Spring naar bijdragen

Het Nieuwe Cachen Begint!


Aanbevolen berichten

Het is een leuke discussie om te lezen, maar soms compleet off-topic. Graag wel bij het onderwerp van de starter van het draadje blijven. We dwalen nu soms erg ver af. Nog even en ik moet mijn GPS gebruiken om terug naar het draadje te komen. :rolleyes:

Juist.

 

En dan nu terug naar het draadje. Hoe was dat ook al weer??

 

Het Nieuwe Cachen Begint!

 

Nou nee, echt niet. Caches van gc.com zijn de 'enige echte' caches. Dat is zo en dat zal ook wel zo blijven.

 

Iets nieuws hoeft niet altijd een verbetering te betekenen.

Het enige wat er toegevoegd wordt is wildgroei. En zitten we daar nu op te wachten?

 

Oh ja, nog een vraagje, vooral voor de criticasters van .nl: Hoe is het democratische, inspraak, meedenk en vooral meebeslis gehalte van deze nieuweling?

 

Ik zou zeggen, ga daar eens lezen en je hebt je antwoord.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Ik zal ook een poging doen om weer on topic te komen.

Ik heb net de site bekeken en moet zeggen dat het er goed uitziet en ook goed werkt.

 

Ik verbaas me er wel over dat mensen zo veel tijd en energie steken in het opzetten van zo'n site, waarbij ik verwacht dat er niet veel gebruik van gemaakt zal worden. In dat geval lijkt het mij zonde van de inspanning.

 

Ik wens de makers veel succes toe met deze site. Mocht dit succes uitblijven, dan hoop ik dat ze hun programmeerkunst voor de geocaching.nl site willen inzetten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik wens de makers veel succes toe met deze site. Mocht dit succes uitblijven, dan hoop ik dat ze hun programmeerkunst voor de geocaching.nl site willen inzetten.

 

Als dat zou lukken, zou het helemaal mooi zijn.

 

Inderdaad, het ziet er erg goed uit daar!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het Nieuwe Cachen Begint!

 

Dit suggereert echter dat er

 

a: een oud cachen bestaat

b: dat dit hard aan vernieuwing toe is

c: dat de site nieuw soort caches biedt

 

ik constateer echter:

 

a: cachen is nog helemaal niet zo oud

b: het spel blijft er hetzelfde om

c: de site biedt exact dezelfde caches aan

 

Om Jochem Meyer dan maar eens te citeren:

"Ik begriep er niks vaaaan"

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zal niet zo snel naar de site van de buren gaan.

Ook onze cache staat daar vermeld zonder toestemming.

Wij hebben hem bij geocaching.com aangeboden (en nl natuurlijk).

 

Ik vind het niet netjes om alles zo over te nemen en in te pikken.

 

En er komt zo wel heel veel verdeeldheid in cachesites.

 

En de sites die bv geen toestemming nodig hebben voor het plaatsen van caches verpesten het voor de rest.

Want straks krijg je daar problemen mee.

 

1 site zou veel makkelijker zijn.

 

Wij doneren dan wel niet, gebruiken nl niet zo heel vaak om eerlijk te zijn.

Werken wel met com.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zat nog even verder terug te lezen in wat gemeld staat.

 

Misschien ligt het aan mij, maar ik vind de kaart van nl niet zo heel prettig werken.

Als ik een cache heb aangeklikt en ik wil terug kom ik weer bij de standaardkaart uit.

Bij .com zoekt de kaart makkelijker.

 

Voordeel van .nl is wel dat de gearchiveerde caches kan bekijken. Vorige week een cache gevonden die niet bestond volgens onze gps (pq gemaakt van omgeving daar).

 

Om eerlijk te zijn printen wij ook de meeste caches niet uit, in de colorado kan je de caches terug lezen. Als we een multi gaan doen printen we hem soms uit.

We zitten veel in duitsland bij onze caravan, het is bijna onmogelijk om alles uit te printen en bij te houden of het veranderd is. Dus vandaar gewoon de pq in de gps en terplekke kijken en lezen wat we gaan doen.

 

Wij gaan ook regelmatig voor de traditionals, maar dat is meer omdat we geen zin hebben om altijd heel veel te lopen (afhankelijk van het weer en tijdstip)

Als we echt zin hebben in een stuk wandelen dan doen we wel een multi. En zeker op vakantie heb je toch een taalprobleem als je een multi wil doen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Misschien ligt het aan mij, maar ik vind de kaart van nl niet zo heel prettig werken.

Als ik een cache heb aangeklikt en ik wil terug kom ik weer bij de standaardkaart uit.

Bij .com zoekt de kaart makkelijker.

Dat is te voorkomen door de link 'Bewaar voorkeur' (links, bijna onderaan). Je voorkeuren (positie en zoomniveau) worden dan in een cookie (klein bestandje) op jouw pc opgeslagen, zodat je meteen in de zelfde kaart terugkomt als je het zoekvenster opnieuw start.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Misschien ligt het aan mij, maar ik vind de kaart van nl niet zo heel prettig werken.

Als ik een cache heb aangeklikt en ik wil terug kom ik weer bij de standaardkaart uit.

Bij .com zoekt de kaart makkelijker.

Dat is te voorkomen door de link 'Bewaar voorkeur' (links, bijna onderaan). Je voorkeuren (positie en zoomniveau) worden dan in een cookie (klein bestandje) op jouw pc opgeslagen, zodat je meteen in de zelfde kaart terugkomt als je het zoekvenster opnieuw start.

 

Weer wat geleerd !

 

Goei forum ! :beerchug:

 

Geopatra.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja, en ik kwam laatst achter het volgende: Als je bij DHZ bij Browser voorkeur onder het kopje openen in nieuw venster een vinkje bij cachebeschrijvingen zet, dan opent hij de cachebeschrijving in een nieuw venster (duhuh) als je op het icoontje in de kaart klikt. Voordeel is dan dat je niet meer hoeft te wachten totdat hij de caches opnieuw heeft geladen als je terug gaat naar de kaart en dat hij niet meer terugspringt naar de standaard instelling indien je daarvan bent afgeweken. Wat is het toch een geweldige ding he die google maps stippenkaart!

 

Vreemd verschijnsel bij mij is nu dat hij opeens alles in een nieuw venster opent. Mijn profiel op .com, de statistieken enz. Terwijl ik daar geen vinkje heb gezet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...