Spring naar bijdragen

Wedstrijd ''beste Cachepagina Van Nederland 2000-2009'&#39


GeoVlinder

Aanbevolen berichten

wat denk je van zichtbaarheid op alle schermen...

 

Ik open op mijn laptop ook geocaching pagina's met de resolutie 1024*768. Ik vind dat dit het minimale formaat moet zijn waarop de volledige cachepagina zichtbaar moet zijn, inclusief de rechter menu's... Dat laatste mankeert er nogal eens aan. Dan zijn de cachepagina's te breed opgezet.

 

Naar beneden scrollen is volgens mij niet te voorkomen, maar opzij scrollen is wel te voorkomen. Voor mij mag dat mee als attentiepunt in de beoordeling.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Leuk!

Ik denk dat er ook gekeken moet worden naar dingen als overzichtelijkheid, duidelijkheid en taalgebruik (zowel inhoudelijk als grammaticaal).

Als een cachepagina dat mist, dan zal het mi nooit een 'fijne' pagina zijn om te bekijken en dat gaat uiteraard ten koste van het ervaren van hoe mooi een pagina is. Aan de andere kant heeft een pagina die daar er wel sterk in is al een stevige basis.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Pfff ik word een beetje geocaching-wedstrijd moe hoor... Achter de vorige wedstrijden zat nog een achterliggende gedachte. Wat is dat bij deze wedstrijd? Zijn de cachepagina's soms onder de maat?

 

Als er genoeg enthousiastelingen zijn, heeft het natuurlijk bestaansrecht. Maar ik ziet het nut er niet van in.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Pfff ik word een beetje geocaching-wedstrijd moe hoor... Achter de vorige wedstrijden zat nog een achterliggende gedachte. Wat is dat bij deze wedstrijd? Zijn de cachepagina's soms onder de maat?

 

Als er genoeg enthousiastelingen zijn, heeft het natuurlijk bestaansrecht. Maar ik ziet het nut er niet van in.

 

Als het maar een beetje zin heeft, is het voor mij al goed genoeg.

Sommige cachepagina's hebben een dramatisch slechte opmaak. Als de gemiddelde legger ook maar een fractie beter gaat nadenken over hoe hij/zij de cachebeschrijving beter maakt, naar aanleiding van deze aandacht en deze wedstrijd, is de achterliggende gedachte daar!

 

Ik ben helemaal voor.

Heb wel het idee dat de winnaar van de logwedstijd ook weer een goede kans maakt bij deze nieuwe wedstrijd... ;)

Ga zo door!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Pfff ik word een beetje geocaching-wedstrijd moe hoor... Achter de vorige wedstrijden zat nog een achterliggende gedachte. Wat is dat bij deze wedstrijd? Zijn de cachepagina's soms onder de maat?

 

Als er genoeg enthousiastelingen zijn, heeft het natuurlijk bestaansrecht. Maar ik ziet het nut er niet van in.

 

Waarom moet iets nu opeens weer altijd nut hebben? Er wordt niemand gestraft om zijn of haar slechte cachepagina, dat zou niet aardig zijn. Gewoon een beloning en wat aandacht als je tijd hebt genomen en gevonden voor je cachepagina. Net zoals de logjeswedstrijd. Daar werd ook niemand gestraft om de simpele logjes maar waren er beloningen en de eer voor een mooie log. Het kan toch ook gewoon leuk zijn om zoiets te doen? Beter dan altijd maar zeuren en zanikken op het forum.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Pfff ik word een beetje geocaching-wedstrijd moe hoor... Achter de vorige wedstrijden zat nog een achterliggende gedachte. Wat is dat bij deze wedstrijd? Zijn de cachepagina's soms onder de maat?

 

Als er genoeg enthousiastelingen zijn, heeft het natuurlijk bestaansrecht. Maar ik ziet het nut er niet van in.

