Spring naar bijdragen

Found It, Maar Niet In Het Logboekje?


Team Goossens

  

120 leden hebben gestemd

  1. 1. Post-it techniek?

    • Tuurlijk! lekker makkelijk en snel!
    • Nee! Het gaat toch om het vinden van een container
    • Geen mening


Aanbevolen berichten

Ik werd een flinke tijd geleden (sept 2009)geattendeerd op een bepaalde log ergens in de buurt van Doorn (zie http://www.geocaching.com/seek/log.aspx?LUID=93a2ba01-a171-4acb-8bb9-972de4490931) , men vond mijn moeite om te loggen "bijzonder". Ik vond nl de cache na eerst een beetje fatsoenlijke parkeerplek te hebben gevonden en een flink stuk te lopen op een GPS zonder kaart om vervolgens te constateren dat ik geen pen bij me had.... ok met een houtje kun je ook schrijven.... neehh dat zag er niet uit(op een natte logrol).

 

Terug naar de auto maar uhm ook daar geen pen (ook geen aansteker om een potlood te maken(op een natte logrol)), was ik dit keer echt onvoorbereid??? ok terug naar de dichtstbijzijnde winkel (1.5km) om even een pen te kopen en dan weer dezelfde heerlijke wandeling (of shame) te maken en toen fatsoenlijk mijn log kunnen plaatsen. Maar nog altijd met de GPS zonder kaart dus weer dezelfde route proberen te vinden met allerlei eenrichtingsverkeer. Al met al is deze dus wel bijgebleven maar erna nog velen echt mogen loggen ;-)

 

Ook ik heb wel eens de mogelijkheid gehad om te loggen met toestemming van de eigenaar maar heb de eigenaar gemaild met de vraag om hem weer online te krijgen en dan zal ik wel loggen (ook als het 200km verder weg is). Ik stond in het midden van Frankrijk letterlijk bovenop een cache en had alle opdrachten juist maar blijkbaar niet "diep" genoeg doorgezocht... pech en idd 680km van ons vandaan...... dus volgende keer .....

 

Als je je naam niet op de rol heb weten te zetten heb je'm niet gevonden naar mijn idee. Voor jezelf wel? dan hoef je zowieso niet te loggen op het www, en doet het er toch niet toe!

 

Meest gemaakte opmerking en daar sluit ik me bij aan:

 

Wie wil je voor de gek houden door toch te loggen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Tja gaande de jaren veranderd het spel. Daar doe je weinig aan..... of toch niet? Ik lees in een paar reacties, ook in andere draadjes, dat bijvoorbeeld bij een aantal CO'ers men de log niet controleert met die op internet. Is dat niet gewoon een "taak" van de CO? Net zo goed als het aan de geocacher is om te loggen in het logboekje (rol)?

Ik denk dat dat meteen een oplossing is voor de enorme groei van wegwerp kokertjes met enorme log aantallen. Ik zou dat als CO geen zin in hebben om die te controleren.

Ik denk dat als we het spel spelen zoals het bedoeld is dit ten goede komt aan het spel. Om een punt te scoren moet je echt hebben gelogd, en het aantal wegwerp caches zal afnemen door de enorme hoeveelheid werk die niet in verhouding staat met de "waarde" van de cache.

Het spel is aan het verloederen, en ik ben bang dat we daar weinig aan kunnen doen.

Gelukkig zijn er nog steeds heel veel CO's die wel snappen hoe het moet, en ook nog een groot aantal cachers die het wel leuk vinden om het spel te spelen zoals het hoort.

Je mag best een bepaalde draai aan het spel geven, zolang als de basis maar blijft staan, en die wordt naar mijn gevoel steeds vaker uit het oog verloren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik denk dat als we het spel spelen zoals het bedoeld is dit ten goede komt aan het spel. Om een punt te scoren moet je echt hebben gelogd, en het aantal wegwerp caches zal afnemen door de enorme hoeveelheid werk die niet in verhouding staat met de "waarde" van de cache.

Het spel is aan het verloederen, en ik ben bang dat we daar weinig aan kunnen doen.

 

Het verloederen van het spel kun je tegen gaan door (daar gaan we weer) als CO te letten op de kwaliteit van je cache/route/cache-page en wat al niet meer. Als je het niet probeert dan gaat het dus ook niet lukken. Controleren van logrolletjes daar ga ik niet aan beginnen, mensen die niet op de logrol loggen maar wel op het net houden alleen zich zelf voor de gek. Zo ook de mensen die gebruik maken van coördinaten die door mensen worden gedeeld met elkaar. Alleen die laatste groep berokkend meer schade dan de andere.

