Spring naar bijdragen

Cacher Volgen


Aanbevolen berichten

Gast geebheart

@ Waldio

Het is wel zo netjes om die naam in je voorbeeld en het linkje naar die log aan te passen

Als je zo nodig een voorbeeld wil geven doe het dan met een eigen logje/naam en niet die vn een mede-cacher

 

Je hbt zeker de buren aandelen dat je ze zo moet verdedigen

En zet je roze bril eens af, je lu lt lekker mee in het straatje met Underground

Dr worden genoeg voorbeelden gegeven waarom het niet wenselijk is

Dat het kan betekent niet dat het gemaakt moet worden

 

En waag het niet om info vn mij hier in een postje te zetten

Ben daar niet van gediend, Thnx

bewerkt door geebheart
Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

<<knip>>

8) Wel grappig dat moderators hier oproepen om de buren aan te geven bij groundspeak.....

<<knip>>

even voor de duidelijkheid, ik geef aan in mijn post dat als een geocacher er problemen mee heeft dat hij/zij in zo'n lijst wordt opgenomen hij/zij zich het beste kan richten tot groundspeak met deze klacht.

Ik roep niemand op en al zeker niet om global aan te geven. Dat is dus één reactie van een modje en dus van "de Moderators"

 

Op het forum van global is ook te lezen dat underground aangeeft te willen onderzoeken of het mogelijk is om je af te melden voor zo'n lijst oid. Tevens heeft hij al een kleine aanpassing gedaan dat, zoals ik het begrijp, je maar één keer per dag een mail zal ontvangen met de cachers die je volgt zodat het stalking idee teniet wordt gedaan. Dat siert hen om er toch wat mee te doen.

 

Ik zelf heb geen problemen met lijsten als anderen daar plezier aan beleven. Waar ik zelf wel een probleem mee heb is dat als ik een spel speel ik ongevraagd wordt opgenomen in lijsten die niet bij het spel horen en geen gemeengoed zijn en ik bij registratie van groundspeak niet voor heb getekend. Ik vind dan ook dat als er lijsten in het leven worden geroepen cachers zelf aan zouden moeten geven dat ze daar graag in willen worden opgenomen, en niet zoals het nu gaat, iedereen staat op de lijst, en je komt er niet eens van af als je dat zou willen.

 

Dit moet allemaal niet zo moeilijk te realiseren zijn met een database en ik denk dat je op die manier iedereen te vriend houd, mensen die niet op een lijst willen, en mensen die dat wel willen. Tevens hou je de lijst daarmee zuiver. Tenslotte als ik in een jaar toevallig een aantal ftf maak maar niets met dat gegeven doe, bezet ik de plek voor iemand die wel in die competitie mee wil doen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1) Een cacher logt een cache op internet

2) Een ander willekeurig persoon kan deze log lezen zonder in te loggen

3) Deze log is dus openbaar

4) Via PQ's kan iedereen logs van een andere cacher binnen halen

5) de buren heeft toevallig meer rechten dan een gewone premium cacher

6) Er zijn al 2 tools van dit gemaakt (metacaching en app). Hier is geen gezeur over geweest, waarom hier dan wel over? Misschien omdat het met de buren te maken heeft??

7) Logs worden niet in een mail gezet. Er staat alleen een link.

8) Wel grappig dat moderators hier oproepen om de buren aan te geven bij groundspeak.....

9)Je krijgt per dag maar 1 mail, en dat is 's nachts om half 1. Zoals je bij punt 9 kon zien zie je helemaal geen tijdstip.

 

1) Ik log ook op internet

2, 3, 4) ik vind het geen probleem als iemand anders mijn log leest zonder in te loggen, misschien helpt het hem bij het vinden van de cache

5) so what? rechten is iets waar je met gezond verstand mee om moet springen.

6) Als ik dit eerder had geweten had ik zeker al eerder over gezeurd, een log bekijken is iets anders dan iemand continu volgen..

7) Maakt me neit uit of de hele log te lezen is of alleen de link het gaat iemand anders niks aan of ik iets van info bij een cache zet.

8) ik nergens een oproep gezien, ik heb wel gezien dat cernunnos het zelf aan gaat geven bij.com

9)tijdstippen boeien me niet, of ik nou in het veld log of ergens anders want het gaat mij en volgens mij de andere die tegen zijn er niet om of iemand weet of je thuis bent of niet.. maar meer om het feit dat mensen alles volgen wat je doet..

Als ik wil dat de hele wereld weet dat ik iets zinnigs te melden heb bel ik de krant wel en voor de minder interessante dingen gebruik ik twitter, maar daar bepaal ik nog altijd zelf wat ik er wel en niet opzet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het is wel zo netjes om die naam in je voorbeeld en het linkje naar die log aan te passen

Als je zo nodig een voorbeeld wil geven doe het dan met een eigen logje/naam en niet die vn een mede-cacher

Heb het gewijzigd, maar staat toch online en maakt dus eigenlijk niks uit.

Je hbt zeker de buren aandelen dat je ze zo moet verdedigen

1) Nee, ik heb geen aandelen bij de buren

2) Ja, ik ben wel lid van het team van de buren

3) Ik verdedig de buren niet, ik vind de redenen waarom mensen het weg willen hebben alleen nonsens.

En zet je roze bril eens af, je lu lt lekker mee in het straatje met Underground

Ik PRAAT zeker niet mee in het straatje van Underground, ik ben en blijf altijd mij zelf. Dat moet je nu toch wel eens weten....