 

Waarom moet iets nu opeens weer altijd nut hebben? Er wordt niemand gestraft om zijn of haar slechte cachepagina, dat zou niet aardig zijn. Gewoon een beloning en wat aandacht als je tijd hebt genomen en gevonden voor je cachepagina. Net zoals de logjeswedstrijd. Daar werd ook niemand gestraft om de simpele logjes maar waren er beloningen en de eer voor een mooie log. Het kan toch ook gewoon leuk zijn om zoiets te doen? Beter dan altijd maar zeuren en zanikken op het forum.

 

Juist, alles wat een cachepagina beter maakt is meegenomen. ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik doe het om het stukje positieve waardering te geven en niet om de wedstrijd op zich.

 

En als er mensen ook nog iets van kunnen en willen leren, kan dat alleen maar zorgen voor verbetering van kwaliteit van caches, waar de pagina in mijn ogen onderdeel van is.

 

En iets wat leuk is en ook nog de kwaliteit kan bevorderen, maar in ieder geval positieve waardering geeft aan mooie pagina's, daar kan ik niks negatiefs in zien.

 

groetjes GeoVlinder

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik doe het om het stukje positieve waardering te geven en niet om de wedstrijd op zich.

 

En als er mensen ook nog iets van kunnen en willen leren, kan dat alleen maar zorgen voor verbetering van kwaliteit van caches, waar de pagina in mijn ogen onderdeel van is.

 

En iets wat leuk is en ook nog de kwaliteit kan bevorderen, maar in ieder geval positieve waardering geeft aan mooie pagina's, daar kan ik niks negatiefs in zien.

 

groetjes GeoVlinder

Net als bij de logs wedstrijd is het toch leuk om eens creatieve uitspattingen van anderen te bewonderen.

Zonder de logwedstrijd had ik waarschijnlijk de meeste van de logs die voorbij kwamen nooit gezien, terwijl deze meestal toch zeer de moeite waard waren.

 

Ik denk dat het met een wedstrijd in cachepagina's hetzelfde zal zijn. Je wordt eens geattendeerd op leuke dingen, die je anders wellicht niet gezien had. Misschien worden er weer anderen door geïnspireerd (Onder het motto, goed gejat is beter dan slecht verzonnen ;) )

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als het maar een beetje zin heeft, is het voor mij al goed genoeg.

Sommige cachepagina's hebben een dramatisch slechte opmaak.

Als dit over de cachelokaties beweerd werd zouden alle alarmbellen gaan rinkelen. ;)

 

Volgens mij probeert men van alles te verzinnen om maar niet buiten te hoeven zijn. :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

;) nee zo is het absoluut niet.

Ik probeer niks te verzinnen, zulke dingen komen spontaan in me op. Zowel zomer als winter!

 

Maar iedereen mag vinden wat ie wil, als iemand een bijdrage voor de wedstrijd heeft, dan lees ik die graag nog.

Zo niet gaan we een plan maken.

 

Als iedereen die zich heeft opgegeven zich aub even meld op skype, kunnen we zsm online overleg plegen.

Graag zie ik ook de mensen die een prijsje doneren op skype, die kunnen dan meedenken over de definitieve regels.

 

Op het moment dat jurering gaat beginnen, zullen alleen de mensen vd jury zich daar over gaan buigen.

 

Zodra er meer bekend is, zoals datum, dan laten we het hier weten.

 

groetjes Hilde

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Even als moderator: GeoVlinder organiseert samen met een paar enthousiaste forumgebruikers een wedstrijd; Mooiste Cachepagina.

Zij heeft nu haar motivatie uiteengezet.

Verder vraagt zij om hulp bij het meedenken over criteria waarop de pagina's beoordeeld kunnen worden.

 

Als je het niet leuk, onzin en onnuttig vindt, dan hoef je dat niet perse te melden hier.

Dat misverstand wil ik even wegnemen, voordat we weer een aantal berichtjes verder zijn.

Je kunt eenvoudig een ander topic van je interesse zoeken en daar een construktieve bijdrage leveren of helemaal niets en lekker het onderwerp van je keuze doorlezen.

 

Bedankt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

;) nee zo is het absoluut niet.

