Spring naar bijdragen

Found It, Maar Niet In Het Logboekje?


Team Goossens

  

120 leden hebben gestemd

  1. 1. Post-it techniek?

    • Tuurlijk! lekker makkelijk en snel!
    • Nee! Het gaat toch om het vinden van een container
    • Geen mening


Aanbevolen berichten

Gelukkig geen last van al dit gedoe met loggen op het net. Ik log alleen op de logrol en nergens anders, zouden er meer moeten doen, hebben ze ook geen last van puntjes.

Dat is mi de kern van het spel. Loggen op internet is bijzaak. Soms lijkt het wel of het de hoofdzaak is.

Go and have fun

 

De ruil van coördinaten zal uiteindelijk leiden tot fantasieloze caches op plekken waar honden poepen en mensen elkaar ontmoeten voor andere dingen dan geocaching.

 

Nee integendeel! Wie wil nu de caches als Waardeloos, Raiders, Zwarte Schuur etc. loggen zonder de route gelopen te hebben? Het zal altijd mogelijk zijn om coordinaten te ruilen/weggeven. De manier voor cache owners om daar iets tegen te doen is er voor te zorgen dat de route zo mooi is dat niemand de cache wil loggen zonder de route gedaan te hebben.

 

Leve het ruilen van coordinaten en de mooie routes en cacheplaatsen en -containers!

 

Tc

We bellen wel als we vastlopen in de route.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Gelukkig geen last van al dit gedoe met loggen op het net. Ik log alleen op de logrol en nergens anders, zouden er meer moeten doen, hebben ze ook geen last van puntjes.

Dat is mi de kern van het spel. Loggen op internet is bijzaak. Soms lijkt het wel of het de hoofdzaak is.

 

 

Niet helemaal eens met die stelling, als CO wil je ook graag zien wie je cache bezoekt en wat men er van vindt, een krabbel op een logrol is dan een beetje karig. Cachen gaat niet om puntjes, zoals ik al eerder aangaf je kan niets winnen........ terug naar het respect verhaal :) door je log op het internet te schrijven doe je een CO een plezier, die slooft zich uit in een boel gevallen voor een mooie route en wat al niet meer. Mooi als mensen deze dan lopen maar als ze alleen een logje in het boekje zetten tja ieder zijn ding.

 

Loggen op het Internet is onderdeel van het spel, geen hoofdzaak maar wel een belangrijk deel van het spel....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als het logboekje/logrol de ruimte geeft kun je daar ook een mooi log verhaal kwijt, als vaker zo gedaan.

Alleen in de kokers en nano's is het een onbegonnen zaak.

 

Tja dat kan natuurlijk ook maar dan is er een klein disconnect denk ik met het spelletje... Misschien is het dan gewoon beter de route te lopen en verder niets. Het is een beetje als Kolonisten spelen maar geen handelsvloot aanleggen. Maar goed iedereen doet het op zijn manier en daar heb ik ook respect voor

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Respect is en blijft het sleutelwoord. Porblemen bij het loggen, veroorzaakt door omstandigheden waar jij als logger geen invloed op hebt, meld je bij de legger van de cache. Die is er als het goed is blij met zo'n melding, want dan kan hij onderhoud plegen.Hij kan dan ook zelf aangeven hoe je eventueel wel kunt loggen.

Zelf heb ik kleine logstickertjes en het een keer meegemaakt dat de filmkoker met logrol verdwenen was, Uiteraard bij een 'niet om de hoek' cache. Na contact met de legger heb ik aangeboden een sticker te mailen of op te sturen zodat die in het logboekje kon en mocht ik, OMDAT IK DAT ZELF NOU EENMAAL OOK LEUK VIND, hem ook op internet loggen. Blijf gewoon in overleg met de betrokken mede cachers.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als het logboekje/logrol de ruimte geeft kun je daar ook een mooi log verhaal kwijt, als vaker zo gedaan.

Alleen in de kokers en nano's is het een onbegonnen zaak.

 

Tja dat kan natuurlijk ook maar dan is er een klein disconnect denk ik met het spelletje... Misschien is het dan gewoon beter de route te lopen en verder niets. Het is een beetje als Kolonisten spelen maar geen handelsvloot aanleggen. Maar goed iedereen doet het op zijn manier en daar heb ik ook respect voor

 

Laatst liep ik met mijn klimmaat een van onze gebruikelijke hardlooprondjes (voor de broodnodige conditie)

Het gesprek kwam, zoals wel vaker, omdat dat blijkbaar zijn interesse heeft gewekt, op geocachen.

Oh wacht, zei ik, er is hier vlakbij onlangs een cache weggelegd.

Ik krijg namelijk nog steeds bericht als er een cache in mijn buurt verschijnt en dan kijk ik altijd wel even via Google, waar die ligt.(en daar blijft het dan bij)

In dit geval lag de cache pal achter een rotonde bij Zestienhoven, waar we regelmatig langsrennen.

 

Op het bewuste punt aangekomen blijkt het een plek, waarvan ik me afvraag, waarom men er in hemelsnaam picknickbankjes e.d. heeft neergezet, want echt rustig is het er niet bepaald.

Typisch zo'n plek, waarvan ik me dus ook afvraag, waarom men er in hemelsnaam een cache zou willen verstoppen.

 

Hoewel de cache een Nano blijkt hebben we hem snel gevonden.

Tja....ruimte voor een mooi verhaal heeft een Nano niet. Gelukkig maar....want ik kon er met de grootste moeite ook geen mooi verhaal bij verzinnen.

Ruimte voor mijn krabbel is er zelfs niet eens....maar ook daar ben ik dus niet rouwig om.

 

Is dit nou Geocachen? vroeg mijn maat me met een blik van ongeloof. Nou nee, zeg ik, dit is wat er door de jaren heen van geworden is.

 

Eerlijkheid gebiedt te zeggen, dat de cachelegger in de beschrijving zelf niet onder stoelen of banken steekt dat de cache eigenlijk niet uitblinkt in schoonheid.

 

Overigens heb ik, naast geen krabbel in het logboek, ook geen Found it krabbel genoteerd.

 

Gelukkig zijn er best nog een aantal caches, waarmee ik mijn maat kan overtuigen, hoe het ooit begonnen en wellicht bedoeld was en dat het ook leuk/mooi kan zijn. Al moeten we daarvoor wel steeds verder van huis.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...