Spring naar bijdragen

Cacher Volgen


Aanbevolen berichten

Als men wil ben je toch altijd te volgen, je hoeft alleen maar jouw naam in te geven op de geocaching.com site en je ziet wat iemand die dag gedaan heeft. Bij vrienden kan je per dag zien hoeveel caches ze gedaan hebben, dan even verder klikken en je weet exact waar ze het weekend hebben doorgebracht. En over het loggen in het veld, hoe weet ik nu dat jij logt gedurende het cachen?

 

Zodra je een account neemt bij geocaching.com kan men zien waar je geweest bent, is het niet gelijk dan wel een dag later.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Ben ik blij dat ik niet in het veld kan loggen. heb daar (gelukkig dus) niet de apparatuur voor. Zie er ook niet het voordeel van.

 

Log wel als ik thuis ben en tijd heb.

 

@ Team Grasspy dus ook geen will attend bij een Event, dat staat gelijk aan de sleutel onder de bloembak leggen :blush: .

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik ben benieuwd wat de mensen van gc.com van dit alles vinden :) waarom zou ik mensen moeten volgen of weten wat ze loggen. Ja leuk voor mijn eigen caches dat ik logs zie en de watchlist entries maar daar stopt het toch echt wel. Weet niet zeker of dat hetgeen hier besproken wordt iets bij gaat dragen aan de feestvreugde die geocaching heet.

Mijn impressie is dat er mensen zijn die graag laten zien hoe handig men is met een programmeertaal en meer niet, maar goed er is een markt voor anders waren er op global niet zoveel aanmeldingen op het forum. Maar er dient ook opgemerkt te worden dat de tools die geproduceerd zijn niet uitblinken in gebruiksvriendelijkheid en creativiteit. Ze doen wat ze zeggen maar dat is all.

Geocaching is een high-tech game, dat is een ding wat zeker is maar of iedereen hier op zit te wachten..... ik weet het je hoeft het niet te gebruiken

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Geocaching is een high-tech game, dat is een ding wat zeker is maar of iedereen hier op zit te wachten..... ik weet het je hoeft het niet te gebruiken

 

Dat is het probleem nu juist. Jij hoeft het niet te gebruiken maar het wordt gebruikt om bijv. jou te volgen. Of jij er een probleem mee hebt weet ik niet wij wel en willen graag dat we zelf kunnen aangeven of we gevolgd worden. Dat alle mogelijkheden er anno 2010 zijn is leuk maar wel graag zelf een keus. Die is er in dit geval niet.

 

Wat GC.com ervan vindt weet ik niet. Wat ik wel weet is dat er trackables en caches gevolgd kunnen worden maar geen personen. Ik denk dat er hier een bewuste keus is gemaakt, waarom het ene wel en het andere niet. Zelfs bij de vriendenlijst op GC.com moet je toestemming geven om toegevoegd te worden als vriend van iemand.

 

Team Grasspy

Link naar opmerking
Deel via andere websites

als je vind dat je gegevens onterecht ergens voor worden gebruikt zoals bijvoorbeeld een volglijst op global kun je er natuurlijk altijd een mailtje aan wagen richting groundspeak. Ik weet niet hoe zij er in staan, maar denk op zijn minst dat zij vinden dat als hun database voor een volglijst wordt gebruikt er de mogelijkheid moet zijn om aan te geven dat je niet op zo'n lijst wilt staan.

Zelf vind ik eigenlijk dat net zo als bij de friendslist er bij mij een toestemmingsverzoek binnen moet komen voordat ik in die lijst wordt opgenomen. Ik denk dat ook groundspeak daar wel oren naar heeft en niet staat te springen om dit soort lijsten zonder waar cachers zomaar in worden opgenomen.

 

Verder kun je natuurlijk ook als je niet "live" gevolgd wil worden een fieldnote maken en pas thuis loggen, maar dat is eigenlijk wat mij betreft de omgekeerde wereld. Ik kan niet meer onsite loggen omdat ik dan meteen in een lijst verschijn die als een soort scanner activiteiten laat zien.

 

Ik denk dat met die lijst iets gebeurt wat niet mag dus meld het bij groundspeak.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bij Global lees ik hetvolgdende.

 

Zorg ervoor dat het ook niet meer kan bij metacaching ;-)

 

Dat vind ik nogal een slappe houding. Het is daar dus waarom zouden wij het niet hebben. Nou omdat je dan iedere seconde zou moeten controleren of ze het nog steeds hebben want als dat niet meer het geval is zal je stelling moeten nemen.

 

Dus nu ook!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bij Global lees ik hetvolgdende.

