Spring naar bijdragen

Cacher Volgen


Aanbevolen berichten

Ik las op een ander forum dat het sinds kort mogelijk is om een cacher te volgen. ik stel me voor dat je een cacher op de watchlist kunt zetten.

 

Ik heb nog niet ontdekt hoe e.e.a. gaat, iemand hier al iets over gevonden?

 

Ik heb voor mij zelf wel een toegevoegde waarde. Ik zet mijn zoon dan in de watchlist en kan dan zien of hij zijn logs al geaschreven heeft :rolleyes: .

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Ik heb bij global een topic gestart omdat ik tegen deze functionaliteit ben.

 

Wat houdt het in het kort in. Ieder willekeurig persoon (cacher of niet cacher) kan met een account bij global elke cacher volgen. Bij een cache gelogt door deze persoon krijgt de volger een notificatie per email. Deze email was bij diverse tests vanmorgen binnen 20 minuten binnen. Mocht je dus in het veld loggen ben je online door je volger te volgen.

 

Klein voorbeeld:

 

Uit eigen ervaring weet ik dat het een heel naar gevoel geeft als je in het veld logt en 's avonds aangesproken wordt omdat je je log hebt aangepast. In dit geval ging het om een regel reclame die automatisch onder de log werd gezet en die we 's avonds hadden verwijderd. Dit geeft een heel onbehaagelijk gevoel als je op deze manier gevolgd wordt.

 

Voor een ieder zal het persoonlijk zijn of hij dit als hinderlijk ervaart. Wij ervaren als inbreuk op onze privacy en kunnen dit niet uitschakelen of blokkeren. De vergelijking met twitter, hyves enz. is al gemaakt maar klopt niet helemaal omdat je hier zelf de mogelijkheid hebt dingen te blokkeren.

 

Ik zag dat het hier onduidelijkheid is vandaar ook hier even mijn reactie. Ook omdat het niet alleen global leden betreft.

 

Team Grasspy

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Iets omslachtiger bied .nl ook aan. Kijk bij statistieken - logs van cacher en druk een aantal keer F5 en je hebt het zelfde.

 

Maar hier gaat wel tijd overheen en krijg je niet in email binnen 20 minuten. Dus als je via de app van GC.com een cache in het veld logt krijgt je volger vaak binnen 20 minuten een notificatie in zijn email. Er is dus een heel groot verschil. Zeker omdat je niet de mogelijkheid hebt om het te blokkeren.

 

Team Grasspy

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat wordt er nu wel als hoofdzaak bijgehaald. Waar het ons om gaat is dat als we (jullie) nu of straks caches in het veld loggen niet weten wie hier een noticatie van krijgt. Nu is het nog 20 minuten. Maar misschien bedenken ze straks iets waardoor logs altijd realtime kunnen worden opgehaald (wat overigens nu al kan gebeuren soms). Wij willen niet dat iedere willekeurige persoon een notificatie krijgt van elke cache die wij loggen. Op het andere forum worden we hier al redelijk op afgebrand maar het zij zo.

 

Wij proberen ook de keerzijde aan te geven en af te dwingen dat je de mogelijkheid hebt zelf aan te geven of je het wil. Net zoals bij alle overige volg sites. Maar het lijkt een beetje aan dovemans oren en zien wij met enkele medestanders de nadelen hiervan in.

 

Team grasspy

bewerkt door Team Grasspy
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Grasspy, je moet wel alles vertellen!

 

Zo heeft Underground een kwartier geleden laten horen:

Ik zal het standaard zo instellen dat je maar 1 mail kan krijgen, en dan ook nog alleen 's nachts

Maar misschien is dit wel aan jou dovemansoren voorbij gegaan.....

Maar misschien bedenken ze straks iets waardoor logs altijd realtime kunnen worden opgehaald

Ja, misschien bedenken ze straks ook wel iets zodat ze iemand's GPS kunnen volgens, of misschien we dat je iemands auto kan volgen of misschien wel je mobiel kan volgen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Waldio: Klopt gedeeltelijk, maar wij willen de mogelijkheid om sommige mensen ons helemaal niet te laten volgen. Telefoon is al te volgen met de cachezoeker. Maar hier heb je nog de mogelijkheid het zelf uit te zetten. Of te wel een eigen bewuste keus of je het wil of niet.

 

Hier heb je de keus niet.

 

Team Grasspy

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...