Spring naar bijdragen

Topics Sluiten


Smurfin & Grote Smurf

Aanbevolen berichten

Vaak zie je op de grote fora (tweakers, bokt, dpz, etc) dat topics niet gesloten worden (tenzij er excessen zijn). Op kleine hobby forumpjes zie je inderdaad wel vaak dat de TS een vraag stelt, 1 antwoord krijgt en het topic daarna gesloten wordt. Ik ervaar dat als zeer hinderlijk. Zowiezo zijn er heel vaak meerdere antwoorden mogelijk op een vraag. En dat blokkeer je door topics te sluiten. Verder vind ik het dus zeer kneuterig staan, zo'n forum met allemaal vraagjes met maximaal 10 reply's en dan allemaal slotjes.

 

Als zeer ervaren forum lezer ervaar ik een slotje als een kenmerk dat men te ver is gegaan in een topic. Dat er dus een straf is uitgedeeld.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Het ligt aan de forumsoftware.

 

Persoonlijk ben ik er niet zo'n voorstander van om de topicstarter het onderwerp te laten sluiten, want zoals het terecht hier wordt gesuggereerd dat als het antwoord de topicstarter niet bevalt hij/zij de topic kan dichtgooien.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vaak zie je op de grote fora (tweakers, bokt, dpz, etc) dat topics niet gesloten worden (tenzij er excessen zijn). Op kleine hobby forumpjes zie je inderdaad wel vaak dat de TS een vraag stelt, 1 antwoord krijgt en het topic daarna gesloten wordt. Ik ervaar dat als zeer hinderlijk. Zowiezo zijn er heel vaak meerdere antwoorden mogelijk op een vraag. En dat blokkeer je door topics te sluiten. Verder vind ik het dus zeer kneuterig staan, zo'n forum met allemaal vraagjes met maximaal 10 reply's en dan allemaal slotjes.

 

Als zeer ervaren forum lezer ervaar ik een slotje als een kenmerk dat men te ver is gegaan in een topic. Dat er dus een straf is uitgedeeld.

+1 (volledig mee eens dus)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Iemand die thuis is in statistiekjes in de zaal aanwezig? :D

 

Hoeveel dubbele topics zijn er doordat een topic ooit gesloten is, en hoeveel dubbele zijn er omdat de zoekfunctie niet wordt gebruikt?

Voordie laatste groep is trouwens een goede remedy (vind ik dan) (als het andere topic niet dicht is). Plaats behalve de opmerking dat de zoekfunctie hulp had geboden ook een link naar de oorspronkelijke topic. En vraag de modjes vervolgens om dit topic te sluiten om te voorkomen dat je 2 discussies krijgt.

 

/* edit */ Hierbij is het sluiten dus niet een straf, maar doe je het om de discussie-stroom te kanaliseren in 1 topic.

bewerkt door Nemelis
Link naar opmerking
Deel via andere websites

+1

 

Ik zit al een tijdje op deze discussie te wachten. Ik zit ook op een ander forum van een autoclub, en daar worden nooit topics gesloten, dat werkt perfect. Je kan altijd nalezen waarom iets wel of niet zo is in de historie van de discussie. Dit voorkomt dat discussies vaak 2x worden gevoerd, zoals op dit forum. De argumenten die Team Gelean geeft ben ik het niet mee eens. Ook in een open topic is er ruimte voor nieuwe inzichten. Het is wel zo goed om bij nieuwe inzichten ook de oude overwegingen mee te nemen. Als er een nieuw topic over hetzeldfe onderwerp wordt geopend, worden de historische inzichten vaak niet opnieuw gepost, omdat mensen niet nogmaals de moeite nemen om hun mening te posten. Dan krijg je dus een gekleurd beeld, alleen van mensen met nieuwe inzichten.

 

Bij dat autoforum zitten de mods er wel stevig op om topics over dezelfde onderwerpen aan elkaar te knopen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

zelf vind ik het heel irritant als een draadje al zo oud is dat het tig-pagina's inneemt waarbij je om 'bij te lezen' toch maar een berichtje of 10 - 20 terugleest. De oude shit heeft dan weinig waarde meer...

 

enige uitzondering is de zoekfunctie .. daarmee steek je middenin zo'n bericht en dat kan wel eens van jaren terug zijn wat helemaal niet meer terzake doet. Eer je daarachter bent, ben je weer een aantal minuten verder

 

Kortom: sluiten en opruimen na een 'bepaalde' tijd zodat de mensheid kan blijven discussieren :thumbup:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 year later...

Aan alle forumleden!!

 

Je opent een topic omdat je iets niet snap. Dat is logisch. Dan krijg je keurig antwoord en wat dan? Ja wat dan?

[/inleiding]

 

Dan zegt bijna iedereen:

Sluit dit topic vraag is opgelost.

 

Maar waarom? Dan krijg je een paar maanden later weer een topic over dezelfde vraag.

 

Hierbij dus een oproep aan iedereen: Zeg niet te snel dat je topic mag sluiten.

Vaak is dit helemaal niet nodig topic's sluit je als het echt nodig is, als het uit de hand loopt. Niet als het topic klaar is.

 

En ja, ik heb dit ook persoonlijk via PB gezegd tegen de moderators. Het leek me alleen handig om dit ook te zeggen tegen de forumleden, want daar gaat het eigenlijk om.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Daarbij is ook nog de vraag of we het zien in een topic als de vraag over sluiten gesteld wordt. Het is niet zo dat we de hele dag alle postjes maar bekijken... Dus een dergelijke vraag kan best over het hoofd gezien worden.

 

Dus is het beter om de report knop te gebruiken voor dit soort doeleinden. En dan kunnen we via PB wel overleggen of een draadje wel of niet gesloten dient te worden...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Om de paginagrootte binnen de perken te houden, mogen banners niet onder elkaar staan, maar moeten deze naast elkaar op één regel.

Kijk eens hoeveel ruimte jou post kost. Dat komt door al die informatie aan de linkerkant. Mijn 2 banners zijn bij elkaar nog kleiner dan jouw post.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...