 

Zorg ervoor dat het ook niet meer kan bij metacaching ;-)

 

Dat vind ik nogal een slappe houding. Het is daar dus waarom zouden wij het niet hebben. Nou omdat je dan iedere seconde zou moeten controleren of ze het nog steeds hebben want als dat niet meer het geval is zal je stelling moeten nemen.

 

Dus nu ook!

 

Daar gaat en ging het niet om, het gaat erom dat er nu tegen geageerd wordt terwijl het al een jaar ergens anders al wordt uitgevoerd. Toen is het gewoon ingevoerd en hoorde men niets, nu wel.

Dat wil niet zeggen dat men het er toen mee eens was, want ook dat staat nergens.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik begrijp de reactie heel goed. Ik heb ook geen behoefte om door iedereen ongevraagd gevolgd te worden.

Net zoals ik een ftf leuk vind voor mezelf, hierover zijn ook al enkele discussies ontstaan omdat ik vaak samen met mijn vriend of met nog meer op goudjacht gaan.. als we met zijn allen gaan of met zijn allen een mystery hebben opgelost loggen we ook met zijn allen goud... we zijn er toch tegelijk... Maar dan krijg je commentaar van global dat dat niet kan voor de statistieken.... ja dat is jammer, wij hebben niet om die statiestieken gevraagd.. die ftf komt in onze eigen lijst en dat is het...

 

en nu weer on topic..het idee dat mensen zichzelf omhoog kunnen halen door allerlei lijstjes en mensen te volgen zodat ze weten dat ze er 'snel nog een paar moeten doen' anders lopen ze weer achter op iemand.. Voor mij is cachen een hobby om lekker buiten te zijn en mijn hoofd leeg te maken, maar ik zou me er ook zeker onbehaaglijk bij voelen als er een mail van iedere log verstuurd werd naar bekenden of onbekenden (stel dat mijn baas zich daarvoor aanmeldt.... :blink: )

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Daar gaat en ging het niet om, het gaat erom dat er nu tegen geageerd wordt terwijl het al een jaar ergens anders al wordt uitgevoerd. Toen is het gewoon ingevoerd en hoorde men niets, nu wel.

Dat wil niet zeggen dat men het er toen mee eens was, want ook dat staat nergens.

 

Zeg nou eerlijk, hoeveel mensen maken het afgelopen jaar gebruik van metacaching? Ik in ieder geval niet. En gisteren heb ik die site weer eens bezocht en kon ik die functionaliteit niet eens vinden. Die zit op een onlogische plek weggestopt.

Maar daar heb ik nu ook bezwaar aangetekend tegen het ongecontroleerde versturen van gerichte persoonsverbonden informatie zonder mijn toestemming.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ergens kan ik me voorstellen dat mensen er problemen mee hebben. Zelf gebruik ik de functionaliteit "Friends" om andere cachers te volgen. Deze weten dat ook want ze moeten deze vriendschap accepteren. Cachers die niet in mijn vriendenlijst staan volg ik (als ik wil weten wat ze gedaan hebben) door bij een cache te kijken waarvan ik weet dat ze die gedaan hebben. Een beetje omslachtig misschien maar al die extra functionaliteiten maken het ook niet overzichtelijker.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wij hebben er ook problemen mee.

We zitten niet te wachten op opmerkingen over elke soort log die we gedaan hebben.

In je profiel is op te vragen wat je found logs zijn, maar niet alle notes, NM, NA logjes enzovoort.

Ook logs die we direct weer deleten worden dan wel per mail gestuurd naar die stalkers en daar hebben wij geen behoefte aan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Persoonlijk heb ik er geen enkel probleem mee.

Het is echter niet de buren die zich hiervoor aangesproken dient te voelen, maar geocaching.com. Iedere log van iedere geocacher is openbaar. de buren maakt alleen gebruik van openbare informatie, en er zijn ongetwijfeld nog andere tools en mogelijkheden te bedenken om iemand te "volgen" zoals hier genoemd wordt.

Wanneer je zelf niet wilt dat je in realtime gevolgd kan worden, moet je je eigen informatie dus niet in real-time beschikbaar maken, oftewel: niet in real-time loggen...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

de buren maakt alleen gebruik van openbare informatie, en er zijn ongetwijfeld nog andere tools en mogelijkheden te bedenken om iemand te "volgen" zoals hier genoemd wordt.

 

Dat ligt aan je definitie van 'openbare informatie'. De informatie is eigendom van Groundspeak en daar rust een copyright op. Nu kan je die gegevens gebruiken voor allerlei statistiek, dat gebeurt tenslotte ook op geocaching.nl. Ook hier kan je gegevens opvragen over geocachers. Dat vind ik prima, anders had ik inderdaad niet die logs moeten publiceren. Maar ik vind het heel wat anders om als dataprovider zelf actief deze informatie te verspreiden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...