Spring naar bijdragen

Topics Sluiten


Smurfin & Grote Smurf

Aanbevolen berichten

ReizenReizen

Zou aan 2 dingen kunnen liggen:

- instellingen van de forum-software (zou een admin kunnen veranderen (kan (meestal) niet door een moderator worden verandert))

- de forum-software zelf: Ik weet dat het Vanilla pakket het default toelaat dat de OP de topic ook weer sluit, maar of het met IPB (de forum-software gebruikt voor dit forum) ook gaat?

bewerkt door Nemelis
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Laten we het maar zo houden als het is.

 

Anders krijg je allemaal van die afgekapte onderwerpen als het de plaatser even niet aanstaat ed.

Het zou wel eens een hoop leuke en/of interessante (en die zijn er al zo weinig) discussies kunnen kosten.

 

Geopatra.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zou het niet eens zo raar vinden als de topic starter zelf het draadje zou kunnen sluiten. Nu gebeurt het veelal op verzoek van de topic starter. Het zou de modjes toch weer wat werk schelen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zoals Geopatra al zegt lijkt me dat helemaal niet zo plezierig.

Dreigt een discussie in de ogen van de starter naar een door hem ongewenste kant te gaan, dan wordt iedere verdere discussie onmogelijk gemaakt als de topicstarter willekeurig kan beslissen waar hij de stekker eruit trekt.

Alhoewel ik uitga dat slechts een minderheid dat wellicht in werkelijkheid ook zo aanpakt, lijkt me dat de nodige onnodige frustraties met zich mee te brengen voor deelnemers aan die discussie.

Zoals het nu geregeld is werkt het toch prima?

Op verzoek kun je een moderator het topic laten sluiten, en als er werkelijk iets niet volgens de regels verloopt kan de mod zelf ingrijpen.

 

Greetz, Bloodwoosj.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dreigt een discussie in de ogen van de starter naar een door hem ongewenste kant te gaan, dan wordt iedere verdere discussie onmogelijk gemaakt als de topicstarter willekeurig kan beslissen waar hij de stekker eruit trekt.

Nu ga je er meteen helemaal maar van uit dat de topic starter niet van goede wil zou zijn. Hoe vaak zie je dat werkelijk? Veelal worden in draadjes vragen gesteld en wordt het gesloten als de vragen beantwoord zijn. Simpel toch?

Sluiten om andere redenen gebeurt veelal als het topic off-topic gaat.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dreigt een discussie in de ogen van de starter naar een door hem ongewenste kant te gaan, dan wordt iedere verdere discussie onmogelijk gemaakt als de topicstarter willekeurig kan beslissen waar hij de stekker eruit trekt.

Nu ga je er meteen helemaal maar van uit dat de topic starter niet van goede wil zou zijn. Hoe vaak zie je dat werkelijk? Veelal worden in draadjes vragen gesteld en wordt het gesloten als de vragen beantwoord zijn. Simpel toch?

Sluiten om andere redenen gebeurt veelal als het topic off-topic gaat.

Ik ga helemaal niet ervan uit dat een topicstarter niet van goede wil is.

Ik zeg zelfs dat discussie onmogelijk wordt gemaakt "als" de topicstarter de stekker er uithaalt.

Daarnaast herhaal ik het nogmaals in de daaropvolgende zin: "alhoewel ik uitga dat slechts een minderheid dat wellicht in de praktijk ook zo aanpakt."

 

Vandaar dus ook mijn vraag wat er mis is met de huidige manier.

Topicstarter kan op verzoek, bv als zijn vraag beantwoord is, het topic laten sluiten.

Niks mis mee lijkt me.

Greetz, Bloodwoosj.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik wil me graag aansluiten bij de opmerking van Kalkendotters. Wat is het voordeel van het sluiten van een topic (met uitzondering van topics die ontaard zijn in een welles/ nietes spel) ? Gewoon open laten staan. Ze verdwijnen vanzelf van de eerste pagina's. En is er over een jaar toch nog iets interessants over te melden, dan is het topic gewoon nog beschikbaar.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Waarom zou je eigenlijk een topic moeten/willen afsluiten ?

Als het topic openblijft kost het niet meer geheugen, is niet lastiger op te zoeken, ...

En dit voorkomt alleen maar dat men steeds weer onnodig nieuwe draadjes over een zelfde onderwerp gaat aanmaken, waardoor zoeken nog lastiger wordt dan het nu blijkbaar al is...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Iemand die thuis is in statistiekjes in de zaal aanwezig? :thumbup:

 

Hoeveel dubbele topics zijn er doordat een topic ooit gesloten is, en hoeveel dubbele zijn er omdat de zoekfunctie niet wordt gebruikt?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben van mening dat topics wel gesloten moeten worden. Enerzijds als de vraag beantwoord is, anderzijds als er langer dan een bepaalde tijd (half jaar?) niet gereageerd is.

 

Als er in een oud-topic weer gereageerd wordt, zul je toch de hele draad weer door moeten lezen. Vaak worden dan ook weer oude koeien mee uit de sloot gehaald ed.

 

Met een nieuw topic wordt er weer fris tegen aangekeken en door voortschrijdend inzicht wordt de mening wellicht anders, net als door nieuwe/andere mensen op het forum.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...