Spring naar bijdragen

Found It, Maar Niet In Het Logboekje?


Team Goossens

  

120 leden hebben gestemd

  1. 1. Post-it techniek?

    • Tuurlijk! lekker makkelijk en snel!
    • Nee! Het gaat toch om het vinden van een container
    • Geen mening


Aanbevolen berichten

Gewoon je naam in het boekje/op het rolletje en dan heb je'm gevonden. :yes:

Van alle caches (zo'n 1600) die wij gevonden hebben, zijn er 5 waar onze naam niet in een logboek staat (nee, geen earth caches) maar die we in overleg met de legger wel mochten loggen.

2 nano's, twee micro's en 1 totaal verzopen regular.(Ik weet zelfs de namen nog :rolleyes: )

In twee gevallen waren de leggers blij met onze mail, omdat ze zeer veel zorg aan hun caches besteden.

Wanneer we ncache niet vinden, loggen we die als not found :crybaby: en proberen het later nog eens.

Als dat lukt, want onze radius is nogal ruim......

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Een cache is alleen een cache als er een logboekje of logrolletje in zit. Anders kan het een overblijfsel van een geripte of weg gehaalde cache zijn, en als er een nieuwe cache is geplaatst heb je dus niet de cache gevonden. Dat is mij als cache legger wel eens gebeurd en als cache vinder ook.

Dus: leeg rolletje of leeg bakje, of zelfs alleen een dekseltje = not found.

 

Als het logboekje/logrolletje te nat of te vol is om te beschrijven? Dan heb je de cache wel gevonden, en gevonden = found = :)

Een foto maken is dan een goed idee, maar ik ga ook wel eens met alleen de GPS en een pen op pad. Dan komt het op eerlijkheid aan. Ik ga mijzelf niet voor de gek houden, als anderen dat wel willen dan doen ze dat maar.

bewerkt door Goedweerloper
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kijkt iemand het hele logboekje na dan???? als er een nieuwe geplaatst word.

Ik niet in ieder geval ik lees hem een keer door om de logjes te lezen of er nog leuke dingen staan vermeld, maar controleren doe ik het niet...

Als iemand zich zelf voor de wil houden prima veel plezier....

Dat zijn na mijn mening ook de mensen die de hobby niet lang volhouden het gaat toch om de wandeling kort of lang en het kistje vinden..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja, ik heb een enigszins nat rolletje van één van de caches van ons Rondje Alblasserwaard gecontroleerd. (Bevatte ca. 70 logjes) Gewoon, omdat ik nieuwsgierig was. Ik heb geen onregelmatigheden aangetroffen. Dus het zal ook allemaal wel weer een beetje meevallen. Je neemt toch als cacher alleen jezelf in de maling. Het interesseert toch niemand wat, of Team Tabak nou 1601 of 1602 logjes heeft....

 

Het is alleen leuk voor onszelf...

 

Ik vind alleen wel, dat je in twijfelgevallen eerst de legger moet benaderen en na kontakt met hem of haar pas moet loggen (na toestemming uiteraard). En niet zeggen: "Ik heb gelogd hoor, als je het er niet mee eens bent haal je hem maar weg..." Dan schieten al mijn haren al bij voorbaat overeind... Voor zover er nog geschoten kan worden.....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ben je kaal Gerrit ?

 

Probleem is al zo oud als de weg naar rome. Vroeguh waren er die zowel in het noorden des landes als in het zuiden des landes gelijkertijd logden, en nu lopen te klagen. Aan de andere kant: je doet een investering: benzine, tijd, jacht, je wilt, je wilt ... en dan: je vindt niets. Of je vindt niets omdat je niet goed zoekt. 1, 2 of 3 lege kokers. Found of geen found (ik had er ooit eens welke nog in het boske lag, maar op GS in de prullebak lag, wat is dit dan weer), als de cache legger er te weinig kwaliteit en onderhoud in legt, werkt dit de firma post-it, vette duimen, en wat meer nog zij ook in de hand.

