Spring naar bijdragen

Geocaching.com Gepland Onderhoud


Gast

Aanbevolen berichten

ReizenReizen

Mijn vraag staat nog steeds: hebben er meer mensen last van dat als je via de maps een cache aanklikt, dan gebeurt er niets?

 

Het gaat om een Ipad

bewerkt door Heracross
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mijn vraag staat nog steeds: hebben er meer mensen last van dat als je via de maps een cache aanklikt, dan gebeurt er niets?

 

Het gaat om een Ipad

 

Ik heb hetzelde probleem. Ik zit nu in de algarve en ben aangewezen op de ipad.

Best lastig zo. En het is toch al afzien hier met iedere dag die felle zon :lol1:

bewerkt door spoekie
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Voor wie FF en Grease Monkey add-on gebruikt... :thumbup:

 

If you want to return the Google map and Google satelite view into your geocaching map, install Mozilla Firefox and Grease Monkey add-on.

Then download this script and install it. This script adds these two map views into new map (see the map options in upper right corner).

Credit goes to Pesulap from Czech Republic.

 

https://rapidshare.com/files/2126139919/116103.user.js

image.png

bewerkt door DanPan
  • Top! 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ter info:

 

We just updated the MapQuest OSM layer to use the JPG images instead of PNG so the tiles should load faster now.

 

Avg PNG image was 105k vs ~25k for the JPG images.

 

Do a hard refresh of your browser to get the new tiles to load.

 

-Raine

 

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Voor wie FF en Grease Monkey add-on gebruikt... :thumbup:

 

If you want to return the Google map and Google satelite view into your geocaching map, install Mozilla Firefox and Grease Monkey add-on.

Then download this script and install it. This script adds these two map views into new map (see the map options in upper right corner).

Credit goes to Pesulap from Czech Republic.

 

https://rapidshare.com/files/2126139919/116103.user.js

image.png

Is het niet zo dat Groundspeak Google maps niet meer gebruikt omdat ze anders moeten betalen voor de kaarten?

Stel we gaan dit nu allemaal doen, wat dan?

Gaan we hiermee Groundspeak op kosten jagen? Prijs van PM omhoog naar...$50 misschien?

 

Onverantwoord vind ik dit! (Tenzij iemand van Groundspeak dit zelf heeft voorgesteld natuurlijk)

DanPan, bouw je eigen kaart op jouw site, zoals wij dat gedaan hebben op die van ons. Dat is een faire methode.

 

- Robert

bewerkt door De broekies
  • Top! 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Is het niet zo dat Groundspeak Google maps niet meer gebruikt omdat ze anders moeten betalen voor de kaarten?

Stel we gaan dit nu allemaal doen, wat dan?

Gaan we hiermee Groundspeak op kosten jagen? Prijs van PM omhoog naar...$50 misschien?

 

Onverantwoord vind ik dit! (Tenzij iemand van Groundspeak dit zelf heeft voorgesteld natuurlijk)

DanPan, bouw je eigen kaart op jouw site, zoals wij dat gedaan hebben op die van ons. Dat is een faire methode.

 

- Robert

 

Het gaat idd om het betalen aan google, lees dit artikel maar eens http://www.theregist...no_longer_free/ als je kijkt naar het dataverkeer van gc.com en de betalingen die daar voor gedaan moeten worden dan is de opmerking van Robert heel terecht.

Ik snap echt de commotie niet over het verdwijnen van google maps. de OSM's zijn completer en vaak veel beter dan google maps. Bovendien blijft het dan allemaal betaalbaar

 

The visitor allowance is lower for those with styled maps (visually customised ones), who will have to pay $4 per 1,000 map loads after the first 2,500 – this goes up to $8 per 1,000 loads after 25,000 loads.A "map load" counts as a user opening a page with the app on it. The degree to which a user interacts with a map once it has been loaded has no impact on the usage limits.

