Spring naar bijdragen

Geocaching.com Gepland Onderhoud


Gast

Aanbevolen berichten

ReizenReizen

Bij mij ook, op zich zijn de nieuwe kaarten prima, het is alleen wel jammer dat satalite view het nu dus niet meer doet.

 

En het aanklikken van een cache via de kaart op een ipad doet het niet ( en ik vermoed dus ook een iphone)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Voor de geïnteresseerden is er een aparte topic opgestart op het GS forum:

 

Google maps, workaround Google on GS, how to...

 

Blijkbaar hebben ze hun policy mbt het vermelden/linken naar Greasemonkey scriptjes aangepast. Destijds heb ik één week BAN gekregen wegens een link naar een GM scriptje...

 

Volgens Moun10Bike lag dat iets genuanceerder: http://forums.groundspeak.com/GC/index.php?showtopic=290410&view=findpost&p=4974848

Link naar opmerking
Deel via andere websites

 

 

Het script is wel te vinden, maar hoe activeer ik dit? Ik (en waarschijnlijk meerderen) heb, tot nu toe, nog nooit de behoefte gehad om een script in Chrome te activeren

 

rechtsboven op de webpage staat een button met install.... Grote groene knop

 

of dit

 

Installing Greasemonkey Scripts

Installation how-to

 

Warning: Only install Userscripts that you trust.

 

 

Userscripts and Firefox

Greasemonkey is an extension for Mozilla Firefox, an open source Web Browser. Most userscripts are written for Firefox & Greasemonkey (although some work in Opera, Safari and even Internet Explorer).

 

For this guide I will assume you are using Firefox, if not you should install Firefox first.

 

 

Userscripts run via Greasemonkey

Now that you have Firefox, you need to install Greasemonkey. After installation (which requires restarting your browser), you are now ready to install userscripts.

 

Now clicking on a .user.js link triggers Greasemonkey to pop up the script installation panel. Greasemonkey shows you a list of what sites the script will run on and ask if you want to install the script.

 

Now loading a web page results in additional code (the userscript) being run.

 

 

Other Browsers

User scripts can be used in browsers other than Firefox, but the scripting APIs and browser JavaScript support vary.

 

  • Opera userscripts: Opera has it's own UserScript API with different functionality than Greasemonkey's. However, it does recognise Greasemonkey scripts. and many scripts on this site do work in Opera. See here for a guide to installing scripts in Opera and here for details on which Greasemonkey scripts are likely to work.

Be Careful

Anyone can upload scripts to this site. Community features such as reviews and forums are provided to help protect the site and public. Exercise judgement when installing source code. If you don't know how to read it, check who has reviewed, favorited and discussed it. Decide if you find them trustworthy by reading their other reviews. The admins cannot guarantee that "evil" scripts will not be listed on the site.

 

bewerkt door Track_leader
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb een probleem bij het installeren van deze scripts (Google Maps voor GC en Scale in Google Maps).

 

Greasemonkey heb ik aan de praat. Ik zie het via Extra - Greasemonkey en een knop naast de home-knop.

 

Als ik op een userscript-link druk krijg ik echter gewoon de code in mijn browser, Firefox 10.0.2, te zien;

geen install zoals in de toelichting.

Enig idee wat te doen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb een probleem bij het installeren van deze scripts (Google Maps voor GC en Scale in Google Maps).

 

Greasemonkey heb ik aan de praat. Ik zie het via Extra - Greasemonkey en een knop naast de home-knop.

 

Als ik op een userscript-link druk krijg ik echter gewoon de code in mijn browser, Firefox 10.0.2, te zien;

geen install zoals in de toelichting.

Enig idee wat te doen?

greasemonkey inschakelen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...