Spring naar bijdragen

Geocaching Live


DiedB

Aanbevolen berichten

Op de HTC Touch Pro hier werkt GCLive niet. Om tracks op te slaan gebruik ik gewoon Trackr.

 

Dat het op de Touch Pro niet werkt vind ik persoonlijk wel vreemd. Ik heb het op de Pro 2 wel aan de gang gekregen zonder al te veel problemen en zoveel verschil zit er niet in (ook WM6.1, processor uit de zelfde serie, GPS gelijkwaardig etc).

 

En over de tracks opslaan: Ik hoef niet zozeer tracks op te slaan, maar gebruikte die optie om te kijken of GCL mijn positie een beetje nauwkeurig en vaak opsloeg. Maar dat is geen van beide het geval zo te zien. Zowel vandaag, als gisteren. Wellicht toch maar een herinstallatie proberen vanmiddag.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

 

Dank je Delta. Had er wel al even gekeken, maar zal de gevonden bugs er anders even bijzetten. Net nog even getest en één enkel puntje gemarkeerd, in plaats van de hele rit. Jammer dat ik toch weer voor een Windows Mobile moet kiezen, terwijl ik nog hard zat te twijfelen aan een oude vertrouwde Nokia :thumbdown:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb geocaching live op mijn Nokia N 97 draaien en ik vind het SUPER!!!! Een vraag: kun je ook caches loggen met dit programma? Ik heb wel de found optie gevonden maar deze note wordt niet op internet doorgevoerd?? Ik ben Premium member (Trial versie)!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heeft iemand al eens een andere cacher gezocht en gevonden m.b.v. Geocaching LIVE? En zo ja, hoe ging dat ?

 

Ik gebruik de iPhone en daar kun je GC Live (nog) niet op installeren.

 

Ik gebruik nu Google latitude. Van de groep geocachers heb ik daar enkel een medecacher op zitten.

 

Je installeert Google Latitude op je telefoon en vervolgens kun je er personen die ook Google latitude op hun mobiel hebben toevoegen of verwijderen.

 

Dit zie je dan op het scherm van de iPhone (kan ook andere telefoon zijn met mobiel internet). Je kunt Google latitude ook toevoegen aan je iGoogle en dezelfde kaart zien op je computer.

 

ff4e9a2c-96da-43a8-aebb-4603ffe701ca.jpg

bewerkt door Ringeling
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb geocaching live op mijn Nokia N 97 draaien en ik vind het SUPER!!!! Een vraag: kun je ook caches loggen met dit programma? Ik heb wel de found optie gevonden maar deze note wordt niet op internet doorgevoerd?? Ik ben Premium member (Trial versie)!

Ik dacht dat je wel Field Notes kon aanmaken, welke je achteraf via geocaching.com kan omzetten in de definitieve log.

Aangezien ik Live hier niet voor gebruik, weet ik het niet 100% zeker.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik gebruik SmartGpx naast Geocaching Live. Want ik gebruik Smartgpx ik om een memo te maken in mijn Nokia agenda dat ik een bepaalde cache gevonden heb. Aan het eind van de dag heb ik dan in mijn Nokia kalendar de founds plus tijdstip en eventuele aantekeningen. Daarmee kan ik dan thuis op internet op mijn pc de logs aanmaken.

Af en toe gebruik ik op mijn Nokia de webbrowser Opera mini tussendoor om founds direct te loggen op internet, met name als ik een TB in of out heb. Of bij een virtual.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4 months later...

Gistermiddag had ik een heel raar probleem, waarvan ik pas later de oorzaak ontdekte.

 

Ik was in de buurt van Eursinge (Drenthe), niet speciaal om te cachen. Maar het leek me bij nader aanzien toch wel leuk om even een cache te lopen. Dus maar even inloggen mbv Geocaching Live.

 

De keuze viel op de cache BIL 01: Pesseresch van Malyenki. Een niet te moeilijke cache, dacht ik.

