Spring naar bijdragen

Het Nieuwe Cachen Begint!


Aanbevolen berichten

Toestemming: Hier zijn bij vele hele verkeerde opvattingen over. Het is bij ons zeker een vereiste om waar wettelijk verplicht en waar grondeigenaar het vereist toestemming te regelen. Wat wij niet doen en daar is de misvatting over, het controleren. Wij zijn van mening dat als je zegt dat je controleert dit ook moet doen op een manier die fraude zoveel mogelijk uitsluit. Dat is niet mogelijk als er niet een heel team is dat dit verzorgd. Daarom zeggen wij cachers neem de eigen verantwoordelijkheid en zorg dat het goed geregeld is. Daarnaast zullen wij ook de cachers waar mogelijk gaan ondersteunen in de contacten naar de diverse organisaties in de toekomst. We zijn al in gesprek met enkele organisaties. Alleen kost dit veel tijd, maar dit gaat zeker een vervolg krijgen.

 

Vernieuwing: Wij zeggen "het nieuwe cachen is begonnen". Hier wordt minderwaardig, lacherig over gedaan. Wij denken echter wel degelijk vernieuwend bezig te zijn. Nu is er een nieuwe feature toegevoegd: de Auto Responder. (kan nu wel maar niet geïntegreerd op de cache pagina)

De Auto Responder kan door een cache-eigenaar gebruikt worden om automatisch mails te beantwoorden. De Auto Responder werkt altijd op Waypoint, vraagnummer en antwoord.

 

 

 

 

 

 

 

Het de buren team

 

denken jullie nu echt dat sommige cacheleggers zich houden aan die regeltjes.

je ziet op gc .nl al met regelmaat caches afgekeurd worden op de niet verkregen toestemming !

 

ook caches die er dan door heen slippen zijn dan binnen een maand en meestal nog sneller weg.

dus eigenlijk moet er strenger op gecontroleerd worden.

maar ik weet ook wel dat het bijna een onbegonnen zaak is!

 

die auto responder vind ik een overbodige luxe

het is misschien wel leuk voor een coordcheck.

maar ik heb toch liever contact met een collega cacher dan met een botje.

 

Ga toch samenwerken met .NL en maak er wat moois van !

 

Voor een samenwerking zijn er wel minimaal 2 nodig. Echter tot nu toe heb ik nog geen van beide horen/zien vertellen/schrijven dat men wil samenwerken.

Maar zoals wel met meer dingen/zaken zal het aanbieden via meerdere kanalen op zich nog niet zo slecht hoeven te zijn voor de Nederlandse cache gemeenschap.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Ik heb even een testje gedaan.

Het viel mij op dat op de buren de caches andere nummers hebben dan op geocaching.com.

Volgens mij is het nu zo dat als iemand op de buren iets logt dat niet is doorgelinkt naar .com

Zie mijn testje op http://www.de buren.nl/Caches/Waypoint.aspx?wp=NC0011 waar Mast een ? heeft geplaatst als notitie en http://www.geocaching.com/seek/cache_detai...ff-a1f515fa06a2 waar die notitie niet zichtbaar is.

 

Als mijn bevinding correct is lijkt dat op versnippering. Ik zelf kijk zeer bewust eerst logs na voordat ik ga reizen om te zien in hoeverre caches nog vindbaar en onderhouden zijn, iets wat best uit de logs te lezen valt.

Mijn volgende zorg zou dan zijn wat als de buren ook de trackables gaat invoeren met een eigen code. In hoeverre blijft voor de coin eigenaren ng zichtbaar waar de coin is als ook deze logs niet 1 op 1 zijn gekoppeld?

 

Edit: nogmaals bekijken van de cache en de vraagteken is weg / verwijderd. Affin, iedereen kan voor zich deze test zelf uitvoeren en zien wat ik bedoel.

bewerkt door Broosha
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb even een testje gedaan.

Het viel mij op dat op de buren de caches andere nummers hebben dan op geocaching.com.

Volgens mij is het nu zo dat als iemand op de buren iets logt dat niet is doorgelinkt naar .com

Zie mijn testje op http://www.de buren.nl/Caches/Waypoint.aspx?wp=NC0011 waar Mast een ? heeft geplaatst als notitie en http://www.geocaching.com/seek/cache_detai...ff-a1f515fa06a2 waar die notitie niet zichtbaar is.

 

Als mijn bevinding correct is lijkt dat op versnippering. Ik zelf kijk zeer bewust eerst logs na voordat ik ga reizen om te zien in hoeverre caches nog vindbaar en onderhouden zijn, iets wat best uit de logs te lezen valt.