Dr worden genoeg voorbeelden gegeven waarom het niet wenselijk is

Bedoel je die duizende "ik wil er zelf voor kiezen" redenen?

Dat het kan betekent niet dat het gemaakt moet worden

Ik begrijp deze zin volledig niet, misschien door de verkeerde zins opbouw?

En waag het niet om info vn mij hier in een postje te zetten

Ben daar niet van gediend, Thnx

Jij weet dat ik dat heel goed weet, dus je hoeft het niet telkens te herhalen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast geebheart

9) Voorbeeld van een mailtje die je krijgt:

Nieuwe log door: Team [letter begint met een G en lijkt op gras]

Waypoint: GC1VHVT

Datum in log: 2010-10-22

link naar log: http://www.geocaching.com/seek/log.aspx?LUID=4f42adb3-7ac5-4687-ba84-6260bd17f175

 

Dat is geen aanpassen, dit is gwoon kinderachtig gedoe vn je. Is nog steeds duidelijk wie het is

Als je zo nodig een voorbeeld wil geven doe het dan met je eigen naam en een linkje naar een log vn jzelf

 

Quote Waldio: Heb het gewijzigd, maar staat toch online en maakt dus eigenlijk niks uit.

Dat iets online staat betekent niet dat iedereen het dan maar zo makkelijk moet kunnen inzien dmv een maailtje, en dat kan nu wel met wat de buren aanbiedt. En het gaat niet alleen om logjes, ook notes en zo worden doorgemaild, zelfs als ik ze meteen delete word dat doorgegeven aan mn onbekende volgers

bewerkt door geebheart
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op verschillende plaatsen is gevraagd en geopperd om groundspeak te benaderen over wat het beleid of policy is met betrekking hierop.

 

In mijn vraag heb ik beuwst geen website of applicaties genoemd, alleen gevraagd wat het standpunt is van Groundspeak.

Vanachtend kreeg ik antwoord van Groundspeak.

 

Engelse versie:

We do not currently have a policy regarding following people through log notification, except as it might apply to harassment, or harvesting user information from geocaching.com.

 

As far as I am concerned, the person being followed *must* provide permission in order to be followed or else it is not ok. So, in your example where no permission is given, this is a very big problem and must be addressed. In the event that permission is requested and granted, I don’t generally have an issue with that type of feature.

 

So, I agree that there must be a solid permission system in order for this type of feature to be allowed.

 

Vertaling Nederlands:

 

Op dit moment hebben we geen policy die betrekking heeft op het volgen van mensen via lognotification, behalve voor zover deze van toepassing kan zijn aan intimidatie, of vergaren van informatie van de gebruikers van geocaching.com.

 

Voor wat mij betreft, de persoon die gevolgd wordt *moet* toestemming geven voor hij gevolgd kan worden, anders is niet oke. In het voorbeeld van jou waar geen toestemming is gegeven, Is dit een erg groot probleem en moet worden doorgegeven. In het geval dat toestemming is gevraagd en bevestigd, Heb ik over het algemeen geen probleem met een dergelijke feature.

 

Ik ben het er mee eens dat er een solide toestemmings systeem moet zijn om een dergelijke feature toe te staan.

 

Zoals de buren het momenteel heeft opgelost is een begin. Want als je er dieper over nadenkt blijven er haken en ogen aanzitten.

 

Voorbeeld: Je geeft nu iemand toestemming, maar over een jaar bedenk je je en wil je dat de toestemming ingetrokken wordt. Dat is niet mogelijk op dit moment. Naar mijn mening moet een inzichtelijk systeem zijn waar een ieder makkelijk kan zien wie hij volgt en door wie hij gevolgt wordt.

 

Het lijkt er nu op dat er heel veel gefocused wordt op de volgers en dat de gevolgde er een beetje bijhangen en leidend voorwerp zijn in deze. Terwijl ook dit allemaal gebruikers zijn van deze en andere websites.

Achter de schermen ben ik ook nog bezig om in ieder geval ook bij metacaching een zelfde toestemming als hier voor elkaar te krijgen. Dan heb je in ieder geval als gebruiker iets invloed op je volgers.

 

Team Grasspy - Roland

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Volgens mij is iedereen erover eens dat dit een waardevolle feature is, ook voor geocaching.com. Daarom heb ik deze feature voorgedragen op de groundspeak feedback site, met approval stap erin. Het idee heet: Follow my friends’ geocaching adventures en is te vinden achter deze link.

 

Allemaal stemmen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik denk dat met die lijst iets gebeurt wat niet mag dus meld het bij groundspeak.

Ik denk dat groundspeak er niets over te zeggen heeft. Enerzijds omdat zij onder amerikaans recht vallen, en wij niet, anderzijds omdat zij (net als een open wifi) aanleiding geven tot inbraak (europeesche stellingname).

Onzinnige gedachte Cernunnos. Het woordje mag slaat niet op GS sites. Ik mag in Singapure ook geen kauwgom uitspugen, toch doe ik het hier.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jou vergelijkingen met kauwgom etc gaan niet op omdat groundspeak regels en aanvullende eisen kan opstellen voor afnemers van de database info waar ook ter wereld. Zij kunnen dus ook bepaald gebruik daarvan afkeuren.

Zoals eerder gemeld is het inmiddels prima opgelost door Underground zodat niet iedereen gevolgd kan worden zonder goedkeuring. Dus iedereen zijn zin wat mij betreft. :thumbup:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...