Spring naar bijdragen

Geocachen in de media


elsinga

Aanbevolen berichten

ReizenReizen

Ook in het AD - Haagse editie - van afgelopen woensdag werden twee pagina's gewijd aan het geocachen. Er werd een kort verslag gedaan van het zoeken (door de verslaggeefster) naar de caches Funtoys (Kiddooz) en Wind&Co (Keske27). Veel algemene opmerkingen over het geocachen en een kort stukje over ondergetekende die op 17 mei 2008 (samen met Geo_Taz) een mini-event GSAK organiseert in Rijswijk.

 

Lieuwe

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vanochtend erg hard zitten lachen tijdens het lezen van de krant. In de rubriek vraag & aanbod stond een oproep: "Op een wandeling in de natuur vond X bij toeval onder een betonnen tegeltje een glazen potje met een papiertje met codes ........ Klinkt spannend, vindt meneer X, wie weet er meer van?

Uit de bijgeplaatste foto blijkt heel duidelijk dat het een tussenpunt is voor een geocachetocht, cache aanwijzing en 'officiele geocache, laten liggen a.u.b.'

 

Ik heb meneer X vanochtend gebeld en hem e.e.a. ander uitgelegd. Hij beloofde het potje te laten liggen en wellicht kwam ie eens een kijkje nemen op de site. .com had ie al eens gevonden, maar hij snapte het nog steeds niet helemaal.

 

Grappig he!

 

En nu deze week ook weer een reactie in de krant (naar aanleiding van de oproep). Meneer X heeft diverse telefoontjes gehad en ook de redactie van de krant is door diverse mensen benaderd om uitleg te geven aan meneer. (Overigens dezelfde krant die verslag deed van het GOTH e.o. evenement. )

Link naar opmerking
Deel via andere websites

k Krijg net t tijdschrift van "Overijssels Buiten" in handen en zie dat er melding van "Geocaching in Deventer" op de achter pagina wordt gedaan.

 

Hier het hele tijdschrift in PDF. helemaal onderaan-laatste pagina-staat een klein stukje over het geocachen in Deventer.

 

Geocaching in Deventer

 

;)

bewerkt door walking spirit
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast Team_Maju

In de wildzoekersexpres, het natuurtijdschrift voor kinderen , een heel artikel over geocaching, het schatzoeken en letterboxcaches.. leuk om te lezen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vandaag is er in de Zondagskrant van de Twentsche Courant Tubantia een twee-pagina-groot artikel verschenen over geocachen. Op zich een interessant artikel, maar wij staan er niet achter. Wat is er aan de hand? Uit onze cache 't Kateekerspieker 1 wordt uitgebreid geciteerd op zo'n manier dat wij aan het woord zijn. Alsof we geïnterviewd zijn. Dit zo'n tweeënhalf kolom lang. Dit is niet gebeurd! Wij doen dan ook nadrukkelijk afstand van het krantenartikel. Moge dit duidelijk zijn voor onze Twentse medecachers. Ook als we gevraagd zouden zijn, zouden we niet meegewerkt hebben aan het krantenartikel.

 

We zijn benieuwd hoeveel caches nu in Twente zullen verdwijnen...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vandaag is er in de Zondagskrant van de Twentsche Courant Tubantia een twee-pagina-groot artikel verschenen over geocachen. Op zich een interessant artikel, maar wij staan er niet achter. Wat is er aan de hand? Uit onze cache 't Kateekerspieker 1 wordt uitgebreid geciteerd op zo'n manier dat wij aan het woord zijn. Alsof we geïnterviewd zijn. Dit zo'n tweeënhalf kolom lang. Dit is niet gebeurd! Wij doen dan ook nadrukkelijk afstand van het krantenartikel. Moge dit duidelijk zijn voor onze Twentse medecachers. Ook als we gevraagd zouden zijn, zouden we niet meegewerkt hebben aan het krantenartikel.

 

We zijn benieuwd hoeveel caches nu in Twente zullen verdwijnen...

 

 

Ik heb het artikel ook gelezen en ik kom mij ook niet vinden in het beeld dat geschetst wordt. "we crossen met de 4-wheel drive overal doorheen" (of woorden van gelijke strekking, ik heb het artikel zo niet bij de hand). en "caches raken nooit kwijt of worden nooit gestolen" en "mensen kijken ons wel eens raar aan als we flink aan het zoeken en/of prikken zijn" Het was, wat mij betreft" niet bepaald een artikel om trots op te zijn.

 

Wat betreft "'t Kateerspieker 1" iedereen die probeert deze te rippen, wens ik dezelfde ervaring toe die ik hier ook had. :crybaby: zonder gekheid het was een top-cache!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...