 

Aangezien het aantal toch niets meer uitmaakt. Geef maar toe: de eerste 300 uit 2003 was echt wat anders dan de eerste 300 nu, en de logger blijkbaar niet terug wilt komen, maakt het mij persoonlijk niet uit of hij/zij zich in de spiegel verantwoorden kan. Maar dan ook niet pochen he op je "grote verdienste" :angry:

Ik lach al die gene uit die zo denken een overwinning behaalt te hebben :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik kreeg onlangs voor mijn cache ook het verzoek van een medecacher of hij de cache als found mocht loggen omdat hij op de juiste plaats had gezocht en niet had gevonden. Ik heb daarop een controle gedaan op locatie om te zien of de cache niet toevallig geript was. Dit bleek niet het geval. Teruggemaild dat de cache nog im prima conditie was, waar hij bij een het volgende bezoek naar moest zoeken om de cache te vinden en te loggen.

 

Wat mij betreft ook een fysieke log om een found te loggen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wij hebben een multi met een eindcache waarvoor je een pin en een sterke magneet nodig hebt. Er zijn nogal wat teams die de cache niet open krijgen, omdat hun magneet, ondanks waarschuwingen, niet sterk genoeg is. De meesten snappen gelukkig het spelletje en komen terug met een sterkere magneet. Maar soms heb je een team dat toch meent te moeten loggen. Wij verwijderen zo'n log niet. Er gaat wel een mailtje die kant op dat hun manier van cachen beslist niet onze manier van cachen is. Met de hoop dat ze zich schamen voor hun brutaliteit en alsnog zelf hun logje verwijderen. Dat gebeurt helaas niet. Maatschappelijk probleem: gebrek aan goed fatsoen... Tja... waar leg je dan de grens? Wij hebben ook wel eens een cache zien hangen boven in een boom. Dan gaan we toch ook niet loggen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het kan natuurlijk ook anders. Ik heb de gewoonte om een DNF te loggen als ik DNF de cache. Heb wel eens een mailtje van een eigenaar teruggekregen dat mijn DNF werd veroorzaakt doordat de cache geript was en ik mocht hem toch loggen (heb ik niet gedaan; ben, toen de cache weer hersteld was terug gegaan en en heb de cache daadwerkelijk gevonden).

 

Of de keer dat ik een DNF logde en een mailtje kreeg dat de cache gecontroleerd was en hij er toch echt lag. Een reden om terug te gaan (en aan mijn vrouw te melden dat het inderdaad tijd is voor een brilletje).

 

Ik weet dat het voorkomt dat cachers geen DNF loggen. Maar naar de cachelegger heeft DNF's loggen ook en signaalwerking. Als niemand een DNF logt bij een geripte cache kan het een tijdje duren voordat de eigenaar dat merkt. En in de tussentijd wordt er tevergeefs door medecachers gezocht. Een paar DNF's zou voor mij (als cache-eigenaar)een signaal zijn om eens een kijkje te nemen bij de cache.

 

Maar goed dat is mijn idee. Wat de rest doet: ik vindt het prima. Het is maar een spelletje.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Enige tijd geleden kreeg ik een found-log op een cache die ik gedisabeled had. Ik hed de log verwijderd en de logger een mailtje gestuurd, dat ik het knap vond dat hij een cache vond die er niet lag. :lol1:

 

Ik vind wel, dat wil je het spelletje goed spelen je zowel fysiek als op GS moet loggen. Behoudens uitzonderingen die hierboven al genoemd zijn, zoals een natte of volle logrol.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Daar ben ik het helemaal mee eens. Handel in de geest van het spel en neem in twijfelgevallen contact op met de legger. Een van de basiswaarden die hier geformuleerd zijn is dat ieder het spel op zijn eigen manier speelt. Zolang dat op een integere manier gebeurt, heb ik er geen moeite mee als dat soms inhoudt dat er geen fysieke log in het logboek staat.