Maar toen ik de cachebeschrijving op ging vragen, kreeg ik die van Halte Weere onder ogen.

Dus ik op de plek van de coördinaten heel erg zoeken om een stuk rails met bijbehorende micro. Maar niks te vinden natuurlijk. Blijkt deze cache bij nadere controle in Noord-Holland te liggen!

 

Kennen meer van jullie dit probleem?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat de oorzaak is weet ik niet. Ik heb net nog even getest, en het probleem bestaat nog steeds. Als ik op mijn telefoon Pesseresch opvraag, krijg ik de beschrijving van Halte Weere. Dit gebeurt alleen op mijn telefoon. Gisteravond via mijn pc was er geen probleem.

 

Misschien kan iemand het eens testen op de eigen smartphone om te kijken of het daarop ook het geval is? De cache Pesseresch is te vinden iets ten westen van de A28 in Drenthe, westelijk van Eursinge.

 

Als dat het geval is, dan is het vast een foute koppeling van GC code en cachebeschrijving.

bewerkt door Peetee
Link naar opmerking
Deel via andere websites

En wat was de oorzaak?

Nu ik jouw vraag nog eens doorlees snap ik hem pas. Je vraagt dit natuurlijk om dat ik hierboven schreef dat ik later de oorzaak ontdekte.

 

Wat ik daarmee bedoel, is dat ik ontdekte wat het werkelijke probleem was, namelijk dat de verkeerde beschrijving werd getoond. Dat had ik in het veld niet door.

Maar wat de oorzaak is van het feit dat de verkeerde beschrijving getoond wordt, dat weet ik dus niet.

bewerkt door Peetee
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nu ik jouw vraag nog eens doorlees snap ik hem pas. Je vraagt dit natuurlijk om dat ik hierboven schreef dat ik later de oorzaak ontdekte.

Dat kwam omdat er een probleem was met het quoten. Anders was het meteen duidelijk geworden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo zie je maar weer, duidelijk quoten verheldert veel... Niet klakkeloos het hele berichtje quoten, maar de zin waar het om gaat...

 

(dat was even off-topic, maar wel een mooi voorbeeld)

 

Waldio heeft het trouwens inmiddels op de correcte manier verbeterd. ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gistermiddag had ik een heel raar probleem, waarvan ik pas later de oorzaak ontdekte.

 

Ik was in de buurt van Eursinge (Drenthe), niet speciaal om te cachen. Maar het leek me bij nader aanzien toch wel leuk om even een cache te lopen. Dus maar even inloggen mbv Geocaching Live.

 

De keuze viel op de cache BIL 01: Pesseresch van Malyenki. Een niet te moeilijke cache, dacht ik.

Maar toen ik de cachebeschrijving op ging vragen, kreeg ik die van Halte Weere onder ogen.

Dus ik op de plek van de coördinaten heel erg zoeken om een stuk rails met bijbehorende micro. Maar niks te vinden natuurlijk. Blijkt deze cache bij nadere controle in Noord-Holland te liggen!

 

Kennen meer van jullie dit probleem?

 

Hoi Peetee, Ik heb zojuist op phone de cache opgehaald via Live (windows mobile). Ik krijg toch echt wat ik zou moeten hebben. De beschrijving is dan ook juist. Wat ik gedaan heb is als volgt. Ben vanuit Almere(standplaats) met aanwijzer naar drenthe gegaan. Daar doormiddel van ophalen cache's midden kaart de cache's binnengehaald. De Pesseresch opgezocht en de beschijving bekeken. Deze is bij mij correct.

Verklaard natuurlijk nog steeds niet waarom hij bij jou verkeerd is, maar er zal dus geen sprake zijn van een foutieve koppeling.

Hoop dat je er wat meer kan, heb je nog vragen kan je me altijd bereiken op de gebruikelijke wijze.

groet, Langzaam

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...