Mijn volgende zorg zou dan zijn wat als de buren ook de trackables gaat invoeren met een eigen code. In hoeverre blijft voor de coin eigenaren ng zichtbaar waar de coin is als ook deze logs niet 1 op 1 zijn gekoppeld?

 

Edit: nogmaals bekijken van de cache en de vraagteken is weg / verwijderd. Affin, iedereen kan voor zich deze test zelf uitvoeren en zien wat ik bedoel.

 

Het is inderdaad een en de zelfde cache, het N nummer geeft het publicatienummer van Global aan en niet van .com. Er liggen in Nederland wel meer caches die op meerdere cachesites onder verschillende nummers vermeld worden.

Heb je de cache eenmaal gevonden kun je ze op alle sites loggen. Wel eerst uitzoeken welke nummers ze op de verschillende sites hebben.

Niets nieuw dus.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Voor een samenwerking zijn er wel minimaal 2 nodig. Echter tot nu toe heb ik nog geen van beide horen/zien vertellen/schrijven dat men wil samenwerken.

 

Wat is het nut van samenwerking tussen:

 

1. Geocaching.nl met -tig duizend gebruikers en een flink team aan vrijwilligers

2. de buren met een handjevol belangstellenden en een paar webbouwers

 

Wordt dat Global gebeuren niet een beetje teveel opgeblazen, naar verhouding is het werkelijk een lachertje :dribble:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb even een testje gedaan.

Het viel mij op dat op de buren de caches andere nummers hebben dan op geocaching.com.

Volgens mij is het nu zo dat als iemand op de buren iets logt dat niet is doorgelinkt naar .com

Zie mijn testje op http://www.de buren.nl/Caches/Waypoint.aspx?wp=NC0011 waar Mast een ? heeft geplaatst als notitie en http://www.geocaching.com/seek/cache_detai...ff-a1f515fa06a2 waar die notitie niet zichtbaar is.

 

Als mijn bevinding correct is lijkt dat op versnippering. Ik zelf kijk zeer bewust eerst logs na voordat ik ga reizen om te zien in hoeverre caches nog vindbaar en onderhouden zijn, iets wat best uit de logs te lezen valt.

Mijn volgende zorg zou dan zijn wat als de buren ook de trackables gaat invoeren met een eigen code. In hoeverre blijft voor de coin eigenaren ng zichtbaar waar de coin is als ook deze logs niet 1 op 1 zijn gekoppeld?

 

Edit: nogmaals bekijken van de cache en de vraagteken is weg / verwijderd. Affin, iedereen kan voor zich deze test zelf uitvoeren en zien wat ik bedoel.

 

uhhh je heb t ff iets niet helemaal goed. De caches op de buren hebben niets maar dan ook niets met geocaching.com caches te maken. Dus logs die je daar maakt koken ook niet op gc.com.

 

Of de mensen daar hebben bedacht dat hun eigen caches dan ook op GC.com gelogd moeten worden.

 

Ik zie zoveel verbetering bij de buren.nl :dribble: de cache van de broekies op gc.com is nu ook op zijn eigen speeltje gepubliceerd en telt niet meer mee voor het FTF klassement. Wel dit begint aardig zielig te worden.... de claim was dat ze de nederlandse cachers iets nieuws gingen brengen.... Jawel oudewijn in nieuwe zakken. Dus laat je niet misleidendoor die site en hun waarderings systeem enz enz.

 

De mensen die de site maken schrijven de ene naar de andere verbetering, wat er vandaag is kan morgen weer weg zijn :lol1: zie de ontwikkeling destijds van de GPX tool.

 

Maar nu ziten ze in een vacuum nu gc.com heeft aangegeven dat wat ze doen niet mag en dat ze voor het gebruik van data moeten gaan betalen, en dat willen ze natuurlijk niet.

 

Ik ben alvast aan het wachten op de nieuwe gedachte spinseles van Robert en de zijn "Megade buren.eu" Iets nieuws , iets ouds maar van alles voor de europeese doorgewinterde geocachers. Wellicht een idee om een coordinaten DB aan te leggen dan hoeven we geen puzzels meer op te lossen ;):)

 

john

 

ps cynisch? jazeker de hele aanpak valt onder de categorie GWA (goed willende amateurs)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Voor een samenwerking zijn er wel minimaal 2 nodig. Echter tot nu toe heb ik nog geen van beide horen/zien vertellen/schrijven dat men wil samenwerken.