Ik probeer niks te verzinnen, zulke dingen komen spontaan in me op. Zowel zomer als winter!

 

Maar iedereen mag vinden wat ie wil, als iemand een bijdrage voor de wedstrijd heeft, dan lees ik die graag nog.

Zo niet gaan we een plan maken.

 

Als iedereen die zich heeft opgegeven zich aub even meld op skype, kunnen we zsm online overleg plegen.

Graag zie ik ook de mensen die een prijsje doneren op skype, die kunnen dan meedenken over de definitieve regels.

 

Op het moment dat jurering gaat beginnen, zullen alleen de mensen vd jury zich daar over gaan buigen.

 

Zodra er meer bekend is, zoals datum, dan laten we het hier weten.

 

groetjes Hilde

Twitter, facebook en Hyves kan ik aan, maar skype heb ik niet. Ik wil er wel eens naar kijken maar ik weet niet of ik dat op korte termijn werkend heb.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

;) ik moest even 2x lezen, ik had net toch echt met je zitten skypen.

 

Als het jou is gelukt, dan zal het Nijen ook wel gaan lukken, zo moeilijk is het niet, integendeel.

 

Nijen laat je het weten als het niet lukt?

 

groetjes GeoVlinder

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben ook heel erg blij dat er zoveel mensen zo snel en positief op dit idee inspringen. ;)

Oké even samenvatten tot nu toe:

 

Organisatie:

- GeoVlinder

 

Jury:

- Nijen

- Le Comte

- Cernunnos

 

Sponsors:

- Mr.Atari (tb)

- Nijen (coin)

- Lepman (?)

- Delta123 (Tulip 2009 microcoin)

- (Le Comte misschien)

 

 

Nog te bepalen:

- einddatum

- bannertje

- evt. regels

 

Vraag aan iedereen:

- Waar kan de jury op jureren, wat maakt volgens jullie een cache-pagina een mooie cache-pagina?

En dan niet alleen uiterlijk, maar ook inhoudelijk.

 

groetjes GeoVlinder

 

Heel leuk idee. Ik beschouw het opbouwen van een cache pagina en het gebruik van additional waypoints ook als onderdeel van het spelletje (en wellicht jurering?). Ook al zegt "men" het niet te lezen en alleen voor de hunt te gaan. Cachepagina's horen en u eenmaal bij, net zoals het leuk aankleden van je profielpagina. Daar besteden veel mensen ook maar erg weinig aandacht aan. Ik neem aan dat het gaat om cache pagina's opgemaakt VOOR 12 oktober 2009? Dit om te voorkomen dat er nu gelijk pagina's gepimpt gaan worden. Alleen...hoe hou je dat in de gaten?

 

Een, wellicht niet zo'n verrassende, bijdrage van mij

Ik zou zeker wat regels maken. :)

 

Wat mij nu te binnen schiet:

- Welke pagina's doen mee; Vanaf en tot welk jaar, alleen Nederlandse, Gearchiveerde ook (?) etc.

- Inzendingen; Hoeveel genomineerden per inzender, toestemming/laten weten van de nominatie, mag je je eigen pagina nomineren etc.

- Start en sluitingsdata.

- Procedure van het jureren; Voorselectie, stemmen etc.

 

Ook aanvullend mee eens.

 

wat denk je van zichtbaarheid op alle schermen...

 

Ik open op mijn laptop ook geocaching pagina's met de resolutie 1024*768. Ik vind dat dit het minimale formaat moet zijn waarop de volledige cachepagina zichtbaar moet zijn, inclusief de rechter menu's... Dat laatste mankeert er nogal eens aan. Dan zijn de cachepagina's te breed opgezet.

 

Naar beneden scrollen is volgens mij niet te voorkomen, maar opzij scrollen is wel te voorkomen. Voor mij mag dat mee als attentiepunt in de beoordeling.

 

Dat heb je dus niet altijd in de hand. Ik maak mijn pagina's gewoon op met mijn PC, hoe weet ik nu wat een ander hanteert?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...