Spring naar bijdragen

Cacher Volgen


Aanbevolen berichten

Ik ben nog steeds benieuwd wat groundspeak er van vindt. Ik verwacht dat het niet past bij hun privacy regels. Dit omdat er voor bijvoorbeeld vrienden aanmeldingen eerst toestemming wordt gevraagd. Is er iemand die deze vraag in goed engels bij groundspeak wil stellen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Openbare informatie is alleen dat wat er blijft staan en niet iedere note of log die geplaatst wordt en weer wordt verwijderd of wordt geedit om wat voor reden dan ook.

Logjes die we zelf laten staan mogen zichtbaar zijn als je op de cachepagina komt, niet als ze zomaar in je mail verschijnen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Persoonlijk heb ik er geen enkel probleem mee.

Het is echter niet de buren die zich hiervoor aangesproken dient te voelen, maar geocaching.com. Iedere log van iedere geocacher is openbaar. de buren maakt alleen gebruik van openbare informatie, en er zijn ongetwijfeld nog andere tools en mogelijkheden te bedenken om iemand te "volgen" zoals hier genoemd wordt.

Wanneer je zelf niet wilt dat je in realtime gevolgd kan worden, moet je je eigen informatie dus niet in real-time beschikbaar maken, oftewel: niet in real-time loggen...

 

Dat vind ik wel een hele kromme reactie.. dat is hetzelfde dat een verkrachter zegt dat het meisje erom gevraagd had, want ze had een kort rokje aan... zelf nadenken bestaat ook nog... .com heeft dat wel gedaan. global maakt er ongevraagd misbruik van..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Openbare informatie is alleen dat wat er blijft staan en niet iedere note of log die geplaatst wordt en weer wordt verwijderd of wordt geedit om wat voor reden dan ook.

Logjes die we zelf laten staan mogen zichtbaar zijn als je op de cachepagina komt, niet als ze zomaar in je mail verschijnen.

 

Het schijnt toch lastig te zijn om te begrijpen dat je log niet in tekst in de mail verschijnt, alleen een link naar je log verschijnt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het volgen van een cacher gaat op deze manier wel heel simpel dat gaat mij ook wat te ver.

Als je wel wilt Dat mensen je kunnen volgen oké maar dan moet je wel zelf kunnen bepalen of jij door die persoon wel of niet te volgen bent

 

Zo als de optie er nu is ben ik er dus ook op tegen...

 

Maar toch moet ik bekennen dat ik op dit moment wel een cacher volg nu ik weet dat het kan Omdat ik dan eindelijk een keer wat op gelost krijg misschien want dat team vermeld dat in hun log's :blush:

bewerkt door AJKwak
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het schijnt toch lastig te zijn om te begrijpen dat je log niet in tekst in de mail verschijnt, alleen een link naar je log verschijnt.

 

Ook de melding dat persoon X op tijdstip Y bij cache Z een log heeft geplaatst is informatie. Dat mag aan een cache gekoppeld worden (watchlist), maar niet aan een persoon. Dat is een vorm van stalken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het is nooit mijn bedoeling geweest om tegen Global of Meta te ageren of de boel op te stoken.

Gaat helemaal vanzelf. het maakt mij geen fluit uit. Info die ik vrijgeef op groundspeak en gevolgd kan worden...lekker belangrijk! Ik begrijp echt niet waar men zich druk om maakt. Bovendien log ik toch pas als ik weer thuis ben, meestal met foto's erbij. Als je niet gevolgd wil worden log dan niet in het veld. Kan je thuis misschien ook wat leukere logjes bedenken dan "gelogd van mijn blackberry".

Weten de boeven trouwens ook niet dat je niet thuis bent :ph34r:

bewerkt door Team Professor X
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als je niet wilt dat iemand anders weet wat je uitspookt moet je niet loggen op internet, zo simpel is het. Op het moment dat je iets op het world wide web zet, is het voor iedereen die de informatie kan lezen openbaar. Dus waarom zo moeilijk als het makkelijk in een e-mail gezet wordt?

hebben jullie dan ook bezwaar tegen de e-mails die cacheleggers krijgen zodra jij gelogd hebt? Want dat is het zelfde, ook de volgers van die cache krijgen een melding.

