Spring naar bijdragen

Geocachen in de media


elsinga

Aanbevolen berichten

  • 1 month later...
ReizenReizen

Eveaninzicht, februari 2008, pagina 9

Geocaching: moderne zoektocht naar schat

"Sinds eenjaar doe ik veel aan Geocaching," vertelt Petra Romeijn, planner Verpleging & Verzorging voor Castricum, Akersloot en Limmen. "Geocaching is eigenlijk schat zoeken. Het is een buiten sport waarbij je op zoek gaat naar de cache (schat) door middel van een GPS-ontvanger."

 

Geocaching is wereldwijd bekend. Overal worden caches, kleine waterdichte dozen, verstopt. De locaties zijn te vinden op internet. Zo kun je kiezen welke cache je gaat zoeken. Petra vertelt: "Er zijn drie soorten caches. Je kunt een cache zoeken met de coördinaten van de locatie, maar het kan ook zijn dat je door middel van een puzzeltocht steeds nieuwe coördinaten krijgt totdat je bij het einddoel komt. En je hebt puzzels die je eerst moet oplossen via internet om de juiste coördinaten te krijgen. Daarna kun je te voet of met de fiets op zoek gaan."

 

Travelbugs en coins

"In de cache zitten vaak kinderspeeltjes, maar het leukste is als er travelbugs (aluminiumplaatjes) of coins in zitten. De travelbugs en coins neem je dan mee en stop je in een andere cache. Zo reizen ze de hele wereld rond. Als je iets verplaatst, registreer je dat op internet. Zo kun je zien waar het voorwerp al geweest is. Samen met mijn man en zoon heb ik zo'n 50 caches gevonden. We hebben al twaalf travelbugs verplaatst, waaronder één uit Canada, en zes coins.

 

Mijn zoon is licht autistisch waardoor hij moeilijk aan sport mee kan doen en hij veel binnen zit. Op een site las ik over geocaching en hoe leuk kinderen zoals mijn zoon het vinden. Sindsdien zijn we verslaafd. Het leuke ervan is dat je samen buiten bezig bent. Vooral de routes in de natuur vind ik mooi. Regelmatig gaan er vrienden mee en dat is erg gezellig. En kom je er niet uit, dan kan je hulp inroepen via internet. Zo is er in Brabant een route met een cache die we niet kunnen vinden. Hopelijk lukt dit in de toekomst nog."

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weeks later...

Vanochtend erg hard zitten lachen tijdens het lezen van de krant. In de rubriek vraag & aanbod stond een oproep: "Op een wandeling in de natuur vond X bij toeval onder een betonnen tegeltje een glazen potje met een papiertje met codes ........ Klinkt spannend, vindt meneer X, wie weet er meer van?

Uit de bijgeplaatste foto blijkt heel duidelijk dat het een tussenpunt is voor een geocachetocht, cache aanwijzing en 'officiele geocache, laten liggen a.u.b.'

 

Ik heb meneer X vanochtend gebeld en hem e.e.a. ander uitgelegd. Hij beloofde het potje te laten liggen en wellicht kwam ie eens een kijkje nemen op de site. .com had ie al eens gevonden, maar hij snapte het nog steeds niet helemaal.

 

Grappig he!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ook het huismagazine van Evean heeft een (klein) artikeltje over geocaching.

Eveaninzicht, februari 2008, pagina 9

 

Geocaching: moderne zoektocht naar schat

 

 

Wat leuk zeg dat ik me eigen stukje terug lees op het forum.

Kreeg het er warm van. :thumbup:

Tijdens onze koffie pauze bij Evean zat ik over onze avonturen te vertellen tijden het geocachen.

Omdat echt bijna niemand ervan gehoord had werd ik gevraagd of ze me niet mochten intervieuwen in de rubriek "onbekend talent".

Dus daar heb ik aan meegewerkt.

Heb een beknopt verhaal verteld over het cachen.

Er zijn dus blijkbaar nog meer Evean collega's die cachen want het is een personeelsblad!!

 

Groetjes Petra van team de Peetjes :ph34r:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...