Spring naar bijdragen

Geocaching.com Gepland Onderhoud


Gast

Aanbevolen berichten

als je iets meer weet van databases , caching (computers) IP verkeer en de manier waarop mensen (wij als eindgebruiker) IT willen gebruiken dan is dit een hele logische stap die gc.com neemt. met een miljoen + caches in de database en steeds meer mensen die de hobby beoefenen wereldwijd wordt de druk op de servers steeds groter. Bedenk eens wat er gebeurd als 1000 mensen op het zelfde moment op "Show all logs" drukken.... Zie het als een trechter iedereen wil door die kleine opening..... Door deze toepassing is er in principe voor iedereen genoeg ruimte om de informatie online op te halen. Wil je meer of bv offline zoeken gebruik dan GSAK in combinatie met de nieuwe API's..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Volgens mij wordt de druk op de servers steeds groter, NIET door de "Show All Logs", maar wel door de nutteloze features (en waar niemand zat op te wachten) die GS toevoegt, zoals Challenges en het tonen van avatars op de cachepagina's.

Trouwens de "Show All Logs" was er al vanaf dag 1 en er zijn daar nooit problemen mee geweest.

Dat het aantal caches en cachers zou toenemen hadden ze kunnen weten en met wat monitoring van hun infrastructuur en goede capacity planning hadden ze de performantie op hun servers onder controle kunnen houden, met als resultaat tevreden klanten.

 

Ik ben ook eens benieuwd welke issues er weer gaan zijn na de upgrade van nu 6 oktober, want uit hun fouten leren ze ook niks...

 

p.s.: ik weet heel veel van databases, servers, netwerkverkeer, eindgebruikers. Beroepshalve moet ik ervoor zorgen dat een serverpark van meer dan 3.000 servers blijft draaïen voor 100.000 eindgebruikers.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat het aantal caches en cachers zou toenemen hadden ze kunnen weten en met wat monitoring van hun infrastructuur en goede capacity planning hadden ze de performantie op hun servers onder controle kunnen houden, met als resultaat tevreden klanten.

 

Ik ben ook eens benieuwd welke issues er weer gaan zijn na de upgrade van nu 6 oktober, want uit hun fouten leren ze ook niks...

 

p.s.: ik weet heel veel van databases, servers, netwerkverkeer, eindgebruikers. Beroepshalve moet ik ervoor zorgen dat een serverpark van meer dan 3.000 servers blijft draaïen voor 100.000 eindgebruikers.

 

Als je werkt in een grote IT afdeling met een budget om dingen te doen dan is dat een stuk makkelijker. Er zijn nog steeds een groot aantal mensen die geen donatie overmaken aan groundspeak en dan wel verwachten alles toppie voor elkaar te hebben. Geen medelijden met groundspeak er komt denk wel genoeg geld binnen. Maar net als in de echte wereld heb je te maken met klanten die betalen voor een dienst die afgenomen word. Denk bv aan de PQ's betaal je geen donatie dan heb je minder functionaliteit.. Betaal je wel dan heb je meer.

oja, wat voor de 1 niet leuk is , kan voor de ander wel super zijn . Dus oordelen dat iets nutteloos is, lijkt mij kort door de bocht. Sinds het feedback systeem is toegevoegd zijn er veel veranderingen geweest, in het kader van meeste stemmen gelden zien we dingen komen waarvan West Europeanen denken mwahhh, en Amerikanen vinden het top en natuurlijk omgedraaid.

 

oja en ik denk dat groundspeak echt wel kijkt naar hun capaciteit... uit ervaring weet ik dat ze daar bovenop ziiten

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik snap het hele gedoe niet. Ik vind het voor mij prima werken, je ziet vrij snel de eerste logjes en als je er meer wilt dan scrol je naar beneden en dan zie je ze echt wel verschijnen en laten we maar eens ophouden met dat stressen. Heb gewoon maar eens wat geduld.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik snap het hele gedoe niet. Ik vind het voor mij prima werken, je ziet vrij snel de eerste logjes en als je er meer wilt dan scrol je naar beneden en dan zie je ze echt wel verschijnen en laten we maar eens ophouden met dat stressen. Heb gewoon maar eens wat geduld.

Wat voor de ene prima werk, is voor de andere niet meer beschikbaar.

Door het weghalen van "Show All Logs" kan je niet meer snel zoeken (CTRL+F) of naar de eerste log springen bij caches met veel logs...

 

Probeer eens van volgende cache GC2GPHN ALLE logs te tonen en een CTRL + F uit te voeren.

Daar ben je een uurtje mee bezig en ik vrees dat je morgen naar de kine moet... :crybaby:

 

Met "Show all logs" was dit op een wip en een flip gebeurd.:yes:

bewerkt door DanPan
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Geocaching.com site update October 6th 2011

link

 

Release Notes:

 

• Uploading an invalid .KML file to user routes no longer throws an exception

• Added missing navigation to the /login/default.aspx page

• If a user is on a mobile device viewing a cache page the logs now display a button to load more

• Fixed display error in "Finds per Month" statistics so the x-axis lines up properly

Now properly resizing avatars for display on cache pages; quality and page load performance increased

• Fixed link in the main gallery (/seek/gallery.aspx) to correctly point to the "recent log images"

• Added Italian translation to the Intro to Geocaching brochure list

• Added gccake.cz to Geocoin Manufacturers/Resellers list

• Updated Geocaching brochures in several languages on geocaching.com/tools/

• Fixed inability to remove a friend in the friends tools

• Changed Challenges terminology "Flag" to "Needs Archived" for more clarity among non-English speakers

• Added "South Sudan" to the country dropdowns

• Archived Challenges may now be viewed and completed, but not accepted. Comments are also available

Added coord.info links to Trackable pages

Added a new setting to account settings that turns off avatar display on cache pages

• Added new Czech translation of Intro to Geocaching presentation at geocaching.com/tools/intro.aspx

• New GC Live partner Certitude has launched!

• Added more information to GC Live authorization email including name, producer, description and URL

• Created DiveCaching page with information and links, added DiveCaching to the list of partners on Groundspeak.com

• Added a larger and more useful map to Challenges

• Updated ratings display for Challenges

• Localized Basic and Premium registration pages so they can be translated in other languages

Added ability to quickly log Trackables with coord.info/t/CODE URL

• Localized cache placement guidelines, translations will follow

 

 

KD0cp.png Geocaching Live API Beta

 

The beta launch of the Geocaching Live API continues! This time we're pleased to announce a web interface for puzzle cache owners.

 

 

6wPEg.png Certitude

 

Certitude is a web interface used to validate solutions for geocaching puzzles. Features include the ability to see the list of solvers of a puzzle, be notified of solved puzzles by RSS feed, create solutions as coordinates or keywords with a private hint only solvers will see, update the cache page note with the final coordinates and hint, and download solutions in several file formats.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik krijg wat van dat onderhoud van GC.com de laatste tijd. De site is weer offline. Al die aanpassingen/ nieuwe toevoegingen hoeven eigenlijk helemaal niet voor mij! :no:

gelukkig hebben ze geen grote veranderingen gedaan en draait alles nog of features weggenomen, iedereen gelukkig !
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 5 weeks later...

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...