Als je denkt dat je anoniem kan blijven, sorry dan weer terug naar het stenen tijdperk.

 

Ik denk dat geocaching.com er ook niets aan kan en wil doen omdat ze zelf deze informatie ook al geven, dmv hide and seek, e-mails aan loggers/volgers en de friends list.

 

Ik zeg maar zo, zolang je niets te verbergen hebt mogen ze van mij weten waar ik uithang.

 

Ik lees regelmatig, ik wil dat iemand toestemming vraagt om mij te volgen, maar dat heb je toch al gedaan toen je lid werd van geocaching.com, want iedereen kan je via die site volgen en of het nou makkelijk gaat met een e-mail of met een bladwijzer of favoriet direct naar het profiel van de cacher, het is allebei even snel, zie hier http://www.geocaching.com/seek/nearest.aspx?ul=Mon-Roe . zet deze link in je favorieten en je kan dmv 1 klik mij volgen. Wat een extra handelingen moeten daarvoor gedaan worden zeg, helemaal niets.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1) Een cacher logt een cache op internet

2) Een ander willekeurig persoon kan deze log lezen zonder in te loggen

3) Deze log is dus openbaar

4) Via PQ's kan iedereen logs van een andere cacher binnen halen

5) de buren heeft toevallig meer rechten dan een gewone premium cacher

6) Er zijn al 2 tools van dit gemaakt (metacaching en app). Hier is geen gezeur over geweest, waarom hier dan wel over? Misschien omdat het met de buren te maken heeft??

7) Logs worden niet in een mail gezet. Er staat alleen een link.

8) Wel grappig dat moderators hier oproepen om de buren aan te geven bij groundspeak.....

9) Voorbeeld van een mailtje die je krijgt:

Nieuwe log door: Team [letter begint met een G]

Waypoint: GC1VHVT

Datum in log: 2010-10-22

link naar log: http://www.geocaching.com/seek/log.aspx?LUID=4f42adb3-7ac5-4687-ba84-6260bd17f175

10) Is het nou echt zo dat je overal toestemming voor moet geven? Is dat nou echt het enig punt waarom dit niet mag?

11)

Ook de melding dat persoon X op tijdstip Y bij cache Z een log heeft geplaatst is informatie.

Je krijgt per dag maar 1 mail, en dat is 's nachts om half 1. Zoals je bij punt 9 kon zien zie je helemaal geen tijdstip.

bewerkt door Waldio
Link naar opmerking
Deel via andere websites

 

Ik lees regelmatig, ik wil dat iemand toestemming vraagt om mij te volgen, maar dat heb je toch al gedaan toen je lid werd van geocaching.com, want iedereen kan je via die site volgen en of het nou makkelijk gaat met een e-mail of met een bladwijzer of favoriet direct naar het profiel van de cacher, het is allebei even snel, zie hier http://www.geocaching.com/seek/nearest.aspx?ul=Mon-Roe . zet deze link in je favorieten en je kan dmv 1 klik mij volgen. Wat een extra handelingen moeten daarvoor gedaan worden zeg, helemaal niets.

 

HAHA ik zie dat je onlangs in Euro Disney bent geweest !

Was het leuk :lol1:

 

In princiepe is iedereen te volgen. bewust of onbewust.

gewoon via google, .nl en .com

 

Ook via progamma's als TrackR en Glymse of Foxhunt en geocaching live.

Maar die moet je zelf aanzetten.

De eerste gebruik ik vaak maar zet 'm altijd een paar straten verder pas aan.

 

verder kijk ik ook wel in de profielen van cachers dat is dan ook stalken.

om info van caches te ontcijferen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...