 

Geocaching: Je kan er niets mee winnen, het is niet relevant hoeveel je er hebt gevonden of hebt verstopt. Het gaat er om om lekker wat anders te doen dan je drukke baan of whatever, heerlijk wandelen in de natuur of een goed eind fietsen. Daarnaast heeft het ook te maken met respect voor elkaar. Zowel de CO naar de vinders als de vinders naar de CO.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben het er mee eens dat je loggen fysiek ook moet doen, dus in het logboekje. Als ik hem niet vind, heb ik hem niet gevonden. Maar in deze discussie over een logboek controleren mis ik wel wat. Wat nu als iemand fysiek gelogd heb, maar de cache wordt vervolgens geript. Dan kan de legger toch nooit meer controleren of je er geweest bent?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik controleer altijd de logjes op papier en vergelijk ze met de logs op .com. als ze er niet op staan, haal ik ze zonder pardon er af.

Ik moet zeggen dat me dat maar 3x is overkomen, met 7 caches van mij in de afgelopen 5 jaar.

jbarretje

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als een cache geript wordt dan heb je geen fysieke controle meer van de logrol dus zouden alle logs ook van de site verwijderd moeten worden. Nou hebben we het ook meegemaakt dat er een stuk van een logrol was afgescheurd, de cachers die op het afgescheurde stuk stonden hebben dan dus pech, ook weg van de site. Ik denk dat je als leggen dan best een dikke huid moet hebben en al helemaal geen cache in je achtertuin.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als een cache geript wordt dan heb je geen fysieke controle meer van de logrol dus zouden alle logs ook van de site verwijderd moeten worden.

 

Huh? Wie zegt dat? :rolleyes: De bedoeling van 'de regels' is volgens mij dat een cacher uitsluitend caches logt op gc.com die hij/zij ook echt gevonden heeft. Als de cacher op enig moment het logboek heeft getekend én op internet een found heeft gelogd, is aan de regels voldaan. Waarom zou je logs dan verwijderen op het moment dat een cache is geript? Er is dan toch geen enkel bewijs dat een cachelegger tegen de regels heeft gehandeld? Dat bewijs heb je uitsluitend als je als cache-eigenaar een volledig logboek in handen hebt, dat controleert en vaststelt dat iemand niet getekend heeft, maar wél op internet een found gelogd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Harde plasser? En de dames puntjesjagers dan???

 

Ik kan me niet voorstellen dat dames dit doen, nee die zitten veel liever via hyves te kwekken dan puntjes te verzamellen. Dit is echt zo's mannen ding.

Kom op dames laat je horen :yes:

 

Bij deze dan: Nee ik krijg geen harde plasser van het loggen van niet gevonden caches. Maar goed, ik ben ook geen puntjesjager, maar gewoon een vrouw die graag wandelt, graag puzzeltjes oplost en het leuk vindt om met een GPS te spelen. En ja, ik heb een hyves account, goed idee om weer eens naar te kijken, denk dat dat alweer een maandje geleden is, geef mij maar facebook :thumbup: .

 

Een not found log ik als not found, lijkt me ook wel zo netjes, zowel als signaal richting de leggers als richting medecachers. Verder zal het mij persoonlijk een worst zijn wat andere cachers doen, zolang ze maar niets stuk maken.

 

Zo weer genoeg online gekletst, even een hapje eten en dan reis ik af naar familie, beetje vroeg want dan kan ik eerst nog even een leuke multi meepikken, lekker weer een puntje erbij :rolleyes:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

 

Weet je wat erger is....... Jou dapper uitgezette multi met toestemming aanvragen van hier tot tokio en terug die wordt gelogd door mensen met de opmerking. De hele dag wezen cachen en deze ook even opgepikt. Ja lekker van een multi van een KM of 10 met opdrachten die alleen in het veld op te lossen zijn. Ik maak mij drukker of de coordinaatpiraten dan mensen die echt niet bij de cache geweest zijn. Dit soort dingen doen meer afbreuk aan geocaching dan het niet schrijven in een logboekje.

 

De ruil van coördinaten zal uiteindelijk leiden tot fantasieloze caches op plekken waar honden poepen en mensen elkaar ontmoeten voor andere dingen dan geocaching.

 

Kom op mensen denk na bij wat je doet en maak je druk om de dingen die er wel om doen

 

You can't have a light without a dark to stick it in. ~Arlo Guthrie

 

Daar zat ik ook aan te denken toen ik deze hele discussie las. Vlak onder den Helder ligt nog een multie die ik nog moet doen, rij ik daar vorige week langs zie ik iemand een logrol invullen, dus weet ik waar ie legt

hoe spannend is de tocht dan nog ? ik kan hem loggen maar voldoe ik dan nog aan de regels van het spelletje ?

onlangs 2 maal een mailtje gehad met foto van de juiste plek en het verzoek om te mogen loggen (cache, een mysterie was geript) heb ik geen moeite mee. Soms wordt je wat geholpen door mede cachers waardoor je de cache wel kunt vinden. Het hoort er allemaal bij. Ik ben van mening dat IK mn puntjes eerlijk heb verdient, das voor mij de maatstaaf

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De ruil van coördinaten zal uiteindelijk leiden tot fantasieloze caches op plekken waar honden poepen en mensen elkaar ontmoeten voor andere dingen dan geocaching.