 

Wat is het nut van samenwerking tussen:

 

1. Geocaching.nl met -tig duizend gebruikers en een flink team aan vrijwilligers

2. de buren met een handjevol belangstellenden en een paar webbouwers

 

Wordt dat Global gebeuren niet een beetje teveel opgeblazen, naar verhouding is het werkelijk een lachertje :dribble:

 

.nl is ook klein begonnen, dus waarom andere ook niet.

Laten we afwachten wat de uitkomst zal brengen, voor de caches van .com gebruik in .nl ook niet.

bewerkt door Remunj
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Voor een samenwerking zijn er wel minimaal 2 nodig. Echter tot nu toe heb ik nog geen van beide horen/zien vertellen/schrijven dat men wil samenwerken.

 

Wat is het nut van samenwerking tussen:

 

1. Geocaching.nl met -tig duizend gebruikers en een flink team aan vrijwilligers

2. de buren met een handjevol belangstellenden en een paar webbouwers

 

Wordt dat Global gebeuren niet een beetje teveel opgeblazen, naar verhouding is het werkelijk een lachertje :lol1:

 

.nl is ook klein begonnen, dus waarom andere ook niet.

Laten we afwachten wat de uitkomst zal brengen, voor het caches van .com gebruik in .nl ook niet.

 

nu wordt de discussie leuk :dribble: ik check net die site en zie dat er caches opstaan die in het buitenland liggen en op naam staat van een nederlandse cacher! maar op de page staat ook dat die cache op gc.com staat. kijk voor de grap eens op http://www.de buren.nl/Caches/Waypoint.aspx?wp=NC000C en volg de link naar de page op gc.com...... http://www.geocaching.com/seek/cache_detai...9c-e165bf3ddb46

 

blijkt die cache eigendom te zijn van een zwitser en het verhaal op de nederlandse site is 1 grote pot met onzin. De nederlandse versie is een virtual en de zwitserse een trad ( 2 voor de prijs van 1 dan maar)

 

vernieuwend?????? nee niet echt hoor het is meer het niet hebben van creativiteit om iets moois te bedenken,

 

zo kom je dus wel een globalsite

 

Het is niets , het was niets en het zal ook nooit iets worden ook .

 

Jammer dat mensen denken zo iets nieuws te moeten brengen, maar ik moet zeggen het is alleraardigst om te volgen.

 

to be continued

bewerkt door Track_leader
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het antwoord op mijn vraag of die site commercieel gaat van de eigenaar;

 

...

Wij zitten te denken aan een systeem waar de vervuiler/gebruiker betaald.

 

Zo moet er per bezochte minuut op de website x bedrag betaald worden.

Per gepost bericht op het forum.

Het dubbele bedrag voor openen van een topic.

Het loggen en plaatsen van caches kost x bedrag.

enz.

 

Maar we gaan kijken naar een systeem waar je vooraf (prepaid) tijd op de website kan inkopen. Dit is uiteraard goedkoper. Bedragen moet nog bepaald worden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ps cynisch? jazeker de hele aanpak valt onder de categorie GWA (goed willende amateurs)

 

Je bent nog mild in je oordeel Track_leader :dribble:

 

Ik noem het gewoon jatwerk van gegevens die van GC afkomstig zijn: de GPX (terug gefloten), de caches en daaruit afgeleid de database en de TFT-ranking. Zit er nog iets van Global zelf bij? En dat heeft de intentie om DE website voor de Nederlandse Geocacher te worden. En inderdaad Remunj, GC is ook klein begonnen, maar wel op eigen benen en niet over de rug van een andere partij. Wie wilde er nog samenwerking tussen een hardwerkend team en een jattertje :lol1:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ps cynisch? jazeker de hele aanpak valt onder de categorie GWA (goed willende amateurs)

 

Je bent nog mild in je oordeel Track_leader :dribble:

 

Ik noem het gewoon jatwerk van gegevens die van GC afkomstig zijn: de GPX (terug gefloten), de caches en daaruit afgeleid de database en de TFT-ranking. Zit er nog iets van Global zelf bij? En dat heeft de intentie om DE website voor de Nederlandse Geocacher te worden. En inderdaad Remunj, GC is ook klein begonnen, maar wel op eigen benen en niet over de rug van een andere partij. Wie wilde er nog samenwerking tussen een hardwerkend team en een jattertje :lol1:

 

 

 

 

ik had wat anders in mijn hoofd maar de zelf censuur won het dit keer

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het antwoord op mijn vraag of die site commercieel gaat van de eigenaar;

 

...

Wij zitten te denken aan een systeem waar de vervuiler/gebruiker betaald.

 

Zo moet er per bezochte minuut op de website x bedrag betaald worden.

Per gepost bericht op het forum.

Het dubbele bedrag voor openen van een topic.

