Spring naar bijdragen

Geocaching Live


DiedB

Aanbevolen berichten

Kun je ook zonder mobieltje jezelf op de kaart zetten?

 

ik dacht het niet want het programma wil je locatie bepalen aan de hand van de mobiel.....

 

Kijk anders eens bij google lattitude hoe het een en ander werkt

 

volgens mij blijft je laatste status op de kaart staan.

Wij hebben een laptop met GPS, misschien lukt het daar op?

 

Zou kunnen omdat er een PCversie is te downloaden voor direct gebruik. java 1.5 is volgens mij nodig op de pc/laptop

Ik zal het even proberen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Ook wel grappig om te weten is dat dit project volledig door een paar finse geocachers gedaan wordt... (http://www.undertherock.com/)

 

Communicatie loopt via hun eigen servers en niet direct via de geocaching database; daarom moet je bv ook een nieuw 'vriendenlijstje' maken binnen live (als je tenminste vrienden hebt)

En het programma (eigenlijk twee: java versie en windows mobile 6) is nog behoorlijk beta, maar werkt toch al behoorlijk goed :-)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja hoor, het werkt hier ook. :cry:

Op een Palm Treo Pro met WM6.1

Alleen met de wifi verbinding lukt het, met de UMTS verbinding werkt het niet :dribble:

Hopelijk wordt dat snel in orde gemaakt.

 

Ik heb je op de kaart gezien! :thumbup:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja hoor, het werkt hier ook. :cry:

Op een Palm Treo Pro met WM6.1

Alleen met de wifi verbinding lukt het, met de UMTS verbinding werkt het niet :dribble:

Hopelijk wordt dat snel in orde gemaakt.

 

Op mijn HTC met wm6.1 kan ik ook nog steeds geen mobiele verbinding maken. Met bijv. Google maps (waarvoor ook internetverbinding nodg is) gaat dit problemloos.

Als ik eerst een applicate open met een constante internetverbinding (bijv. Google maps) lukt het wel, maar krijg ik toch telkens de melding `kan geen verbinding maken`. Erg irritant!

 

Een wifi-verbinding of een directe verbinding aan de PC (via USB) is gelukkig geen probleem. Kan ik er in elk geval mee experimenteren. Maar voor in

het veld wacht ik nog even totdat mobiel internet ook zonder problemen gaat.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja hoor, het werkt hier ook. :cry:

Op een Palm Treo Pro met WM6.1

Alleen met de wifi verbinding lukt het, met de UMTS verbinding werkt het niet :dribble:

Hopelijk wordt dat snel in orde gemaakt.

 

Op mijn HTC met wm6.1 kan ik ook nog steeds geen mobiele verbinding maken. Met bijv. Google maps (waarvoor ook internetverbinding nodg is) gaat dit problemloos.

Als ik eerst een applicate open met een constante internetverbinding (bijv. Google maps) lukt het wel, maar krijg ik toch telkens de melding `kan geen verbinding maken`. Erg irritant!

 

Een wifi-verbinding of een directe verbinding aan de PC (via USB) is gelukkig geen probleem. Kan ik er in elk geval mee experimenteren. Maar voor in

het veld wacht ik nog even totdat mobiel internet ook zonder problemen gaat.

Da's toch vreemd dat je geen mobiele verbinding kunt opbouwen. Ik heb wm6 op m'n HTC TyTN II staan en heb geen probleem met de mobiele verbinding (via HSDPA KPN). Voor de fun had ik vanmiddag en TomTom en trackr en GateCacher en Google maps en PocketLink (positiebep. tbv werk) en Geocaching Live draaien. Voor een aantal tooltjes word om de paar minuten een mobiele verbinding opgezet. Alles bleef boven verwachting probleemloos werken.

 

Morgen ga ik trouwens de grens over. Eens zien of het dan ook blijft werken. Da's trouwens wel afhankelijk van welke buitenlandse provider ik kies. Ik moet dan wel wat op de kosten letten. :thumbup:

bewerkt door Papyrus
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vraagje van een geheel andere orde (en van iemand die van dit soort noviteiten weinig van weet) . Stel je bent in nood, ben je dan met deze applicatie op je GSM beter te localiseren?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Da's toch vreemd dat je geen mobiele verbinding kunt opbouwen. Ik heb wm6 op m'n HTC TyTN II staan en heb geen probleem met de mobiele verbinding (via HSDPA KPN). Voor de fun had ik vanmiddag en TomTom en trackr en GateCacher en Google maps en PocketLink (positiebep. tbv werk) en Geocaching Live draaien. Voor een aantal tooltjes word om de paar minuten een mobiele verbinding opgezet. Alles bleef boven verwachting probleemloos werken.

 

Hmmm. Dan ligt het in elk geval niet aan het toestel, want ik heb ook een TyTN II. Raar dat ik verder met geen enkele applicatie moeite heb om mobiel verbinding te maken. In Geocaching Live zie ik verder geen instellingsmogelijkheden staan. Misschien ligt het dan toch aan de provider instellingen (iemand een suggestie?). Daar heb ik echter geen kaas van gegeten. Feit is wel dat ik een andere provider heb: Vodofone.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vraagje van een geheel andere orde (en van iemand die van dit soort noviteiten weinig van weet) . Stel je bent in nood, ben je dan met deze applicatie op je GSM beter te localiseren?

In principe wel, het mechanisme wat wordt gebruikt geeft de bijna exacte plaats aan waar iemand zich bevindt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Da's toch vreemd dat je geen mobiele verbinding kunt opbouwen. Ik heb wm6 op m'n HTC TyTN II staan en heb geen probleem met de mobiele verbinding (via HSDPA KPN). Voor de fun had ik vanmiddag en TomTom en trackr en GateCacher en Google maps en PocketLink (positiebep. tbv werk) en Geocaching Live draaien. Voor een aantal tooltjes word om de paar minuten een mobiele verbinding opgezet. Alles bleef boven verwachting probleemloos werken.

 

Hmmm. Dan ligt het in elk geval niet aan het toestel, want ik heb ook een TyTN II. Raar dat ik verder met geen enkele applicatie moeite heb om mobiel verbinding te maken. In Geocaching Live zie ik verder geen instellingsmogelijkheden staan. Misschien ligt het dan toch aan de provider instellingen (iemand een suggestie?). Daar heb ik echter geen kaas van gegeten. Feit is wel dat ik een andere provider heb: Vodofone.

 

Van techniek heb ik ook niet al te veel verstand. Ik heb het draaien op een HTC Touch P4350 met WM6 en als provider Vodafone. Ik ondervind geen problemen....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...