) worden.

 

Groot voordeel is natuurlijk dat het nieuwe systeem helemaal geïntegreerd kan worden in de site. Je kan dan bv. ook pocket queries doen met het aantal "Gd'O's" als criterium.

 

Het zou mooi zijn als Geo d'Ors overgezet zouden kunnen worden.

Indien dit niet gebeurt, dan kun je als cache-eigenaar degenen die je een Geo d'Or hebben gegeven oproepen het nieuwe systeem te gebruiken.

 

Ben benieuwd!

 

 

Lees er meer over hier:

 

http://feedback.geocaching.com/forums/75775-geocaching-com/suggestions/1050757-create-a-cache-feedback-rating-system

en hier:

http://feedback.geocaching.com/forums/75775-geocaching-com/suggestions/1051903-introduce-a-cache-award-system

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb als volgt gereageerd op de feedback-site:

I'm very happy with this anouncement and looking forward to this cache rating system. It looks like the one we already use in The Netherlands, and has proven that it works very well.

 

Misschien dat de eigenaar/ontwerper van het geo d'or systeem (ik weet niet wie dat is) zijn geo d'or systeem wil delen met Groundspeak, maar dat is iets wat hij zelf zou moeten doen indien gewenst, vind ik.

 

De ontwerpers/bedenkers van de Geo d'Or zijn Reintje de Vos en Heirbout Hunter.

Reintje de Vos is vier jaar geleden, op 7 december, overleden.

Op 10 december, vandaag dus, was hij jarig

Als Reintjes voormalige partner vind ik deze mededeling dan ook een erg leuk postuum compliment en verjaardagscadeautje.

 

Voor zover ik weet is Heirbout Hunter nog wel actief als geocacher, maar in het geheel niet meer voor deze site.

 

Hoe dan ook, ze hebben dit systeem ontwikkeld voor de Nederlandse geocacher en niet eens zozeer bedoeld als specifiek waarderingssysteem, maar meer als een compliment aan de makers van bepaalde caches.

Een pluim voor de mooi uitgewerkte route/cache en het plezier dat je daar, als cacher, van gehad hebt.

 

Het Geo d'Or systeem is ontwikkeld op en voor de site van geocaching.nl

"Eigenaar" is dan het bestuur van de SGN, voor zover je daar van kunt spreken.

Die zou(den) het nog eens onder de aandacht kunnen brengen bij Groundspeak, maar het is de vraag of dat nodig is.

 

Ik denk dat het voorbeeld daar al ligt (de tekst hoe het systeem werkt is nog dezelfde) en het systeem uiteraard aan nieuwe en andere wensen en criteria is aangepast.

 

Op een dag als vandaag, vind ik het, om persoonlijke redenen, echter wel leuk om over deze ontwikkeling te lezen. :D

Dank je wel aan degenen die het onder de aandacht brachten.

 

 

Edit: spelling etc.

bewerkt door Sivota
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Allereerst iedereen MERRY CACHEMAS!!

 

 

Ik zie dat het systeem van Favorites (Geo d'Ors) al actief is. Kunnen alleen Premium members dit zien of iedereen?

Wij zijn PM dus als wij inloggen hebben we daar geen zicht op.

bewerkt door flet
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...