 

 

Developers who use the Maps API have three options: either bring their usage numbers down below the threshold, pay the overuse fees or cough up $10,000+ for a Google Maps API Premier licence

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op het forum van gc.com zag ik een rekensommetje met als uitkomst dat gebruik van Googlemaps een paar miljoen dollar per jaar zou kosten. Hmm..dat kan Groundspeak vast beter gebruiken!

Wat ik wel handig (maar niet noodzakelijk) zou vinden is imagery ipv kaarten. Dit schijnt nu alleen in de USA beschikbaar te zijn.

 

Verder zat ik eens te denken over OSM: daar kan iedereen data aan toevoegen. Gaan we over een tijdje de routes van multicaches herkennen in OSM? :bag:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

... de OSM's zijn completer en vaak veel beter dan google maps ...

Als de maps vergeleken worden misschien wel, maar de satellietbeelden van Google vind ik wel erg prettig om naar te kijken. Vooral makkelijker qua oriëntatie t.o.v. een kaart, hoewel OSM ook steeds meer detail begint te krijgen en stuk beter dan MapQuest.

Natuurlijk is het wel zo bij elke verandering dat iedereen in het begin moeilijk doet en als ze er na een tijdje aan gewend zijn dan is het voor het merendeel prima.

Mijn pocket queries gaan gelukkig al een tijdje 'vanzelf' in een .kml file en dan bekijken in Google Earth :yes:

bewerkt door Japiejoo
Link naar opmerking
Deel via andere websites

... de OSM's zijn completer en vaak veel beter dan google maps ...

Als de maps vergeleken worden misschien wel, maar de satellietbeelden van Google vind ik wel erg prettig om naar te kijken. Vooral makkelijker qua oriëntatie t.o.v. een kaart, hoewel OSM ook steeds meer detail begint te krijgen en stuk beter dan MapQuest.

 

 

maaruh de satelietbeelden van google zijn voor bv Nederland wel heel erg gedateerd. bv ons huis staat er mooi op maar de beelden zijn minimaal 6 jaar oud.....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja, dat is zeker waar. Ik heb al caches midden in een akker gevonden ... volgens Google dan :rolleyes:

Hoewel de plek die ik nu bedoelde ook op OSM nog akker is :)

bewerkt door Japiejoo
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Onverantwoord vind ik dit! (Tenzij iemand van Groundspeak dit zelf heeft voorgesteld natuurlijk)

GS heeft het niet voorgesteld, maar laat het geven van deze informatie wel toe op hun forum.

Wat is dan het probleem?

 

I've restored the posts containing links to Greasemonkey scripts and will let the moderating team know that these posts are fine.

link

 

Ondertussen is het GM scriptje verbeterd en aangepast.

there's new version of Grease Monkey script that contains also Google terrain map, Google hybrid map and standart Google map is set as default, so you don't have to change it in upper right corner. It also contains czech "Amapy.cz" but I guess you don't care... ;) You can also disable/enable map in selection window.

 

http://userscripts.org/scripts/show/125938

 

aaa.png

bewerkt door DanPan
  • Top! 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Is het niet zo dat Groundspeak Google maps niet meer gebruikt omdat ze anders moeten betalen voor de kaarten?

Stel we gaan dit nu allemaal doen, wat dan?

Gaan we hiermee Groundspeak op kosten jagen? Prijs van PM omhoog naar...$50 misschien?

Als je het script bekijkt zal je merken dat het script de Google API bypasst.

Er is dus GEEN enkele impact voor Groundspeak. Je loopt enkel het risico geblocked te worden tot Google Maps indien je het script veelvuldig gebruikt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Rechts boven de kaart veranderd in: open street map.

Nu werkt het een stuk sneller :dribble:

 

Had ik ook al gemerkt.

 

Zou dat niet als vaste instelbare map te doen zijn?

Je opent de maps en krijgt dan onmiddelijk open street maps?

 

dagger

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...