 

Nee integendeel! Wie wil nu de caches als Waardeloos, Raiders, Zwarte Schuur etc. loggen zonder de route gelopen te hebben? Het zal altijd mogelijk zijn om coordinaten te ruilen/weggeven. De manier voor cache owners om daar iets tegen te doen is er voor te zorgen dat de route zo mooi is dat niemand de cache wil loggen zonder de route gedaan te hebben.

 

Leve het ruilen van coordinaten en de mooie routes en cacheplaatsen en -containers!

 

Tc

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Eigenlijk is het plaatsen van Traditionals ook het ruilen van coördinaten met andere Cachers. Immers wil je ook Traditionals van andere leggers zien.

 

Bovenstaande opmerking komt natuurlijk vanzelf maar is een oorzaak van het weer :crybaby:

Met lekker weer was ik wel een leuke multi gaan doen, en nee niemand zou dan het eind coordinaat van mij krijgen. Echt niet :dribble:

bewerkt door maxxie
Link naar opmerking
Deel via andere websites

De ruil van coördinaten zal uiteindelijk leiden tot fantasieloze caches op plekken waar honden poepen en mensen elkaar ontmoeten voor andere dingen dan geocaching.

 

Nee integendeel! Wie wil nu de caches als Waardeloos, Raiders, Zwarte Schuur etc. loggen zonder de route gelopen te hebben? Het zal altijd mogelijk zijn om coordinaten te ruilen/weggeven. De manier voor cache owners om daar iets tegen te doen is er voor te zorgen dat de route zo mooi is dat niemand de cache wil loggen zonder de route gedaan te hebben.

 

Leve het ruilen van coordinaten en de mooie routes en cacheplaatsen en -containers!

 

Tc

 

 

Ik denk dat er meer mensen zijn dan je denkt :( tuurlijk is ruilen van coordinaten niet tegen te gaan maar er zijn redelijk wat mensen die het helemaal niet belangrijk of leuk of mooi of gezellig vinden een langre route te lopen/fietsen

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

 

En als je niet via een vlot bij een cache kunt komen en dan gaat lopen bedelen om een log.........ga a.u.b. een andere hobby zoeken!!!!

Dat is hetzelfde als zeggen......ik kon de cache niet vinden, maar ik ben in de buurt geweest, mag ik nu loggen???

Sneu, maar het gebeurt en ook ik heb ooit zo'n logje ontvangen. Ik kan dan wel de eerlijkheid nog waarderen, want dat is nog altijd beter dan loggen zonder ooit een cache te hebben gezien.

Dat ben ik met je eens, hoor. Als je zoekt, maar niet vindt, dan log je een DNF. Als je de cache door eigen onvermogen (te klein, kan niet zwemmen, hoogtevrees, koude vingers...) niet kan pakken, dan log je een DNF. Wil je geen DNF loggen (mijns inziens is er niets mis met het loggen van een DNF), dan log je niet of plaats je een note met je avonturen. Maar in die gevallen kan je het punt niet tellen.

 

Ook het fenomeen zelf een micro oid neerleggen zonder overleg met de cache eigenaar vind ik not done!

Tja, dat heb ik ook eens gezien. Een moeilijk vindbare cache waar ik zelf drie keer geweest ben voor ik 'm vond, daar logde later iemand dat de cache geript is en dat ie een nieuw kokertje had neergelegd. Lekker makkelijk. Ook voor de vinders daarna, natuurlijk. Hoe verzint iemand zoiets......

 

Maar ja, alles voor het puntje natuurlijk!!!!

Nu maak ik me daar niet meer druk om......weg is weg en pech is pech!

 

Puntjes scoren kan simpel zijn: gewoon in de gaten houden welke caches geript zijn en een dagje daarvoor je log op gc.com schrijven. Dan is niet te controleren of je er ooit bent geweest. De cache is immers geript. Wie op die manier voor de punten gaat beduvelt vooral zichzelf. Het interesseert me weinig hoeveel of hoe weinig anderen vinden en hoe ze met deze hobbie omgaan. Iedereen heeft zijn eigen motieven om te gaan geocachen. De mijne zijn: genieten van de buitenlucht en van de plekjes waar ik, dankzij de leggers, kom. Genieten van de inventiviteit waarmee caches zijn gemaakt en gelegd. Genieten van de puzzels die ik probeer op te lossen op die lange winteravonden. Genieten van de geestverwanten die ik zo her en der aantref. Daarbij vind ik het leuk om terug te kunnen zien hoeveel, hoe vaak, welke etcetera. Daar log ik de punten voor (en om een leuk stukje te schrijven als dank voor de legger). Als anderen daar anders mee omgaan, dan is dat hun eigen verantwoordelijkheid. Als ze daar gelukkig van worden.....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...