Spring naar bijdragen

Topics Sluiten


Smurfin & Grote Smurf

Aanbevolen berichten

ReizenReizen

@Waldio; dat "vele mensen" topics met discussies open wil houden, daar kan ik mij iets bij voorstellen.

Hier ging het echter om een vraag, waarop het antwoord werd gegeven en de topicstarter zelf om sluiting vroeg.

 

Daarbij, deze vraag is al talloze malen gesteld.

Nu ligt dat voor de hand, want het lijkt vooral een vraag voor startende forumgebruikers, maar ik geef je op een briefje dat er ook nog tientallen topics openstaan met deze vraag en meerdere prima antwoorden daarop.

Dat er met deze vraag blijkbaar niet wordt aangesloten bij eerdere topics blijkt daardoor ook. Misschien zijn die andere topics, voor de vraagstellers, niet zo goed te vinden.

Nog een reden voor de moderator om bij het verzoek om te sluiten naar te kijken en zo zullen er meer zaken in die afweging mee spelen.

 

Ik zou zeggen: Laat de moderator hier gewoon zijn werk doen en concentreer je eens op inhoudelijke argumenten om te nuanceren wat je precies anders wilt en hoeveel bijvoorbeeld "vele mensen"zijn.

Wellicht komt je verzoek dan iets beter over en kan er over worden nagedacht.

Aan ongenuanceerd geroep heeft niemand iets.

Dat wekt alleen bij iedereen wrevel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Aangezien ik blijkbaar "geen argumenten" geef hier even wat mooie quotes (helaas alles bij elkaar anders kan het niet):

name='kalkendotters' post='193280'

Waarom zou je eigenlijk een topic moeten/willen afsluiten ?

Als het topic openblijft kost het niet meer geheugen, is niet lastiger op te zoeken, ...

 

name='geo_taz' post='193296'

Ik wil me graag aansluiten bij de opmerking van Kalkendotters. Wat is het voordeel van het sluiten van een topic (met uitzondering van topics die ontaard zijn in een welles/ nietes spel) ? Gewoon open laten staan. Ze verdwijnen vanzelf van de eerste pagina's. En is er over een jaar toch nog iets interessants over te melden, dan is het topic gewoon nog beschikbaar.

 

name='Mars Express' post='193297'

+1

 

name='team Hebbes' post='193302'

En dit voorkomt alleen maar dat men steeds weer onnodig nieuwe draadjes over een zelfde onderwerp gaat aanmaken, waardoor zoeken nog lastiger wordt dan het nu blijkbaar al is...

 

name='maca_en_niels' post='193318'

Vaak zie je op de grote fora (tweakers, bokt, dpz, etc) dat topics niet gesloten worden (tenzij er excessen zijn). Op kleine hobby forumpjes zie je inderdaad wel vaak dat de TS een vraag stelt, 1 antwoord krijgt en het topic daarna gesloten wordt. Ik ervaar dat als zeer hinderlijk. Zowiezo zijn er heel vaak meerdere antwoorden mogelijk op een vraag. En dat blokkeer je door topics te sluiten. Verder vind ik het dus zeer kneuterig staan, zo'n forum met allemaal vraagjes met maximaal 10 reply's en dan allemaal slotjes.

 

Als zeer ervaren forum lezer ervaar ik een slotje als een kenmerk dat men te ver is gegaan in een topic. Dat er dus een straf is uitgedeeld.

 

name='Mars Express' post='193370'

+1 (volledig mee eens dus)

 

name='hneel' post='265309'

Waarom zou een topic uberhaupt gesloten moeten worden als daar geen reden voor is?

Op de meeste web-fora werkt het aldus: alles blijft altijd open tenzij er dringende redenen zijn om een topic te sluiten.

 

name='Ervani' post='265323'

Agh het is even lekker interessant doen om te roepen topic sluiten/op slot...

Ik vind het ook zo'n irritante vraag.

 

En misschien heeft iemand ook eens tijd om op mijn 2 vragen te reageren?

Kun je mij dan vertellen wat dan wel het voordeel is? Waarom zouden jullie er extra tijd in willen steken en deze topics te sluiten?
Alsof je in een auto de hamer gebruikt om uit te stappen. Zoiets doe je niet, zo'n hamer gebruik je als je in het water ligt.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Waldio heeft op zich een punt. Nog maar een paar maanden geleden was de redenering: als het niet per se nodig is om een topic te sluiten (vanwege uit de hand lopen of omdat een aangeboden voorwerp verkocht is), dan doen we dat ook niet, zelfs niet als er om gevraagd wordt. En nu wordt er toch weer een topic gesloten dat op zich niet per se gesloten zou hoeven worden. Het is blijkbaar dus niet zo eenduidig als eerder gezegd werd, of de richtlijnen zijn in de tussentijd weer aangepast?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

of de richtlijnen zijn in de tussentijd weer aangepast?

 

Juist, een richtlijn en daaraan proberen de moderators zich te houden. Ik zie het probleem niet zo. Als je nog met een vraag zit kan je:

1 vragen of topic weer geopend kan worden

2 een nieuw topic openen wat eventueel later samengevoegd kan worden

 

intussen zitten we hier te mieren**ken over de uitleg van richtlijnen etc terwijl we beter oliebollen kunnen gaan eten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Achja,

 

Iedereen doet zijn best om het forum zo goed mogelijk te maken. Als dat niet lukt, is het jammer. Als je kritiek krijg van andere, is dat jammer. Laten we met zijn alle nu dit topic met rust laten en elkaar een goede jaarwisseling wensen!

 

@delta, wie zegt dat ik geen oliebollen aan het eten ben?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4 months later...

Nu we het er toch over hebben, hoewel dit eigenlijk niet echt hier hoort, maar ik kan bij die andere niet reageren.

 

(Enter werkt niet, geeft een foutmelding.)

 

Bij mij werkt enter wel gewoon als ik iets in het zoek venster heb getypt. (Windows xp, Google chrome).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 7 months later...

Maar hoe laat je een topic sluiten?

Want ik heb Longboy net even gevraagd, die had een keer in een topic (klik hier) gezet:

 

Topic kan worden gesloten.

Ik kom op andere topics vast nog wel met andere vragen.

 

Maar dat topic is nog steeds niet gesloten.

Weet iemand nu hoe je een topic (laat) sluit(en)

 

Alvast bedankt voor de antwoorden.

Jan Plezier

bewerkt door Jan Plezier
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...