Het loggen en plaatsen van caches kost x bedrag.

enz.

 

Maar we gaan kijken naar een systeem waar je vooraf (prepaid) tijd op de website kan inkopen. Dit is uiteraard goedkoper. Bedragen moet nog bepaald worden.

een kat in het nauw maakt rare sprongen....... het wordt met de dag leuker. misschien kunnen ze de oude strippenkaarten van de overheid kopen. ff uitrekenen wat een gekopieerde cache en een forum post kost ...uuuh 6 strippen plus voorijd kosten is dan 9 strippen totaal. Let wel op de zwartrijders :dribble::lol1:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik had wat anders in mijn hoofd maar de zelf censuur won het dit keer

 

We zitten aardig op één lijn, dus ik vulde je even aan :dribble:

 

Zoals sommigen weten heb ik een jaartje bij andere buren rondgelopen (TC). Niet dat daar alles koek en ei is, het systeem is alweer zwaar verouderd en de club is zo ongeveer gedecimeerd, maar één ding hebben ze voor op de Globals: ze hebben gewoon volledig eigen caches, eigen regeltjes, eigen alles eigenlijk. Niets overnemen van caches en databases van een andere partij, gewoon alles uniek en zonder copyrights te hoeven overtreden. Goed, het gros van de caches ligt daar illegaal, maar een kniesoor die daar dan nog op let :lol1:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Voor een samenwerking zijn er wel minimaal 2 nodig. Echter tot nu toe heb ik nog geen van beide horen/zien vertellen/schrijven dat men wil samenwerken.

 

Wat is het nut van samenwerking tussen:

 

1. Geocaching.nl met -tig duizend gebruikers en een flink team aan vrijwilligers

2. de buren met een handjevol belangstellenden en een paar webbouwers

 

Wordt dat Global gebeuren niet een beetje teveel opgeblazen, naar verhouding is het werkelijk een lachertje ;)

 

.nl is ook klein begonnen, dus waarom andere ook niet.

Laten we afwachten wat de uitkomst zal brengen, voor het caches van .com gebruik in .nl ook niet.

 

nu wordt de discussie leuk :dribble: ik check net die site en zie dat er caches opstaan die in het buitenland liggen en op naam staat van een nederlandse cacher! maar op de page staat ook dat die cache op gc.com staat. kijk voor de grap eens op http://www.de buren.nl/Caches/Waypoint.aspx?wp=NC000C en volg de link naar de page op gc.com...... http://www.geocaching.com/seek/cache_detai...9c-e165bf3ddb46

 

blijkt die cache eigendom te zijn van een zwitser en het verhaal op de nederlandse site is 1 grote pot met onzin. De nederlandse versie is een virtual en de zwitserse een trad ( 2 voor de prijs van 1 dan maar)

 

vernieuwend?????? nee niet echt hoor het is meer het niet hebben van creativiteit om iets moois te bedenken,

 

zo kom je dus wel een globalsite

 

Het is niets , het was niets en het zal ook nooit iets worden ook .

 

Jammer dat mensen denken zo iets nieuws te moeten brengen, maar ik moet zeggen het is alleraardigst om te volgen.

 

to be continued

 

Leuk gevonden :lol1: , maar als je goed leest zijn het twee verschillende. Maar daar kan alleen hijzelf antwoord op geven, ik ben er nooit geweest.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ps cynisch? jazeker de hele aanpak valt onder de categorie GWA (goed willende amateurs)

 

Je bent nog mild in je oordeel Track_leader :dribble:

 

Ik noem het gewoon jatwerk van gegevens die van GC afkomstig zijn: de GPX (terug gefloten), de caches en daaruit afgeleid de database en de TFT-ranking. Zit er nog iets van Global zelf bij? En dat heeft de intentie om DE website voor de Nederlandse Geocacher te worden. En inderdaad Remunj, GC is ook klein begonnen, maar wel op eigen benen en niet over de rug van een andere partij. Wie wilde er nog samenwerking tussen een hardwerkend team en een jattertje :lol1:

 

Zo te lezen weet jij meer van de afspraken tussen com en global, vertel. Zolang ik niet weet wat tussen die twee is afgesproken kan ik ook niet zeggen of ze terug gefloten zijn of niet, misschien ie daarfdoor bij com wel een lek ondekt? Ik weet ook niet wat ze nu wel en wat ze niet mogen gebruiken. Dus daar laat ik mij niet over uit.

 

En een samenwerking tussen de sitebouwers zou volgens mij ook nl ten goede komen.

Maar zoals al eerder genoemd, daar zijn twee kanten voor nodig en dat zit er in deze loopgravenstelling niet in.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...