Spring naar bijdragen

Geocaching.com Gepland Onderhoud


Gast

Aanbevolen berichten

Doordat ze nu gebruik maken van JSON response, wordt er bijkomende informatie opgestuurd.

 

Je kan nu op eenvoudige wijze het email adres van een cacher opvragen, ook als de cacher in zijn profiel de optie "Show my email address to other users" NIET heeft geselecteerd!

 

Hopelijk wordt het lek snel gedicht...

Het lek werd ondertussen gedicht.

 

Klopt het dat de logjes traag of helemaal niet worden geladen.?

Er was een probleem met de configuratie van één van hun webservers. Dit probleem zou nu moeten opgelost zijn.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Ik vind dit niet prettig en ik zie ook niet "direct" alle logs.

 

Hoe kan je nu op een snelle manier naar de eerste log op de cachepagina gaan of een SEARCH doen op een keyword in alle logs?

 

Dit kon vroeger dmv één druk op de knop.

 

Ik gebruikte hiervoor de "Show all logs" en <End> toets en de zoekfunktie in mijn browser. Nu kan dit niet meer!

Welke browser gebruik je? Met Google Chrome heb je geen problemen. Het laden gaat snel en zoeken in alle logs doe je toch eenvoudig met Ctrl + F ?

 

En om eerlijk te zijn.... Ik vind 't een super aanpassing. Eindelijk verlost van dat 'see all logs' aanklikken en dan weer boven aan je pagina geplaatst worden. Dit scheelt me een hoop RSI ivm véél minder scrollen... :thumbup:

 

Groet, Leo

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik vind dat dynamisch laden echt super-irritant. Het verschijnsel kende ik al van o.a. facebook en hyves. Ik scroll meestal door een pagina door met de muis de scrollbar vast te houden en die dan van boven naar beneden te bewegen. Dat schijnt vandaag de dag blijkbaar niet meer de bedoeling te zijn, want zodra er weer een stukje bij geladen wordt springt het plotsklaps naar een andere plek op de pagina. :angry:

Stemmen kan hier

 

Er viel me nog iets op: als je nu de gallery in iemands profiel bekijkt zie je alleen nog maar de foto zelf en kan je niet meer terugvinden bij welke cache die hoort. Toch ook wel een beetje jammer.

Stemmen kan hier

bewerkt door DanPan
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welke browser gebruik je? Met Google Chrome heb je geen problemen. Het laden gaat snel en zoeken in alle logs doe je toch eenvoudig met Ctrl + F ?

 

En om eerlijk te zijn.... Ik vind 't een super aanpassing. Eindelijk verlost van dat 'see all logs' aanklikken en dan weer boven aan je pagina geplaatst worden. Dit scheelt me een hoop RSI ivm véél minder scrollen... :thumbup:

 

Groet, Leo

Maakt niet uit welke browser je gebruikt. Wanneer er maar enkele logs zijn kan je inderdaad snel zoeken of naar de eerste log springen.

 

Wanneer er honderden logs zijn is het onbegonnen werk.

 

Probeer eens van volgende cache GC2GPHN ALLE logs te tonen en een CTRL + F uit te voeren.

Daar ben je een uurtje mee bezig en ik vrees dat je morgen naar de kine moet... :crybaby:

 

Met "Show all logs" was dit op een wip en een flip gebeurd.:yes:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maakt niet uit welke browser je gebruikt. Wanneer er maar enkele logs zijn kan je inderdaad snel zoeken of naar de eerste log springen.

 

Wanneer er honderden logs zijn is het onbegonnen werk.

...Ik moet je eerlijk bekennen dat ik het resultaat gezien had bij een cache met een klein aantal logs. Zonet zat ik te kijken in een cache met 1123 (!) founds in Duitsland (alwaar mijn coin waarschijnlijk gejat is) en daar herkende ik je bezwaarpunt. :blush:

In dat geval is (was) de oude optie handiger...

 

Groet, Leo

bewerkt door LeoCache
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...
Ik vind dat dynamisch laden echt super-irritant. Het verschijnsel kende ik al van o.a. facebook en hyves. Ik scroll meestal door een pagina door met de muis de scrollbar vast te houden en die dan van boven naar beneden te bewegen. Dat schijnt vandaag de dag blijkbaar niet meer de bedoeling te zijn, want zodra er weer een stukje bij geladen wordt springt het plotsklaps naar een andere plek op de pagina. :angry:

Stemmen kan hier

 

Helaas zeggen ze dat dit niet terugkomt, omdat het de servers teveel belast? Waarom kon het eerst dan wel? En een nieuwe server kopen kost zeker teveel geld?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het is een bedrijf uit Seattle, so they have to pay The Bill. Windows is nu eenmaal stukken duurder en trager van linux. Toen M$ hotmail overgenomen had en ze de linux servers wilden vervangen door windows, bleek dat ze daar 20x zoveel servers voor nodig hadden. Misschien eens een item openen: Gebruik een fatsoenlijk OS ;)

 

Tc

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Helaas zeggen ze dat dit niet terugkomt, omdat het de servers teveel belast? Waarom kon het eerst dan wel? En een nieuwe server kopen kost zeker teveel geld?

Waarom het eerst wel kon?

Omdat caches er nu langer liggen dan in 2001. Dus er komen steeds meer logjes bij en als je een pagina oproept van een cache en alle logjes erbij wilt, kan het zijn dat er bv 3000 logjes erbij zitten (ja, die caches zijn er). En natuurlijk wordt dit alleen maar erger.

 

- Robert

bewerkt door De broekies
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik snap het niet.

Er komen meer caches en er komen meer cachers.

Dus komen er meer logs.

Dus worden de servers zwaarder belast.

Tot zover snap ik hem.

Maar er komen toch ook meer premium members.

Dus komt er meer geld in het laatje.

Dan kan er toch ook meer dataopslag/verkeer gekocht/verschaft worden?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dan kan er toch ook meer dataopslag/verkeer gekocht/verschaft worden?

Het is niet alleen dataopslag (dat maakt in dit geval helemaal niet uit) of verkeer, maar ook database power.

Grappig dat niemand weet hoe het serverpark eruit ziet bij Groundspeak, maar wel weten dat het alleen een kwestie is van een servertje erbij zetten.

Ik denk dat ze echt wel weten wat ze daar doen.

 

- Robert

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Qua capaciteit van het dataverkeer liggen de beperkingen toch eerder in Nederland dan bij Groundspeak. Kijk bijvoorbeeld maar hoe hard de providers in Nederland op de rem trappen bij de gebruikers omdat ze het niet aan kunnen. In de USA wordt een 4G netwerk uitgerold.

 

Kortom: mijn complimenten voor Groundspeak en het Amerikaanse netwerk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...