Die basiswaarde was niet bedoeld als legitimatie aan iedereen die de gebruiken niet serieus neemt. Die basiswaarde is geschreven om ruimte te maken voor de verschillen tussen puntjesjagers (niet negatief bedoeld), multi-liefhebbers, mysterie-enthousiasten, micro-haters, nano-zoekers, korte loggers, lange loggers, coinspaarders, en ga zo door. Maar dit alles natuurlijk wel binnen de kaders van deze hobby/dit spel. En laat een logboek nu net een kader zijn...

Inderdaad integer en met respect voor de legger.

Contact opnemen kan altijd maar loggen en afwachten of de legger dat accepteert vind ik not-done.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De ene vond ik alleen een lege klem

Hier in Deventer zijn meerdere klemmen leeg. Dat staat ook vermeld op de cache pagina. Toch zie ik regelmatig found logs. Zoekers denken dan dat de koker weg is... Bij een cache was de koker daadwerkelijk weg. Ik heb de cachers die een found hadden gelogd toen een pb gestuurd. "De koker was inderdaad weg. Vind u dat u een found kan loggen als er geen koker is?" De meeste cachers haalden hun log toen zelf weg. Ik kreeg ook een paar sportieve reacties terug.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wad-Seekers: het gaat natuurlijk alleen om de grensgevallen, zoals bijvoorbeeld dat je geen pen bij je hebt. Zolang mensen zich aan het doel van het spel houden, nl. het vinden van de cache, dan heb ik er geen probleem mee als in zo'n geval de cache op internet wordt gelogd. Je doet er niemand kwaad mee, je hebt de cache gevonden, alleen het ultieme bewijs ontbreekt. Een cache niet gevonden of niet kunnen bereiken is een ander geval. Dan heb je niet voldaan aan het doel van het spel en kun je ook niet loggen, tenzij de legger dat na overleg vooraf goed vindt. Dus ik wil geen legitimatie van overtreding van de spelregels, maar ik vind dat mensen elkaar wel de ruimte moeten geven om in twijfelgevallen (wel gevonden maar geen handtekening) de eigen verantwoordelijkheid te nemen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hmm

 

wat is nu het probleem... De regel is idd simpel geen log in het boekje en wel op het Internet dan is de eigenaar gerechtigd om de log te verwijderen....

 

Maar wat zou dat nu? mijn onlangs opgedoekte carpoolcaches (in het kader van kwaliteit) hadden ongeveer 800 founds per stuk. heb ik iedere log gelezen en gecheckt of die ook echt wel in het boekje stond. Nee :) ik heb wel wat beters te doen. Wanneer men graag een cache logt zonder er geweest te zijn of een L U L verhaal op te hangen over geen pen of wat al niet meer dan is dat toch de verantwoording van de cacher zelf, wil je jezelf in de maling nemen dan be my guest zou ik zo zeggen.

 

Weet je wat erger is....... Jou dapper uitgezette multi met toestemming aanvragen van hier tot tokio en terug die wordt gelogd door mensen met de opmerking. De hele dag wezen cachen en deze ook even opgepikt. Ja lekker van een multi van een KM of 10 met opdrachten die alleen in het veld op te lossen zijn. Ik maak mij drukker of de coordinaatpiraten dan mensen die echt niet bij de cache geweest zijn. Dit soort dingen doen meer afbreuk aan geocaching dan het niet schrijven in een logboekje.

 

De ruil van coördinaten zal uiteindelijk leiden tot fantasieloze caches op plekken waar honden poepen en mensen elkaar ontmoeten voor andere dingen dan geocaching.

 

Kom op mensen denk na bij wat je doet en maak je druk om de dingen die er wel om doen

 

You can't have a light without a dark to stick it in. ~Arlo Guthrie
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...